Nieuwe batterij Macbook Pro 17" laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budman1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
9
Hallo,

Ik heb de batterij van mijn macbook moeten vervangen omdat de oude helemaal bol ging staan. Ik heb geen originele van Apple maar wel het zelfde type; Li-ion, 10.8v, model A1189, 70Wh.
Toen ik de batterij plaatste ging het lampje in de netvoeding/ lader rood branden en gaf het batterijtje boven in mijn scherm 46% aan en in het batterijtje verscheen een bliksemschicht. Het laden ging goed tot zo'n 56%, de bliksemschicht verdween en er kwam een stekkertje voor in de plaats en naast het batterijtje kwam de tekst; Opladen uit......Het lampje in de netvoeding/ lader brand groen
Ik heb een SMC reset gedaan, stroom eraf, batterij eruit, power knop indrukken voor een paar seconden en batterij er weer in en stroom er op maar dat heeft geen resultaat opgeleverd.
De Macbook geeft wel aan dat de batterij geplaatst is en geeft ook de gegevens van de batterij weer zoals cycli: 1, Conditie: normaal, batterij geïnstalleerd: ja, Resterende lading: mAh 3746, Volledig opgeladen: nee, Bezig met opladen: nee.
Op het serienummer na staan er verder alle gegevens van de batterij dus hij wordt wel degenlijk herkend !
Wat kan de reden van het niet willen opladen zijn ?
Voor als het nodig is, de Macbook draait op Lion met de laatste updates

Alvast bedankt voor alle hulp !

Frans
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je de baterij beter terug kunt brengen en garantie vragen op de baterij van apple, want een batterij hoort niet bol te gaan staan.
 
De originele Apple batterij is van 2006 dus op garantie hoef ik niet meer te rekenen en het bol worden van de batterij schijnt een meer voorkomend iets te zijn.
Het probleem waar ik mee zit is het laad verhaal van de nieuwe batterij !
 
Het bol staan van de batterij van de 17" Macbook Pro's uit 2006/2007/2008 komt inderdaad steeds meer voor.

Het kan zijn dat het aan de nieuwe batterij ligt of aan de Macbook die aan het kapot gaan is door de oude bolle batterij.

Wat gebeurt er na een aantal keer leeg laten lopen en dan weer opladen tot hij vind dat hij vol is?
Gebruik anders even het programma coconutBattery om te kijken hoevol hij is (even een screenshot hier neer zetten).
http://www.coconut-flavour.com/

De vraag is waarom je niet een originele batterij hebt gekozen?
 
Ja, dat is hem alleen heb ik hem bij een ander vandaan
Dat ik niet voor een Apple gekozen heb is de prijs.
Ik zal kijken wat het programma zegt, zit op dit moment vanaf mijn telefoon te reageren
 
Laatst bewerkt:
Ik weet even niet een print te plaatsen maar Coconut geeft het volgende aan:
Battery Charge:
Current Charge 3447 mAh
Maximum Charge 6650 mAh en het groene balkje staat op 56%

Battery capacity:
Current capacity 6650 mAh
Design capacity 6600 mAh en de groene balk staat vol op 100%

Bij Details staat verder:
Mac model Macbook Pro 3.1
Age of your Mac 60 months
Battery load cycles 1
Battery temperature 30.5 celcius
Battery power usage -0.2 Watt

Hopelijk hebben jullie hier iets aan ?

Frans
 
Zit er niet gewoon een fout in de batterij?
Hij geeft namelijk ook aan dat hij vol is, maar toch ook weer niet.

Hoelang duurt het voor dat hij leeg is?
En probeer in de komende dagen hem eens helemaal op te laden(zoals hij nu is denkt hij dat hij vol is) en hem dan helemaal leeg laten lopen tot hij uitvalt. Dit 2 a 3x herhalen.

Als hij 4 uur of langer mee gaat bij normaal gebruik, dan koppen de gegevens van de batterij niet omdat deze niet origineel is. En anders zit er mogelijk een fout in de batterij/macbook en als het in de macbook zit is het een duur grap je om te onderzoeken.
 
Ik kan mijn macbook alleen via de netvoeding gebruiken, ondanks dat de batterij half vol zou moeten zijn doet de macbook het niet op de batterij, zodra de netvoeding eraf gaat gaat hij uit, hij start ook niet op zonder netvoeding.
Toch een probleem met de batterij ?
 
Ik heb de niet originele batterij teruggestuurd en ga nu een Apple batterij kopen, kijken wat dat gaat worden
 
Hoi Frans, ik las dit topic en was benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is geworden. Ik heb exact hetzelfde probleem... hoop dat je nog kunt reageren om mij (en wellicht anderen) te helpen :)

gr, Ray
 
Hoi rayrayray,


Welkom op Helpmij.nl

Aangezien je de oplossing van een vraag uit 2012 wilt heb ik de vraag even een eigen plaatsje gegeven deze kan je hier vinden succes met je vraag deze gaat op slot
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan