Nieuwe upgradebare computer met i3, i5 of AMD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjaminisdenaa

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Besten,

ik zou graag een nieuwe pc aanschaffen.

Als budget heb ik 337 euro, de pc mag tweedehands zijn, liefst zelfs (omdat het goedkoper uitkomt) en moet zeker Battlefield 3 op low kunnen draaien en OSX86.

Het moet een gewone computer zijn, niet te zot aangezien ik een PC wil die ik na een halfjaar terug kan upgraden zodat hij terug up-to-date is.

Wel zeker NIET een HDD of een DVD Drive selecteren aangezien ik er nog heb op SATA.

Wat voor processor & moederbord wil ik? Liefst een i3-i5 of een AMD cpu die snel is (ken niets van AMD) en als moederbord liefst een bord dat zowat alle soort aansluitingen heeft. (usb2, usb3, -misschien firewire-, ..)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :D

337 euro als budget ? raar bedrag , maar goed.
Voor die bedrag is een i5 onmogelijk , je moet meer kijken naar een i3 en met geluk als er een goeie videokaart in zit die bf3 aankan.

337 euro als budget ? raar bedrag , maar goed.
Voor die bedrag is een i5 onmogelijk , je moet meer kijken naar een i3 en met geluk als er een goeie videokaart in zit die bf3 aankan.

i3 is geen probleem, zolang hij maar op LOW bf3 kan draaien en osx86 :D

EDIT:

CPU Intel Core i3-2105
Motherboard Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3
RAM CORSAIR 8GB DDR3

Case Cooler Master 341

Power Supply Corsair 430w

Is dat iets goed? Het is net in mijn budget, en het is osx86 compatibel.

Laatst bewerkt:
de low-med-high etc heeft vanaf een i3 niks meer te maken met de cpu maar met de videokaart.
Met de i3 kan je hem al bijna op max , het is de videokaart die de meeste werk doet.
Je kan hem op medium spelen met een gtx 550 ti en deze kost maar 100 euro , er is ook een radeon voor 80 euro die nog net iestie pietsie beter is dan de gtx 550 ti maar ik ben de type kwijt , mischien dat iemand anders hier wel weet welke het is.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...478085]=1&product[482721]=1&product[440125]=1

Zoiets? 335,-

Atlon II 640 / 4GB geheugen / AM3+ mobo / 600W voeding (overkill, maar prijs is goed :) ) / HD5770 graka en Coolermaster behuizing.
DVD / Harde schijf heb je zelf.

Hiermee kun je nog voorruit, CPU kun je altijd nog upgraden naar bv de FX serie. Vandaar een AM3+ mobo.
Wil je dit niet kun je hier nog een goedkopere pakken

Laatst bewerkt:
Daar heb je geen grafische kaart bij, dus gamen lukt niet met die pc :)
Met die pc die ik gaf kun je BF met gemak op medium / high draaien

Laatst bewerkt:
mmz wat wil je nu precies, als dat setje van jou net binnen het budget is... en je wilt er een grafische kaart bij kopen.
Zit je toch aardig boven je budget aangezien een "gaming" kaartje begint vanaf de 100,-
Tevens is 430W aardig krap wil je straks verder upgraden met bv een zwaardere grafische kaart

Wel, oké, dat setje + zwaardere voeding, gaat dat goed zijn?

& graphic card koop ik als ik geld heb dan :p

Zou ook kunnen, alleen tot die tijd dat je weer geld hebt voor een graka, kun je er niet mee gamen.
Het is wat je zelf wilt.

Of je neemt zo'n setje die ik bij elkaar gesprokkeld heb (of gelijkwaardig) en dan prik je daar later een zwaardere cpu in. Als je geld hebt en mits nodig.
de athlon 640 is ook gewoon een quadcore

Laatst bewerkt:
Maar is dat setje wel compatibel met de allerlaatste hardware? Ga ik er binnen een half jaar nog een nieuwe zalige cpu in kunnen prikken? :p

Ja je kunt alle moderne cpu's van amd erin prikken. Inclusief de laatste bulldozers / 8 cores. En waarschijnlijk de nieuwe generatie ook.

You say what?

En met dat setje dat je heb samengesteld, ga ik osx86 en bf3 (op low dan) kunnen draaien?! :D En die upgrade ik binne een jaar terug, en hij is up-to-date? :D

EDIT: Het moederbord lijkt me niet echt wat ik zoek.. Zou je er niet eentje kunnen pakken met vele functies en USB 3.0 en 4 Geheugen sloten met max 16GB?

Laatst bewerkt:
Je wilt erop gaan gamen , waarom dan geen intel ?
Deze zijn krachtiger dan de amd's en met de i5 2500 (k) zit je nog een paar jaar goed mee.
Ik heb laatst nog op marktplaats een nieuwe 2500K gevonden voor 100 euro , dus als je goed zoekt dan vindt je wel wat.
Je wilt ook je pc flink upgraden na een korte tijd , dan raad ik je toch een wat duurdere moederbord aan met meer mogelijkheden en opties want als je een goedkoop ding van 50 euro neemt dan heb je niet veel vrijheid om hem te upgraden. ( of je vindt een 150 euro mobo voor 50 euro op marktplaats .. )
Verder wil jij bf3 spelen , deze spel eist namelijk veel van je videokaart en hiervoor heb je dus zo rond de 150 euro nodig om fatsoenlijk zonde lag online te kunnen spelen op medium/high settings.
Kies hier wel voor de socket 1155 , deze zijn in de meerderheid en de onderdelen ( 2e hands ) zijn zo gevonden.

Intel is wel krachtiger, maar ook duurder.
En bij gamen komt het niet zo zeer te liggen op je CPU, maar op je GPU.

100,- voor een 2500K is een koopje.. dat vind je hoogstens een paar keer per jaar. / of er is wat mis mee (misbruikt voor benchmarks, subzero) / of een oplichter (?)
Gemiddeld gaat een 2500K 2de hands rond de 145 / 150,- weg.

Betreft het moederbord zit het wel goed betreft prijs kwaliteit verhouding.
Dit mobo heeft USB3 / SATA600 en het kan de nieuwste AMD processors aan. Wat voor opties wil je nog meer??
Oke hij heeft maar 1 pci-e 16x slot. Maar daar is de prijs ook na.

BF3 is helemaal niet zo zwaar als men denkt.
Het spel is een heel stuk verbeterd tov de beta. En de drivers van zowel Nvidia als AMD, zijn BF3 geoptimaliseerd, wat in het begin ook niet was.

Met bv een Q8200 / 4GB ddr2 / HD5770 kun je nog met gemak op medium draaien.
Dus met oog op de eis / budget van de TS. is het setje helemaal niet verkeerd

Bv hier wat filmpjes in BF3 met een vergelijkbaar systeem
Q8400 / 7770 maxed
http://www.youtube.com/watch?v=lB3W3YVQhxA

Hier nog eentje maxed. Alleen minder systeem info..alleen quad / 7770
http://www.youtube.com/watch?v=AO78KJ6nADY

en nog eentje met een amd FX4100 / 7770
http://www.youtube.com/watch?v=cJBd8TVi1GA

Laatste Edit:
Of je neemt een intel variant met bv de i3 2100 en een ander mobo.
Maar dan kom je totaal weer aardig hoger kwa kosten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan