Programma op de achtergrond dingen laten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo,
Ik wil een programmatje maken, die als je de Ctrl+Alt toet ingedrukt houd en je typt ctrl+alt+ "cijfers"+ "Opdracht" op het numpad in dat hij met een ballon de berekening laat zien en het antwoord. een background rekenmachine zegmaar. de rekenmachine heb ik al, nu moet ik alleen de code weten hoe ik krijg dat ik met de ctrl+alt+ "cijfers"+ "Opdracht" alles krijg berekent zonder dat er een programmatje opkomt,
als jullie niet snappen wat ik bedoel.
Vraag het gerust

Bedankt,
Tim

Hoi,

Leuk idee :thumb:

Plak deze code in jouw eigen code:
[CPP] <System.Runtime.InteropServices.DllImport("user32.dll")> Public Shared Function GetAsyncKeyState(ByVal vKey As Keys) As Short
End Function[/CPP]

Vervolgens kan je dan op deze manier checken of er een knop ingedrukt wordt:
[CPP]If GetAsyncKeyState(Keys.Alt) <> 0 Then
'Alt ingedrukt.'
End If[/CPP]

Dat wijst zichzelf dan wel verder. Let wel op dat je een timer zal moeten gebruiken om het if-statement in neer te zetten. Daarbij moet je ook opletten dat je de interval niet te hoog of te laag zet, want dan zal er niks gebeuren als je een toets indrukt, of het zal 2 keer gebeuren.

Succes! MartinJM

oke ik zal het gaan proberen vanmiddag

bedankt, en je kan (Keys.Alt) ook vervangen door (Keys.Ctrl+Alt) of (Keys.Ctrl0 en (Keys.Alt)
ik snap alleen nog niet helemaal waar die timer voor is.

Bedankt,
Tim
ik snap het bedankt

Laatst bewerkt:
het is trouwens Visual Basic 2010 Express, ik weet niet of een C++ code daar ook in werkt

Ik wist niet dat jij het al door had.
Jij zei:

tim687 zei:
het is trouwens Visual Basic 2010 Express, ik weet niet of een C++ code daar ook in werkt

:cool:

weet ik ik heb de code al gebruikt, daar ben ik nu me bezig :-P

Je zal dan zoiets moeten gebruiken:
[CPP]If GetAsyncKeyState(Keys.Alt) <> 0 And GetAsyncKeyState(Keys.ControlKey) <> 0 Then

End If[/CPP]

Deze code werkt alleen als hij op hetzelfde moment wordt aangeroepen als dat de toets ook werkelijk ingedrukt wordt. Daarom heb je een timer nodig...

Ik zag dat je het al begreep, maar ik wilde het toch nog even toelichten :)

MartinJM

hoe noem je deze toets: / keys./?????
de divide key

Laatst bewerkt:
[CPP]If e.KeyValue = Keys.Divide Or e.KeyValue = Keys.Oem2 Then

End If[/CPP]
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan