foto stukje veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Manamana, die foto van dat water die jij geplaatst hebt, dat is toch gewoon een heel andere foto van een zee? Ik heb het idee dat je ons een beetje voor de gek houdt door te doen alsof je die arm hebt 'weggegumd'. :confused:

Vreemd topic zo...
 
Misschien dat iemand je wel wil helpen?

De foto's zijn gewoon twee verschillende foto's, misschien dat er wordt bedoeld dat je de zee van de ene foto moet selecteren en plakken in de foto van de arm. Je moet het dan wel goed uitleggen en niet met links gaan strooien. Hier wat uiteindelijk de bedoeling is:



Een kloongereedschap (hier IrfanView) maakt cirkelvormige selecties. Betaalde programma's hebben soms wat meer opties. Zou de afbeelding groter zijn, dan is het kiezen van de daarvoor bruikbare gebieden veel gemakkelijker. Om randjes en andere onlogische stukjes weg te halen verklein je het kloongereedschap. Daarna kan je gebieden nog vervagen.

Je moet dus tekenen zoals ik hierboven ook gedaan heb. Wanneer je een selectie maakt en deze over de arm plakt, dan blijf je zelfs op afstand een foto bovenop een foto zien.

Voor de "ex-vriendje weg" methode, dus de computer dit automatisch laten regelen en met een onopvallend resultaat, moet je de door mij genoemde gratis programma's installeren en uitproberen. Klonen en gebieden knippen en plakken is haast altijd terug te zien. Deze programma's kunnen het veel beter verbergen. Zie ook de demonstratie-video.
 
Als je er echt niet uitkomt wil ik het wel voor je proberen hoor. Wel met de hele foto dan.

Er zijn mensen die best veel voor elkaar krijgen met Paint, maar voor het echte werk heb je toch wat beters nodig. Met het reeds genoemde Photoshop is uiteraard heel veel mogelijk. Dit is een foto die ik lang geleden onder handen heb genomen, als oefening. Inmiddels zie ik een hoop dingen die beter hadden gekund (en Photobucket heeft er een vreselijke compressie overheen gegooid), maar het geeft wel een beetje aan wat er mogelijk is:

DSC00721-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal.

is dat irfanview moeilijk te gebruiken??

wat is nou het beste om te doen zonder dat je ziet dat ereen deel is ingeplakt.
de arm weg gummen of wegknippen en dan copy paste.
alleen als ik in paint doe plakken dan krijg ik een wit vlak met het geknipte en het gekopieerde deel van de zee.als ik dat plak over het witte geknipte deel waar dearm zat dan blijft in mijn scherm dat gekke witte vlak staan met erin elke keer het gekopieerde deel uit de zee om mee te plakken.

pfff sorry ben geen held met paint of bewerkprogramma;s.
 
Hallo Annemarie,
Je kunt dan de selectie eerst moeten opheffen misschien?

Als je meer wilt gaan doen met foto-bewerken dan moet je andere programma's uitproberen. IrfanView is een heel bekend programma dat heel veel mensen al hebben. Het reageert wel eens wispelturig maar je kan er heel veel mee doen en er gemakkelijk afbeeldingen in een map mee bekijken.

Het benodigde niveau van bewerken is afhankelijk van het resultaat dat je wilt krijgen. Ik heb de indruk dat het hier maar een heel klein gedeelte van de foto is wat je weg wilt hebben, dan is klonen meestal de oplossing wanneer je het resultaat niet al te veel vergroot hoeft te zien.

Dat programma wat automatisch gedeeltes kan verbergen heet Gimp en is een gratis programma op het niveau van Photoshop. Hierin kan je werken met "lagen" in de bewerkingen en er zijn veel "plug-ins" oftewel uitbreidingen voor te krijgen. Het door mij genoemde Resynthesizer is zo een plug-in. Je moet dus beide downloaden en installeren en ermee leren werken maar deze investeringen in tijd en moeite betalen zich wel weer terug als je er vaker gebruik van gaat maken. Op YouTube vindt je over zowat ieder programma wel een uitleg en als je zoekt op "tutorial" (les) dan ook veel Internetpagina's die stap voor stap uitleggen hoe je bepaalde dingen met een programma doet.

Geen tijd of niet de moeite of geen talent, dan is dat een prima excuus voor een methode met een minder goed resultaat en zal je zeker IrfanView moeten proberen. Ik laat Windows mijn afbeeldingen ermee openen en gebruik de kloon tool regelmatig. http://www.irfanview.com Download dan ook de plug-ins en de Nederlandse taal module. Ga gewoon maar eens spelen en kijken wat je op een kopie van de afbeelding kunt doen. Klonen is eigenlijk hetzelfde als knippen en plakken alleen dan met een cirkel vorm en terwijl dat je gumt of tekent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan