nieuwe vraag:
NielsCode:Private Sub invoeren_Click() For i = 1 To 5 If Not IsNumeric(Controls("textbox" & i).Value) Then MsgBox "Geen (juiste) waarde ingevuld bij veld " & i Exit Sub End If If i = 1 Then n = Controls("textbox" & i).Value * 300 Else n = Replace(Controls("textbox" & i).Value, ",", ".") End If With Sheets(Trim(Year(DateAdd("m", -1, datum.Value)))) .Protect Password:="0000", UserInterfaceOnly:=True With .Cells(Month(DateAdd("m", -1, datum.Value)) + 2, i + 1) .Value = n .Locked = True End With End With Next Unload Me End Sub
Scrollarea was al aangepast in de bijlage van mij.
Niels
Klopt, die zit in de module van nieuw_jaar maar waarom kan ik jouw bijlage wel in 2012, 2013, enz, scrollen?
Laatst aangepast door huijb : 16 mei 2012 om 17:03
Het is geen schande om langzaam vooruit te komen, wel om blijvend stil te blijven staan...
Sla het bestand eens op, en open het opnieuw. ik kan bij mij nl niet scrollen
Niels
Je kunt wel een macro achter thisworkbook zetten maar je moet hem wel de juiste naam geven.
Ik had dit niet eerder gezien
Code:Private Sub Workbook_Open() Dim wksSheet As Worksheet For Each wksSheet In ActiveWorkbook.Worksheets wksSheet.ScrollArea = "$A$1:$K$16" Next wksSheet End Sub
PS je moet de .protect regel ook achter de knop van een nieuw jaar zetten.
Niels
Laatst aangepast door Niels28 : 16 mei 2012 om 15:34
Hahahaha! En ik maar opslaan, kopieren naar blad 1, opslaan en nog maar eens ergens ander plakken!
Dank je wel voor je heldere geest. Ik heb echter nog 1 vraagjeecht waar, ik beloof het...
Kan ik de knoppen "standen invoeren" en "nieuw jaar" nog beveiligen dat als je met je rechtmuisknop op klikt je ze niet selecteert?
Op jouw EDIT:
Zo?Code:Sub nieuw_jaar() Sheets("2012").Copy After:=Sheets(Trim(2012 + Sheets.Count - 1)) Sheets("2012 (2)").Name = 2012 + Sheets.Count - 1 With Sheets(Trim(2012 + Sheets.Count - 1)) .Protect Password:="0000", UserInterfaceOnly:=True .Range("B3:F14").ClearContents .Range("A1").Value = 2012 + Sheets.Count - 1 .ScrollArea = "$A$1:$K$16" End With End Sub
Laatst aangepast door spaarie : 16 mei 2012 om 16:04
Het is geen schande om langzaam vooruit te komen, wel om blijvend stil te blijven staan...
Ja klopt en als het goed is zijn je knoppen dan ook beveiligd, anders even rechtermuisknop eigenschappen , geblokkeerd aanvinken.
Niels
Niels, het is me gelukt.
Bij het beveiligen heb ik alle vinkjes uitgezet van wat gebruikers mogen doen.
Hartstikke bedankt voor je hulp!