scherm "crasht"

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo

sinds gisteren is het 2 keer gebeurt dat mijn scherm "crashte" het begint lichtelijk, strepen op het scherm, dan gaat alles schuiven en word het steeds erger, tot het scherm helemaal zwart word en er af en toe nog strepen te zien zijn.

wat heb ik al gedaan:
externe monitor aangesloten, dat werkt wel.
alle stekkertjes op het MB gecheckt die van het scherm afkomen.

als ik de laptop uit zet en een tijdje wacht werkt alles weer. ik vermoed dus dat het iets met de temperatuur te maken heeft.
any ideas?

BVD
Luck
 
je kan hw monitor eens proberen om je temps te bekijken maar ik vrees toch dat je latop het begeven heeft
 
maar dan is het alleen het scherm toch? of een van de aansluitingen op het mobo.
hij draait nu al weer 2 uur zonder problemen...
 
eerst zeg je dat je denkt dat het aan je temps licht en nu zeg je dat het je scherm is

ik denk dat je kaart het begeven heeft
 
als mn videokaart het niet meer deed zou ik op een extern scherm toch ook geen beeld hebben?!
 
okee.
mn laptop staat rechtop achter een ander scherm. daar word het nogal warm. als het nou weer gebeurt zet ik m op mn bureau neer en kijk of die dan weer gek gaat doen zo niet dan zal het wel aan de temperatuur liggen en probeer ik m koel te houden.
ik laat het weten

bedankt
 
Sorry, maar in een laptop wordt een externe monitor door dezelfde GPU bestuurd als het scherm zelf.

Als het voorkomt en je sluit een externe monitor aan, blijft het laptopscherm het dan ook doen, of valt die dan weer goed?
 
als ik een extern scherm aan sluit verandert er op het laptop scherm niks
 
Hallo

Merk/typenr/ouderdom van deze laptop ???

Zul je waarschijnlijk nuttiger/gerichter antwoorden krijgen.

Peter
 
Hallo

Het enige zwakke punt van dit model voor zo ver ik weet , is inderdaad de g.p.u./motherboard chipset.

Bij oververhitting , kun je deze symptomen krijgen.

Als de laptop te lang te warm wordt , kan deze chipset zelfs loskomen van het motherboard.

Bij medion zijn deze zo goed als altijd gelijmd. (herstellen "reflow" lukt slechts zelden)

Zeker ben ik het niet , maar ik dacht dat er een ander gedeelte v/d chipset wordt gebruikt bij intern/extern beeldscherm.

Maak deze laptop zeker eens deftig stofvrij.

Hoe staat hier vermeld :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Kijk uiteraard of er veel stof aanwezig is.

Mocht je na het stofvrij maken nog steeds deze symptomen hebben , post dan eens een duidelijk foto v/h beeldscherm.

Ik vermoed dat de oorzaak stof/oververhitting is.

Indien inderdaad zo , maak deze zo snel mogelijk zuiver , want elke minuut dat je zo verder werkt met deze p.c. , kan er een te veel zijn.

Peter
 
ik kan niet zeggen dat er niet nog iets anders meespeelt, maar de temperatuur veroorzaakt zeker problemen.
De laptop is echter HELEMAAL stof vrij en word niet extreem warm.
Ik kan heatpipes zolang aanraken als ik wil, die zijn niet heet.
hoe kan het dan dat de temperatuur toch problemen veroorzaakt?
 
Met andere woorden: die dingen moeten dus eigenlijk WEL warm worden, zodat je GPU zelf niet te warm wordt.
 
Hallo

De bedoeling is om de wamte weg te geleiden van de chipset , en deze af te voeren d.m.v. de radiator en de ventilator.

Het temp. bereik is ook gelimiteerd.

Indien deze dus te warm wordt , werkt hij niet meer (optimaal).

Als het geleidende gas weg is "verdampt" door een gaatje o.i.d. is het ook gedaan met de lol.

Er bestaat voldoende leesvoer over deze materie die er dieper op ingaan op het www.

Peter
 
dus als ik het goed begrijp zijn de heatpipes waarschijnlijk kapot?
 
Hallo

Indien uw foutbeschrijving korrekt is .... ja.

Meestal kun je zien waar die heeft gelekt , er zijn viusele sporen.

Let wel , een heatpipe gaat niet snel defekt , maar dit komt voor.

Laat deze laptop anders eens controleren door iemand die voldoende kennis bezit van deze materie.

Eventueel een bevriende kennis.

De meeste hedendaagse p.c. verkooppunten verkopen enkel , en bezitten geen technische dienst meer.

Laptop wordt opgestuurd , meestal wordt dan doorgerekend.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan