Veranderen van form

Status
Niet open voor verdere reacties.
[cpp]Me.Hide()
Form2.Show()[/cpp]

:)

OK! Zet je de vraag even op Opgelost?

Hij staat nog steeds op 'Niet opgelost'.

Je vraag op opgelost zetten doe je door rechtsonderin je eerste post op 'Zet status opgelost' te klikken :)

soms lijkt het wel of JoZ1 een admin is :3
maar het is een persoon die veel tijd door brengt door middel van mensen te helpen ! en dat vind ik echt geweldig !!

ga zo door !!!!!!!!!!!!

Hoewel joz1 zijn code perfect werkt is het niet echt een optimale code.

Je form1 (de me in me.hide) is nog actief (en slurpt dus geheugen).

Je kan ook kiezen voor deze code

[CPP]form2.show
me.close[/CPP]

Op die manier zal je eerste form ook daadwerkelijk sluiten (i.p.v verbergen).

Als je het form dus niet meer nodig hebt kan je beter me.close gebruiken dan me.hide

LET OP: Als je me.close wilt gebruiken moet je in de properties van je programma instellen dat je programma pas sluit nadat het laatste venster sluit. (i.p.v het eerste zoals standaard is)

dit doe je zo:
dubbelklik aan de rechterkant (in de solution explorer) op "My Project"

hm1x.png

Verander vervolgens de combobox "Shutdown when first form closes" naar "when last form closes"
hm2k.png

Laatst bewerkt:
Hij staat nog steeds op 'Niet opgelost'.

Sorry ik dacht dat je een admin was die dat ging doen :p

@joZ1: Dergelijk verwarringen krijgt men als men als semi-mod gaat gedragen. 1x vermelden of die op opgelost gezet kan worden ok (aangezien je hier zelf hulp geboden hebt)...maar verder niet op terug komen. Daar is dan onze Watchdog voor.

Laatst bewerkt:
Ja. Mastermindzh methode is inderdaad beter.
Ikzelf doe dat eigenlijk ook altijd. ;)

frankwannet zei:
@joZ1: Dergelijk verwarringen krijgt men als men als semi-mod gaat gedragen. 1x vermelden of die op opgelost gezet kan worden ok (aangezien je hier zelf hulp geboden hebt)...maar verder niet op terug komen. Daar is dan onze Watchdog voor.

Ik dacht dat ik juist de verwarring goedmaakte door erop terug te komen; hij wist kennelijk niet dat hij de vraag zelf op opgelost kon zetten. Maar goed, ik zal het in gedachten houden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan