Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: AMD processor

• Vraag is niet opgelost

AMD processor

Hoi,
    Ik ben van plan een AMD processor te kopen, maar ik heb een vraagje: als er bij een AMD FX-4170 staat 4 cores, wordt er dan bedoeld 4 × 4200 MHz of 4 × 4200/4 MHz? Dus heb je dan 4 processors van 4200 MHz of 4 processors van 1050 MHz?
    Peter.

dan bedoelen ze 4x4.2, ook al gaat deze berekening niet altijd op omdat niet elk programma gebruik maakt van meerdere cores

Dankje. Hoeveel programma's zijn er dan die 4 cores gebruiken? Kan Windows bijvoorbeeld één core gebruiken in z'n eentje, en een ander programma een andere core in z'n eentje of dat programma deelt een core met een ander programma?

Mega Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    firest0rm's avatar
    Afstand tot server
    ±86 km
    dat kan je niet zomaar zeggen
    de MHz kun je nooit bijelkaar optellen veel programma's zullen maar 1 core gebruiken (game's vooral)
    maar programmas zoals CS5 virtual pc en andere sony vegas kunnen prima gebruik maken van meerdere cores

Is er een samenstelling voor u gemaakt bij Azerty? Klik dan op de volgende link HIER en steun Helpmij!

Maar kan een programma wel in z'n eentje één core gebruiken zodat het over de volledige 4,2 GHz beschikt? Of gaan programma's standaard op de eerste core?

Het programma zal dan gewoon een core van 4.2 ghz gebruiken volgens mij!

Oké, bedankt. Meteen maar één klein vraagje extra: ik wil dus ook een nieuw moederbord kopen gezien de processor, en ik dacht aan een Asus M5A78L LE. Ik heb de behuizing van een HP D530, gaat dat passen?

Mega Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    firest0rm's avatar
    Afstand tot server
    ±86 km
    nee dat is een micro atx behuizing en daar zit ook een voeding in die het systeem niet kan ondersteunen

je zult een andere voeding en kast moeten kopen
    Laatst aangepast door firest0rm : 18 mei 2012 om 17:32

Is er een samenstelling voor u gemaakt bij Azerty? Klik dan op de volgende link HIER en steun Helpmij!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners