Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Hoe kan ik een scroll-balk wegdoen in mijn HTML script?

• Vraag is niet opgelost

Question Hoe kan ik een scroll-balk wegdoen in mijn HTML script?

Hallo allemaal!,

Ik zit met een probleem, ik heb een eigen berichtenbalk gemaakt alleen nu komt er een scroll balk . Weten jullie misschien hoe ik dat weg kan doen? Ik zou jullie heel dankbaar zijn en als je wil maak ik ook dan een berichtenbalk zonder reclame voor jullie! Hieronder zie je een foto met wat ik bedoel:

helpmijforum.GIF

Of kijk op JJFM.tk!
    Laatst aangepast door Frederick151 : 30 mei 2012 om 09:21

Post even de code dan , Of er moet iets staan met -Allowsrcollbar=1 die moet je op =0 zetten dan mag je neit scrolllen

En mag ik meschien jouw hoofdmenu scipt weten

Senior Member quintoo's avatar
    Afstand tot server
    ±108 km
    Op elke vraag is een antwoord

Quote Origineel gepost door marceltje9 Bekijk Bericht
    Post even de code dan , Of er moet iets staan met -Allowsrcollbar=1 die moet je op =0 zetten dan mag je neit scrolllen
    Bedoel je de code van berichtenbalk? En welk hoofdmenu?

In je css zet je bij het betreffende element

Code:
    #element {
    overflow-x: hidden;
    }
    There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control.

Mega Honourable Senior Member csshunter's avatar
    Hoi Frederick151,
    Ik heb maar eens op je site gekeken.
    Aan welke combinatie van elementen, width's, margin's en padding's het precies ligt, heb ik niet uitgezocht; maar:

• Als je uit de <div> met de blauwe background alles weglaat behalve de blauwe kleur,
      en ook de scrolling weghaalt uit de <marquee>, dan ben je er.

Dwz:
    HTML Code:
    1
    2
    3
    4

...
    <div style="background-color: #2E9AFE; width:950px; length:10px; SCROLLING=NO">
    <p><marquee direction="left" width="900" scrolling="no">
    ...
    moet worden:
    HTML Code:
    1
    2
    3
    4

...
    <div style="background-color: #2E9AFE">
    <p><marquee direction="left" width="900">
    ...

Met vriendelijke groet,
    CSShunter
    Bij géén opgegeven breedte voor een <div> neemt deze meestal (dwz als er geen float of speciale position is) automatisch de breedte aan van het element waar de <div> in zit: dan hoef je er niets aan te doen en gaat het vanzelf goed.

Een eigenschap length="..." bestaat niet in css, en bestond en bestaat evenmin in html (ook niet als deprecated=achterhaalde code); zie het lijstje html-attributen.

De eigenschap scrolling="..." is geen css-style eigenschap maar een html-eigenschap, en kan alleen toegepast worden op het element <frame> of <iframe>, niet op iets anders.

Om een scrollbar met css te verhinderen, kan je inderdaad de overflow-eigenschap gebruiken; maar dat blijkt hier niet nodig als de html goed is.
    Als een webpagina plots niet doet wat je wilt, raadpleeg dan eerst de html-validator, vóórdat je wanhopig aan de css gaat sleutelen. En vraag de css-validator om op alle punten en komma's te letten. Staat er een (goed) DOCtype boven? Doet de pagina niet gewoon wat moet volgens de html-specificatie en de regels voor css? Daarna pas sleutelen!
    (als dat nog nodig is!) - O, ken je de Webrichtijnen (test) al?

Quote Origineel gepost door csshunter Bekijk Bericht
    Hoi Frederick151,
    Ik heb maar eens op je site gekeken.
    Aan welke combinatie van elementen, width's, margin's en padding's het precies ligt, heb ik niet uitgezocht; maar:

• Als je uit de <div> met de blauwe background alles weglaat behalve de blauwe kleur,
      en ook de scrolling weghaalt uit de <marquee>, dan ben je er.

Dwz:
    HTML Code:
    1
    2
    3
    4

...
    <div style="background-color: #2E9AFE; width:950px; length:10px; SCROLLING=NO">
    <p><marquee direction="left" width="900" scrolling="no">
    ...
    moet worden:
    HTML Code:
    1
    2
    3
    4

...
    <div style="background-color: #2E9AFE">
    <p><marquee direction="left" width="900">
    ...

Met vriendelijke groet,
    CSShunter
    Bij géén opgegeven breedte voor een <div> neemt deze meestal (dwz als er geen float of speciale position is) automatisch de breedte aan van het element waar de <div> in zit: dan hoef je er niets aan te doen en gaat het vanzelf goed.

Een eigenschap length="..." bestaat niet in css, en bestond en bestaat evenmin in html (ook niet als deprecated=achterhaalde code); zie het lijstje html-attributen.

De eigenschap scrolling="..." is geen css-style eigenschap maar een html-eigenschap, en kan alleen toegepast worden op het element <frame> of <iframe>, niet op iets anders.

Om een scrollbar met css te verhinderen, kan je inderdaad de overflow-eigenschap gebruiken; maar dat blijkt hier niet nodig als de html goed is.

Hee, bedankt! Ga het proberen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren