Advies nieuwe printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
832
Hallo allemaal,

Helaas is onze printer overleden, na een lang leven.
Nu is het dus tijd voor een nieuwe printer.

Voorheen moest iedereen dan alles naar mij sturen, zodat ik het kon uitprinten.
Dan moest ik weer stoppen met waarmee ik bezig was, vaak gamen, wat een hoop gedoe geeft met spellen die vast lopen.

Maar nu wil ik er dus een netwerkprinter maken, en deze op onze KPN Experia Box aansluiten.
Weet iemand een printer waarmee dat kan, en waarmee ik kan printen en scannen?
 
En deze kan je met USB op de Experia box aansluiten, en kan vanaf het hele huis, laptops en computers, worden geprint?
 
Beter nog, hij werkt draadloos...
dan zou mijn keuze waarschijnlijk op dit wifi-exemplaar vallen...

Waarbij ik er vanuit ga dat jouw experiabox wifi aan boord heeft, maar met een touwtje kan ook.

Hoe precies te configureren weet ik niet, maar je router geeft hem een ip-adres. De software zal zoals gebruikelijk op elke pc geïnstalleerd dienen te worden.
 
Dus een wifi printer kan je via wifi aansluiten?
Ik ben benieuwd hoe mij dat gaat lukken! :p
Maar bedankt voor je hulp.
 
Waarschijnlijk zul je de printer eerst met een kabel aan je pc of je router moeten hangen om hem in te kunnen stellen. De handleiding gaat je daar ongetwijfeld doorheen loodsen.

nog even over die inktpatronen;

Mijn 1250 heeft patronen met aan de onderkant een sponsje (zwart) of 3 sponsjes (kleur).
Bij de action heb ik een navulset gehaald. Daar zit een injectiespuit + naald bij. Door nu de volle en later de lege patroon te wegen kan ik inschatten hoeveel inkt ik in de patroon mag druppelen.

Dat navulstje kostte nog geen 2 euri en gaat al 2 jaar mee. Ik heb geen last van afwijkende kleuren dus wat betreft (afdruk)kwaliteit ben ik tevreden.

Of de M495 ook met dit soort patronen werkt weet ik niet. Soms zit de printkop aan de patroon vast en dan is het ineens een heel ander verhaal, maar dit verschilt per merk en type.

Soms zit er ook een chipje in de patroon die bijhoud hoeveel inkt verbruikt is. Is de patroon leeg en je vult hem bij dan zal de chip gereset moeten worden voordat je hem weer kunt gebruiken. Zo hoopt de fabrikant dat je niet met een setje van de action gaat lopen kl00ten.
 
Als je een draadloos netwerk hebt maakt het niet uit of je een Experia hebt of wat dan ook.
Een netwerk printer haakt gewoon in op je bestaande netwerk en klaar ben je.
Als je het makkelijk wil raad ik je aan HP aan, deze zijn uiterst makkelijk te installeren met eenvoudige duidelijke software.

Verder is Canon mede toon aangevend qua printers en zo ook Epson.....zelf heb ik de laatste gezien mijn passie voor fotografie !! Een gemiddeld fotolab haalt het niet bij deze kwaliteit.
 
Jaa, het installeren van HP ben ik nou niet echt blij mee, daar heb ik zelf altijd heel veel problemen mee gehad, maar was dus die oude printer, misschien dat het daardoor kwam.
Maar toch bedankt voor je advies!

Volgens Snijworst is navullen goedkoop, en ook Canon goed, dus dat heeft mij overtuigd.
 
Canon is prima !! Navullen doe ik nooit maar ik stel ook hoge eisen aan mijn print werk zonder snobbistisch te worden hoor ;-)

Veel plezier en laat je even weten welke het is geworden......
 
Het is een Epson geworden, deze was goedkoper, en had ook Wifi.
Helaas was de Canon hier in de buurt niet in de aanbieding.

Maar nu is het punt dus, hoe moet ik van de Edson Stylus SX235W een printer maken die in verbinding staat met het modem, zodat het hele huis kan printen?
Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd, maar ik kan het niet vinden...

Of zal ik er een apart topic voor openen?
 
Of zal ik er een apart topic voor openen?
Doe maar niet...

Ik neem aan dat de handleiding het je kan vertellen, maar ik denk dat je de printer met een kabel aan je pc moet hangen en van daaruit instellen...

*edit*
Van de fabrikant:
Bespaar tijd: Dankzij de automatische instelling van Wi-Fi*3 kunt u in een handomdraai draadloos via uw laptop of computer afdrukken. U hoeft geen netwerkinstellingen op te zoeken of een USB-kabel aan te sluiten. De SX235W vindt zelf de relevante aansluitingsinstellingen voor een automatische configuratie. Meerdere gebruikers hebben dan overal in huis de mogelijkheid om snel en efficiënt af te drukken, te kopiëren en te scannen.

Klinkt als appeltje-eitje...
 
Ja, even googlen en ik was er wel uitgekomen.
Moord en brand schreeuwen voor er wat is :eek:.

Ik had alleen losse drivers gedownload, maar als je de hele CD installeert, alles daarvan, kom je automatisch bij een menu voor WiFI verbindingen.
Ben benieuwd hoe mijn PC dit gaat doen, aangezien ik nog nergens een wachtwoord heb hoeven invullen voor WPA...

EDIT: Bij de laatste stap dat hij verbinding gaat maken kan ik niet eens op next klikken, dus hij zoekt niet eens.
Is het dan misschien een idee om het op mijn laptop te doen, omdat mijn laptop al verbinding maakt met de WiFi in huis?
 
Laatst bewerkt:
Als ik bovenstaand verhaaltje moet geloven is het ding slim genoeg om zelf alles te regelen. WW is dan ook niet nodig...
 
Heb je ondertussen al een printer aangeschaft? Zo niet, dan zou ik graag nog even mijn kennis delen.

Mijn allereeste advies die ik zal geven is STOP MET PRINTEN. Het is zéér duur. Als je het even kan vermijden door bijvoorbeeld PDFjes te mailen, of foto's op Facebook te zetten dan zou ik dat doen. Als het dan echt moet; print dan met een Canon of een Brother.

Lexmark, Epson en HP hebben allemaal cartridges die zichzelf "vernietigen". Epson had zelfs voor een tijd printers die zichzelf vernietigden. Lexmark is naar mijn mening een van de slechtere fabrikanten, alles is onnodig duur en de cartridges zijn niet betrouwbaar. Zoals boven gezegd raad ik dus een Canon of Brother aan. Brother omdat die dingen simpel houden, en over het algemeen zijn de namaaks cartridges van zeer goede kwaliteit en voor schappelijke prijzen. Een zwarte LC1100 cartridges kost zo'n €6 bij de betere webshop, koop niet bij je lokale mediamarkt/saturn/etc, die zijn belachelijk duur, Mocht je echter foto's gaan printen dan zou ik een Canon aanraden. De CLI-526 serie (namaak en origineel) zijn ook uitstekened, maar iets duurder en slechter gevuld. Succes!

Edit: Had me verkeken om de datum, is nu al weer een weekje later. Hopelijk helpt mijn informatie iemand anders nog.
 
Laatst bewerkt:
Het is al gelukt, ik heb een epson gekocht.
Na het volledig nalopen van de setup op de CD is het instelllen van een netwerkprinter gelukt.
Het was zelfs erg makkelijk!
Maar het moest wel op een laptop met WiFi.

Inderdaad, er word hier al zo min mogelijk geprint, maar helaas is het voor school nog weleens nodig.
 
Schandalig eigenlijk dat scholen nog steeds verplichten om alles uit te printen. Zou voor iedereen makkelijker zijn als het gewoon gemaild kan worden naar leraren.

Oh, het is ook nog eens beter voor het milieu ;-)
 
Gelukkig word er bij mij op de ICT afdeling al veel online ingeleverd, maar het is vaak ook handig om iets uit te printen, om het er snel bij te pakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan