kan iemand me helpen om de juiste code te vinden? neem nu dat in cel A1 de waarde 12345 zou staan dan zou ik als bestandsnaam graag 12a34b5 gehad hebben.
ik vertrek van volgende code
maar van zodra ik na value dit zet = Format("00a00b0") loop ik vastCode:ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Sheets("Sheet1").[A1].Value & ".xlsm"
Laatst aangepast door tonissteiner : 9 mei 2012 om 19:22
Het voorbeeld zit in het bijgevoegde bestand.
De value van cel A1 wordt hier eerst opgesplitst, daarna wordt deze gebruikt in de macro.
12a34b5.xlsm
Code:Sub opslaanals() Dim c As Long Dim d As Long Dim e As Long c = Worksheets("Blad1").Range("A3").Value d = Worksheets("Blad1").Range("A5").Value e = Worksheets("Blad1").Range("A6").Value ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\Jan\Documents\" & c & "a" & d & "b" & e & ".xlsm", _ FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False End Sub
Vriendelijke groet,
Jan
Op deze manier werkt format wel
nr is het getal.Code:Strings.Format(nr, "##a##b#")
Mvg Leo
Laatst aangepast door leofact : 9 mei 2012 om 22:35 Reden: Teveel cijfers na de b
De code zou er zou uit kunnen zien
Sheet1 is voor de Engelse versie. Voor de Nederlandse wordt dat Blad1Code:dim sNaam as string sNaam =Strings.Format(sheet1.[a1], "##a##b#) ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & sNaam & ".xlsm"
mvg Leo
Laatst aangepast door leofact : 9 mei 2012 om 22:34 Reden: foute vermelding
Hallo Jan en Leo,
hartelijk bedankt voor jullie hulp en tips. ik ga er wat testen met doen.
jullie zijn super.
thx
Hallo Jan, Leo,
@Jan: met jouw code kan ik voorlopig verder. nogmaals heel erg bedankt
@Leo: heb jouw oplossing ook eens uitgeprobeerd maar die krijg ik niet werkende. de tweede lijn in je code komt in het rood te staan. maar ook jij alvast heel erg bedankt voor je bijdrage
Niet dat het nog uitmaakt, want je bent er al uit.
Maar ik ben de laatste aanhalingstekens vergeten. Stomme fout
Mvg LeoCode:dim sNaam as string sNaam =Strings.Format(sheet1.[a1], "##a##b#") ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & sNaam & ".xlsm"
Geen erg Leo,
toch nog bedankt voor je reactie
prettig weekend