windows 7 installeren op een netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
ik heb een netbook (je) van mijn baas en daar stond linux op ,hij wil daar nu windows7 op hebben ,maar hij wil niet installeren ,
ik heb een win7 dvd +externe dvd speler aangesloten ,in de bios op dvd opstarten gezet ,de dvd lijkt te gaan beginnen ,er wordt dan gevraagt ,
of ik win7 wil installeren zoja druk op een toets !!!!hij zou moeten beginnen met installeren nu ,maar dan krijg ik een remove a disk melding zoals je vroeger had bij diskettes

de HD van die netbook is helemaal leeg ,daar staat niks op en is geformatteerd !!!

kan iemand mij wat verder helpen !!alvast mijn dank

je zegt dat het een externe dvd is du moet je niet van dvd starten in de boot ,maar van usb,volgens mij hoor

Precies, vanaf de USB booten zou moeten werken, aangezien de externe dvd speler vast via de usb aangesloten is op de netbook ;)

Anders kan je eventueel dit nog proberen: windows 7 installeren vanaf een usb stick (klik)

Zie eerder gegeven antwoorden aangezien je idd vanaf USB opstart en iet vanaf CD Rom ;-)
Verder zou ik persoonlijk het geheel vanaf een USB Stick installeren daar het vele malen sneller gaat en je minder kans op eventuele fouten hebt in verband met een extern station !! Wil nog wel eens fout gaan namelijk is mijn ervaring.

installeren windows 7

Dank voor de reacties :

Ik heb inderdaad de optie usb ingesteld en hij ging installeren ,hij is daar een ochtend mee bezig geweest en aan het eind gaf hij een foutmelding aan
dat hij de installatie niet kon voortzetten ,en om dat te doen moest ik dan opnieuw opstarten ,maar daar blijft het ook bij ,ik kom niet verder met dit.
kan ik win7 op een usb stick zetten en hem daarvan installeren /zoja moet die stick nog een opstart bestand hebben of zo !

Zie de handleiding die ik je al eerder gegeven hebt in de link ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan