SSD kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheepmohaa

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
36
Ik ga binnen kort een compleet nieuw systeem bestellen, echter weet ik niet welke SSD geschikt is voor mij...
Ik denk dat ik misschien enkele zware games zal hebben dmv downloads en het OS voor de SSD. Ik zou het liefst iets van rond de 100/120 euro uit komen.

ik heb nu in het vooruitzicht :
ssd: OCZ Agility 3 60GB
hdd: WD caviar blue 500GB

Maar nu dacht ik, misschien kan ik beter een ssd nemen van 128gb en geen hdd?
maar is dit genoeg om os + enkele games op te draaien.

overige data sla ik op op mijn externe hdd.

graag hulp ik kom er niet meer uit! haha:confused:
 
Qua opslag kan ik moeilijk voor je beoordelen of je beter een SSD+ HDD moet nemen, of alleen een grotere SSD. Als je uit de voeten kan met 128GB aan ruimte, dan zou ik zeggen neem dat en eventueel later een HDD erbij (128 GB SSD's zijn namelijk meer bang for buck).

Wat de SSD betreft: neem absoluut geen OCZ, al helemaal geen sandforce controller, deze geven namelijk een niet realistische snelheid op bij de specificaties (snelheid wordt alleen behaald onder optimale situaties die zich in werkelijkheid bijna nooit voordoen). Verder staan OCZ SSD's en daarbij ook veel sandforce SSD's bekend als onbetrouwbaar, lees: hoge uitval. Momenteel de snelste en betrouwbare SSD's zijn de Crucial M4 (kost rond de 110 euro voor 128 GB) en de Samsung 830 (iets duurder maar ook iets sneller & completer pakket wat accessoires betreft).
 
Hoe groot zijn die Games dan wel niet? Windows 7 is 20GB. Zelf heb ik 80GB met 120 programma's, maar geen Games. Op de SSD is nog 34,3 van 74,4GB beschikbaar. Denk er wel aan dat 60GB niet netto is.

Alle verdere data heb ik op de normale HDD staan. Lijkt mij dat 80GB en 500GB HDD voor jou een betere combinatie is. Of die Games moeten zeer groot zijn.
 
Hoe groot zijn die Games dan wel niet? Windows 7 is 20GB. Zelf heb ik 80GB met 120 programma's, maar geen Games. Op de SSD is nog 34,3 van 74,4GB beschikbaar. Denk er wel aan dat 60GB niet netto is.

Alle verdere data heb ik op de normale HDD staan. Lijkt mij dat 80GB en 500GB HDD voor jou een betere combinatie is. Of die Games moeten zeer groot zijn.


nou kwa games dacht ik vooral maar enkel (stuk of 3 ofz) en dan aan games al BF3 en de nieuwere Cod's. Ik ben niet heel bekend met de grootte van games omdat ik hiervoor een laptop had en dus alleen maar op ps3 zat.
 
Dan moet je iemand hebben die wel weet hoe groot die Games zijn.
 
Als je een beetje nieuwe games op de SSD wil zetten heb je echt 120-128 GB nodig
 
f*ck it, ik neem gewoon crucial m4 met 128gb en als ik te kort kom haal ik nog wel een 250/500GB schijf bij ofzo haha
 
Verstandige keuze om voor de M4 te gaan :)

ja heb net gekeken op me laptop hoeveel geheugen ik ong. gebruikt heb.
+/- 40GB op C schijf
+/- 60GB op D schijf en daar staan nog heel veel films op en allemaal rot zooi. dus denk dat ik met 128GB voor lopig net moet redden.
 
De M4 heeft een best lage schrijf snelheid of ligt dat aan mij?
 

Bijlagen

  • 250px-Molex_female_connector.jpg
    250px-Molex_female_connector.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 56
Schrijven is niet het belangrijkste wat je meestal met een SSD doet he ;) Voor hogere schrijfprestaties kom je onder de betrouwbare SSD's bij de Samsung 830 uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan