foto stukje veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Berichten
141
ik wil een stukje uit een foto halen (staat een lelijke arm op) en dat gat dan opvullen met de achtergrond.

als ik in paint do cut en dan copy van de achtergrpond en dan paste dan zie je de geplakte vakjes staan. ook al is de achtergrond exact dezelfde kleur en vorm toch zie je de vakjes nog zitten,



hoe kan ik iets uit een foto weghalen en dan opvullen met dezelfde achtergrond zonder dat jet het ziet.

eigenlijk dat de achtergrond samenvloeit met het geknipte gat zeg maar.

iemand.......................? bedankt!

p.s. ik heb al paint geprobeerd. met de kwast wordt niet mooi, zie je teveel. Ik heb de arm er nu uitgeknipt en dan copy paste van een ander achtergrondstukje, alleen dan zie je als je goed kijkt de blokjes zitten. :(
 
Hallo Annemarie. Kun je hier inspiratie uit halen. Klik hier, is dat wat je bedoeld.

type in de zoekmachine van diezelfde site: paint edit pictures: er zijn er nog meer. Succes.
 
Daar is Paint ook niet het programma voor beste Annemarie en je zal je in Photoshop moeten verdiepen voor zulke bewerkingen !!
 
uhmm als ik klik op de link staat er steeds log in, terwijl ik al ben ingelogd. :(
Enig idee waardoor?
wil graag even kijken of het is wat ik bedoel.

bedankt.
 
Ik denk dat je in moet inloggen met je gebruikersnaam en dan je wachtwoord. Rechts boven inloggen.

Misschien moet je even uit de help mij en dan computer opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
wow dat is precies wat ik bedoelde. je ziet er niks meer van.
als ik in paint de arm selecteer en dan copy. paste doe van de zee dan zie je nog die vierkante vakjes lopen. niet heel duidelijk maar toch......
hoe heb je dit gedaan...............................
 
Annemarie. Ken je het knipprogramma. In Vista en Windows 7 te gebruiken. Is echt heel erg leuk om daar dingen mee te doen. Foto knippen, opslaan op je computer en eventueel plakken in Paint. Zo kun je van alles ondernemen. Oefen zelf maar eens een paar keer dan kun je dit ook. Ook leuk om aan vrienden te vertellen want er zijn er genoeg die dit programma niet gebruiken. :D

Kilk hier

en hier

voor wat voobeelden hoe je aan dat programma komt . Je mag gerust laten weten wat het werd. Groet Manamana. :)
 
Ik snap er helemaal niets van :confused:
Ik zie een heel klein stukje van een onscherpe foto met een stuk arm, en daarna zie ik een heel andere foto van water.
Wat moest er nu precies gebeuren?
 
het stukje arm was via paint geknipt uit de echte foto met achtergrond zee.
manamana had voor mij de arm weggetoverd en de achtergrond als 1 geheel gemaakt, de zee.

alleen hoe, tja dat hoop ik nog van haar te horen zodat ik de echte foto kan bewerken............................
 
Maar die foto van manamana is toch een hele andere foto?
Kun je ook de hele foto plaatsen, of doe je dat liever niet?
 
oh sorry manamana zie je reactie al hierbovenm.

alleen heb je die arm nou verwijdert in paint of niet en hoe heb je de zee laten overlopen in de hele foto?
die andere programma's ken ik niet, ben al blij ddat ik paint een beetje snap. pff
 
Hallo allemaal, zoals ik al in bericht # 10 aangaf het is een beetje stoeien en oefenen, zoals je zelf al aangaf. Paint is best wel leuk maar wat beperkt, maar het is goed te doen, vergroten, verkleinen, spelen met cirkels, vierkantjes, bijvoorbeeld rondjes (selecteren, knippen en plakken), golfjes, enz enz anders vallen de strakke lijnen te veel op. Het hoeven niet per se vierkantjes te zijn. :D

Groet Manamana. ;)
 
Hallo annemarie747,
Zit dit topic een beetje in de knoop? Je zou niet moeten knippen en plakken maar met de "Kloon Tool" moeten tekenen. Een Kloon Tool klik je eerst op een stuk foto waarmee je tekenen wilt en dan sleep je over het gebied dat je met dat gedeelte wilt gaan overtekenen. Als je even twee foto's in één plakt kan je dus altijd ook de tweede foto hiervoor gebruiken. Erg mooi kan Photoshop klonen omdat je dan het resultaat in de cursor kunt zien. Een gratis programma waarmee dit goed kan is: IrfanView - Bewerken > Tekenpalet tonen > het stempeltje is het kloon gereedschap > Grootte ervan instellen.


In dit voorbeeld heb ik even snel het stuur van een fiets weggegomd. Voor een beter resultaat moet je even uitvergroten en de meest geschikte gebieden zoeken. Fiets kloonvoorbeeld.jpg

Mocht je dat allemaal net even te ingewikkeld zijn dan kan je ook de automatische ex-vriendje methode gebruiken:

https://www.youtube.com/watch?v=hw0qqsnKflo

Het is een plug-in voor het gratis programma Gimp en hier te downloaden:

http://www.logarithmic.net/pfh/resynthesizer

Veel plezier. Alfred
 
bedankt voor de uitleg allemaal.

manamana wat ik niet begrijp is hoe ik ik rondjes/golfjes kan selecteren in paint. bovenaan staat alleen een vierkant/stervormig waartmee je kan selecteren en knippen of plakken. andere vormen zie ik nergens.
 
Ja rondje is ovaal (tjes) en golf is gewoon een selectie van een golf bedoel ik te zeggen. Wellicht is dit nog een leuke handleiding voor je. Klik.
 
hallo manamana, ik vind paint echt moeilijk.
ik probeer uit te vinden waaar meer vormen zitten maar als ik op start klik moet ik weer naar paint. in paint zelf zit geen start namelijk.

zou je me nog willen vertellen hoe je die arm zo mooi hebt verwijderd van defoto. je zieter echt niks van.
wat is de beste manier,ovaal, golfje,en moet ik dan een deel van de foto de golf selecteren en dan copy paste doen, alleen als ik dat dus doe met dat vierkant, wat de enige vorm is die ik zie, dan zie je die harde lijnen en dat is lelijk.

bedankt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan