mom.exe application error

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Sinds vandaag krijg ik de error mom.exe application error. Op het internet veel gelezen over CCC. Dat het een component is van ATI etc. Meerdere oplossingen geprobeerd:

- In ccc een sofware update uitgevoerd > update installeren > reboot (na reboot staat er nog steeds versie 12.3 ipv 12.4, de optie om een update uit te voeren blijft bestaan)
- Verwijderen CCC > reboot > versie 12.4 gedownload op amd.com en geinstalleerd
- display driver verwijderd > reboot > verwijderen ccc > reboot > versie 12.4 gedownload op amd.com en geinstalleerd
- display driver verwijderd > reboot > verwijderen ccc > reboot > met driver sweeper alle overige componenten verwijderd > versie 12.4 gedownload op amd.com en geinstalleerd
- mom.exe in program files opgezocht en verwijderd. Deze aanpak laat alleen de error verdwijnen de video werkt echter nog steeds niet 100%

Voorheen nooit problemen mee gehad maar begon zomaar. Het is voor mij ook onmogelijk een spel of iets dergelijks op te starten. Zodra ik dit probeer crasht het spel en wordt er een crashreport weergegeven. Ik sta op het punt een nieuwe windows versie op mijn computer te installeren. Weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn hardware & OS:

CPU: DualCore Inter Core 2 Duo E8400
Moederboard: Asus P5Q
Videokaart: Ati Radeon HD 4850
Systeemgeheugen: 4096 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik kan niet direct helpen, omdat het eruit ziet dat je alle normale stappen al hebt gevolgd. We hebben hier een PC met soortgelijke hardware (e8600 / HD4870) en daar doet het probleem zich niet voor.

Heb je al geprobeerd juist een oudere driver te nemen?

wampier bedankt voor je reactie. Zojuist heb ik versie 12.2 geinstalleerd helaas met hetzelfde resultaat. Ik ga nu een systeemherstel uitvoeren en als tijd meezit vanmiddag een nieuwe windows installeren:-(. Mocht iemand nog een oplossing hebben hoor ik het graag! (eventueel verklaring waarom dit probleem is ontstaan)

Bedankt

edit: System Restore heeft geen oudere herstelpunten naast het punt van 1-6 (vandaag)...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan