Bestand beveiligd delen via internetbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
109
Hallo

Ik weet niet of ik mijn vraag in het juiste onderdeel stel, anders hoor ik het wel.

Mijn probleem is dat ik een bestand wil delen met wat extra opties, en deze extra opties heb ik na wat zoeken nog niet gevonden. Het gaat om het volgende:

- Voordat je het bestand kan openen moet je in de browser een wachtwoord geven;
zo heb ik controle over wie mijn bestand zal downloaden, omdat als ik het wachtwoord verander niemand meer in staat is het te downloaden

- Het betreft een PDF-bestand wat in de browser zelf weergegeven moet worden;
dus downloaden naar de computer, uit printen, print screens en andere manieren om het bestand te delen, te vereenvoudigen of te bewerken moeten niet kunnen

- Een voorbeeld (het laden kan even duren) http://www.theorieboek.nl/auto/examenboek/#/12/ ;
het bladeren moet ook zo gaan. Overigens in het voorbeeld zie je van die boogjes omdat het een demo versie is. Zijn deze boogjes veilig? Met andere woorden is het onmogelijk om de boogjes te verwijderen zodat alles wat er onder is zichtbaar zal worden?


Dus ter samenvatting, twee vragen:

1) is het volgende mogelijk?
webpagina waar bestand op wordt gedeeld > wachtwoord invullen (wat ik zelf van tijd tot tijd kan veranderen) > toegang tot bestand in browser (verder niet kunnen uitprinten, downloaden en geen printscreens van het bestand kunnen maken)

2) Hoe kan ik net zo een demo versie maken waarbij onderliggende tekst verborgen wordt, zonder dat anderen dit kunnen bewerken en ze dus in het bezit zijn van de volledige versie.

Bij onduidelijkheden op mijn vragen en/of een goede oplossing beschikbaar, dan hoor ik het graag!


Ik heb een nieuwe vraag geopend, dus je reactie graag hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713601-Drie-vragen-over-een-PDF-Bestand
 
Laatst bewerkt:
Titel kun je 24 uur na plaatsing van je topic zelf nog aanpassen. Kies aanpassen van je bericht > geavanceerd. Hier kun je dan nog de titel wijzigen. Nu heb ik het voor je gedaan.:)
 
Laatst bewerkt:
Een PDF bestand kun je zo niet beveiligen. Het voorbeeld wat je geeft is geen PDF, maar flash. Overigens is ook Flash te downloaden, maar het uithalen van de content is wat moeilijker.

De makers van de tool zijn:

www.flippingbook.com

1) Je kunt een bestand met een wachtwoord beveiligen, daarna is het echter niet mogelijk om de inhoud te beschermen tegen overname

2) natuurlijk kan het prima. Het is alleen redelijk wat werk. Het is een kwestie van de content streamen met een filter. zolang ongefilterde content de ontvangen niet bereikt is het niet mogelijk het filter te verwijderen.
 
Reactie op je antwoord van vraag 1

Ai, dat is een dure grap €199.

Het probleem is dat als je een pdf-bestand beveiligd met wachtwoord, deze onderling nog wel te verdelen is.

Dit wil ik zoveel mogelijk beperken door middel van ''iets'' met het volgende:
(1) opslaan in een cloud dienst
(2) pas openen als er een wachtwoord is ingevuld die ik zelf kan veranderen vóórdat andere het bestand kunnen zien en mensen die het bestand al hebben om een nieuw wachtwoord moeten vragen voordat ze toegang hebben tot het bestand
(3) dat je het niet kan opslaan, uitprinten, bewerken, delen etc.

Skydrive van Windows en vele andere aanbieders (dropbox, mijnbestand.nl) voldoen wel aan (1) maar de rest niet.

Zijn er misschien meer van deze (gratis) diensten die ik over het hoofd heb gezien, of zijn er andere ideeën die (2) en (3) zoveel mogelijk kunnen aanbieden.

Misschien moet ik mijn directe probleem even vermelden:
Met het beveiligen van een pdf-bestand beperk je dat ''vreemden'' het bestand kunnen downloaden.
Echter mensen die het bestand en wachtwoord al kennen kunnen dit makkelijk verspreiden.
Daarom zoek ik iets wat het mogelijk moet maken om de toegang tot het bestand zoveel mogelijk te stoppen, door het regelmatig aanpassen van het wachtwoord: voor zowel nieuwe als ''oude'' downloads.

Reactie op je antwoord van vraag 2

Hoe zet ik het dan naar flash? Is dat moeilijk als beginneling?
Ik heb het bestand nu wel met wachtwoord beveiligd als PDF-bestand, maar dat voldoet niet echt aan mijn wensen zoals hierboven al was gebleken...


Ik heb een nieuwe vraag geopend, dus je reactie graag hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713601-Drie-vragen-over-een-PDF-Bestand
 
Laatst bewerkt:
je kunt een bestand versleutelen aan een enkele computer. Een andere methode, die flippingbook indirect toepast, is alleen de converter laten downloaden en de echte informatie via encryptie downloaden. Dit alles is echter niet makkelijk als je weinig ervaring hebt in programmeren.

PDF is een universeel formaat dat makkelijk leesbaar gemaakt kan worden. E-book formaten zijn er wel met beveiliging, zoals van amazon e.d. Dat is een andere kant en klare oplossing, maar geen idee of dat los te gebruiken is. DRM is niet voor niets iets waar de content industrie al jaren zijn hoofd over breekt.
 
Hallo Wampier

- Wat bedoel je precies met ''een bestand versleutelen aan een enkele computer''? Dit klinkt interessant

- Verder heb ik 0,2 kennis van programmeren dus dat gaat hem niet worden...tenzij iemand mij hier kan helpen.

- Wat bedoel je met DRM?

- Dus er bestaat echt geen website waarop je eerst een wachtwoord moet intikken > toegang tot bestanden > en die bestanden verder niet kan opslaan op de PC? dus alleen toegang via de website om bij het document te komen?

- Verder zou ik jou en anderen willen vragen om mijn bestand even te testen:
in hoeverre kun je dit test bestand aanpassen (de blauwe balken verwijderen bijvoorbeeld)? Is verdere deling mogelijk en kun je uitprinten?
Het wachtwoord voor toegang is Test, met hoofdletter:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PZIFEDF6TIHB.pdf

Het bestand kon ik niet toevoegen als bijlage. Ik heb het heel snel even gemaakt, vandaar de slordigheid!
Ik hoor graag wat ik nog meer kan doen voor betere beveiliging.

Alvast bedankt!


Ik heb een nieuwe vraag geopend, dus je reactie graag hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713601-Drie-vragen-over-een-PDF-Bestand
 
Laatst bewerkt:
Bump: kopie van laatste bericht



Hallo Wampier

- Wat bedoel je precies met ''een bestand versleutelen aan een enkele computer''? Dit klinkt interessant

- Verder heb ik 0,2 kennis van programmeren dus dat gaat hem niet worden...tenzij iemand mij hier kan helpen.

- Wat bedoel je met DRM?

- Dus er bestaat echt geen website waarop je eerst een wachtwoord moet intikken > toegang tot bestanden > en die bestanden verder niet kan opslaan op de PC? dus alleen toegang via de website om bij het document te komen?

- Verder zou ik jou en anderen willen vragen om mijn bestand even te testen:
in hoeverre kun je dit test bestand aanpassen (de blauwe balken verwijderen bijvoorbeeld)? Is verdere deling mogelijk en kun je uitprinten?
Het wachtwoord voor toegang is Test, met hoofdletter:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PZIFEDF6TIHB.pdf

Het bestand kon ik niet toevoegen als bijlage.
Ik hoor graag wat ik nog meer kan doen voor betere beveiliging.

Alvast bedankt!


Ik heb een nieuwe vraag geopend, dus je reactie graag hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713601-Drie-vragen-over-een-PDF-Bestand
 
Laatst bewerkt:
Nieuw vragen onder dit bericht

Puppie, je vroeg waarom?
Omdat deze vraag niets meer heeft te maken met een PDF-bestand: zie het onderwerp > internet en netwerk.
Dat is de reden voor een nieuw vraag en jij hebt hem zomaar gesloten!
 
Laatst bewerkt:
Omdat puppie ongewild mijn vorige vraag heeft gesloten!

Mijn nieuwe vraag is gesloten, en daarom mijn nieuwe vragen in dit oude topic.

- Is het mogelijk dat er bij het openen van een PDF-Bestand om een wachtwoord wordt gevraagd, dat kan veranderen.
Ter verduidelijking: wachtwoord voor bestand is Test > tweede keer openen is het Test2 > derde keer openen is het Richh > etc.
Dus een wachtwoord wat bij openen kan veranderen, zodat niet iedereen het bestand kan openen zonder toestemming van mij.
Het dikgedrukte is voor mij de belangrijkste reden om deze beveiliging.

- Verder zou ik willen weten of het mogelijk is om het bestand te volgen.
Dus vanaf welke computer wordt het bestand gelezen, wat gebeurd er (wijzigt iemand er iets in etc.), hoevaak is het bestand geopend. Is het ook mogelijk om een bestand te koppelen met een bepaalde computer via bijvoorbeeld een IP adres?

- Als laatste heb ik een vraag waarbij ik wil weten of het mogelijk is om het volgende Test-bestand 1) aan te passen 2) te delen met anderen
Dit is het bestand:Bekijk bijlage Test Helpmij.pdf. Het wachtwoord is Test.
Hoe kan ik het bestand beter beveiligen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Even een en ander in perspectief plaatsen.

Zodra je een bestand aan iemand geeft, ben je de controle per definitie kwijt. Hier heb je geen invloed op. Dus hoe iemand een bestand weergeeft of wat hij er mee doet kun je niet bepalen. Mocht je een manier vinden ben je meteen rijk, want de entertainment industrie zoekt zoiets al jaren.

Je zou kunnen gaan werken met een licentieserver. Hiermee kun je vrij nauwkeurig bepalen wie, wanneer, hoe lang en tot wanneer er toegang tot de content krijgt. Echter het vorige punt blijft van kracht op het moment dat iemand toegang krijgt.

Je kunt ook via een script/tool de pdf laten creëren met telkens een ander wachtwoord. Kan geautomatiseerd, maar ook hierbij blijft het eerste punt van kracht. Tools hiervoor zouden pdftk builder en autoit kunnen zijn.

Als de inhoud dermate geheim is zou ik me eens afvragen of je deze uberhaupt via internet wilt verdelen. Je kunt natuurlijk ook overwegen om mensen vooraleer ze inzage krijgen een strenge NDA te laten ondertekenen. Een NDA is een Non Disclosure Agreement, een officieel document waarbij je plechtig beloofd de inhoud niet openbaar te maken.
 
Hallo RogerS

Bedankt voor je reactie

Ik heb gezocht naar licentieserver, maar dat is veel te ingewikkeld voor mij helaas.
Verder heb ik pdftk builder en autoit gedownload...en toen hield het ook helaas op.
Het zijn leuke mogelijkheden maar met verdere hulp gaat het mij niet lukken.

Verder is het wel goed om een NDA op te stellen.

Mijn laatste vraag is of je het bestand nog even kunt checken.
Hoe kan ik deze veiliger maken? Is het mogelijk om het wachtwoord te kraken en kun je wijzigingen aanbrengen/printen.
Ik hoop dat je dit nog even voor mij kunt controleren:Bekijk bijlage Test Helpmij.pdf wachtwoord is Test.

Thank U!
 
Een PDF bestand kun je zo niet beveiligen. Het voorbeeld wat je geeft is geen PDF, maar flash. Overigens is ook Flash te downloaden, maar het uithalen van de content is wat moeilijker.

De makers van de tool zijn:

www.flippingbook.com

well, besides this, it's also wise to use xFlip to achieve this

1) Je kunt een bestand met een wachtwoord beveiligen, daarna is het echter niet mogelijk om de inhoud te beschermen tegen overname

2) natuurlijk kan het prima. Het is alleen redelijk wat werk. Het is een kwestie van de content streamen met een filter. zolang ongefilterde content de ontvangen niet bereikt is het niet mogelijk het filter te verwijderen.

Dank je hartelijk voor uw informatie delen met mij, goed, zeer mooie en nuttige topic!
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Hiermee sluit ik de topic af. Het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen. Deze is van 2012, dus niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan