Windows Live Mail : ongewenst bericht niet te verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
199
Beste lezers,

Ik gebruik Windows Live Mail onder Windows7.
De SPAM berichten worden gedirigeerd naar de map 'ongewenste berichten'.
In deze map kan ik alle berichten wissen, behalve één. ( zie bijlage)

Ongewenst bericht.jpg
Wat kan hiervan de reden zijn ?

Dank bij voorbaat voor elke tip

Gtjes

Imker :evil:
 
Hallo imker. Is dit dan niets geworden. De vorige keer herinner ik me. :eek: met de oplossing van crash. Klik.
 
Is blijkbaar toevallig opgelost vorige keer ? Nu blijft probleem hardnekkig bestaan!

Gtjes

Imker
 
  1. Of verplaats dit bericht met de rechtermuisknop naar je postvak in, dus naar map verplaatsen.

    Verwijder het daar dan eens. En wat gebeurt er nu. Kan dat?:confused:
 
Ik zie ook dat je 229 verwijderde items hebt. Die kun je dan toch leegmaken of een backup van maken en gooien in een andere map.
 
a. Index/inhoudsopgave van mailtjes staan in:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Mail.MSMessageStore

b. De e-mail berichten zélf staan (als .EML bestanden) in (een submap van) een folder die genoemd is naar het ingestelde e-mailaccount in Windows Live Mail:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\e-mailaccount
Naar ik aanneem ook weer in submappen daaronder die respectievelijk Ongewenst, Postvak IN etc. voorstellen.

c. Je mailarchief (indien gemaakt/ingesteld) staat hier:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Storage Folders

Oftewel: Kijk in de map van b. en kijk of je daar het .EML bestand kunt vinden dat dat 'irritante' mailtje voorstelt. Probeer die dan te verwijderen/verplaatsen naar de Prullenbak (met Windows Live Mail afgesloten).
Overigens vermoed ik een verklaring te hebben waarom je dat bericht nu niet verwijderen kunt: Ik vermoed dat in de mail een of ander virus/trojan/malware zit, zodat toegang/verwijderen wordt geblokkeerd door je anti-virus programmatuur. Stel dat je het juiste .EML bestand kunt vinden, dan zou je die (of de hele bestandsmap) tijdelijk kunnen uitsluiten van de anti-virus real-time bescherming, zodat je het (hopelijk) dan wél verwijderen kunt.

EDIT: Verhaal van hierboven niet relevant, want probleem is opgelost.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
  1. Of verplaats dit bericht met de rechtermuisknop naar je postvak in, dus naar map verplaatsen.

    Verwijder het daar dan eens. En wat gebeurt er nu. Kan dat?:confused:

Ik heb het bericht verplaatst naar postvak IN en verwijderd..............is gelukt.

Kun jij verklaren wat hier gebeurt ? Alleszins bedankt.

Imker
 
Imker, ik denk dat die mail is of was gefilterd, ik las namelijk, eerst deze (klik) en toen kwam ik ook op het idee om het bericht van jou te verplaatsen naar postvak in en dan te verwijderen.

En ik denk wat tijs zei zit ook wat in zit. Ik vermoed dat in de mail een of ander virus/trojan/malware zit, zodat toegang/verwijderen wordt geblokkeerd door je anti-virus programmatuur.

Scan je gehele computer een op grondige wijze temeer omdat je in de vorige berichtgeveing zie # 2 ook al last had van die ongewenste rommel. Maar in ieder geval mooi dat het weer is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Oh zet hem even a.u.b. als opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan