• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als ik een cel versleep wordt deze plots automatisch gekopiëerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkeronsse

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
15
Dag allemaal,

Er is plots iets veranderd in de settings van mijn excel.
Als ik nu een bepaalde cel sleep (vb. van A6 naar B8) dan staat de inhoud van die eerste cel nu geschreven in beide cellen. Maw wordt er een kopie gemaakt. Vroeger zou in de nieuwe cel (B8) de inhoud komen en werd de oude cel (A6) leeg, en zo heb ik het ook altijd bij andere computers zien gebeuren.

Ik weet niet waar ik iets veranderd heb, maar ik zou graag terug naar de oorspronkelijke manier gaan.
Het is een beetje te veel tijdverlies om elke keer de eerste cel handmatig te wissen.

Alvast bedankt!!

Groeten,
Silke
 
hallo silke,

dat klinkt vreemd... nu is het wel zo dat als je de CTRL toets ingedrukt houd tijdens het slepen dat dan de cellen gekopieerd worden.

dus zaken om te checken zijn

- of er misschien een halve lunch onder je CTRL toetsen zit waardoor deze blijft hangen
- je een nieuwe / andere muis gebruikt die extra functies heeft (sommige muizen hebben aan de zijkant knoppen die je kunt instellen als ctrl of shift toets
- er misschien macro code in de werkmap zit waar je mee werkt die dit kan veroorzaken

voor zover mij bekend is er geen standaardinstelling die het gedrag van het slepen standaard anders instelt, maar mogelijk zit dat wel verwerkt in een eventmacro
 
Hé,

Het is inderdaad vreemd!
Van de eventuele oorzaken die je opnoemt kan ik er alvast twee schrappen:

- Als je de CTRL toets gebruikt, heb je inderdaad hetzelfde effect. Maar als de CTRL toets gebruikt wordt komt er een plus (+) bijstaan die weergeeft dat je aan het kopiëren bent. Dat is niet het geval
- Een muis gebruik ik op het moment niet, met de touchpad gebeurt exact hetzelfde.

- Wat betreft de macro's heb ik iets minder verstand, maar als ik aanvink dat deze zijn uitgeschakeld, heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik veronderstel dus dat het probleem daar ook niet ligt.

Alvast heel erg bedankt!!!

Groeten,
Silke
 
Hallo!

Het zelfde probleem doet zich nog steeds voor.
Ik heb ondertussen aan enkele bijkomende gegevens gedacht die misschien kunnen helpen:

-Knippen en vervolgens plakken werk ook niet. De cel wordt ook hier gekopiëerd
-Bij plakken speciaal krijg ik niet meer de opties: transponeren, vermenigvuldigen etc. maar de optie om te plakken als Unicodetekst of Tekst (net als wanneer je iets uit een niet-excel document zou knippen of plakken)

Hopelijk heeft iemand enig idee!

Alvast bedankt en groeten,
Silke
 
En nog:

-Als ik voor een aantal cellen op knippen druk, komt er niet de typische bewegende stippellijn rondom staan


Groeten,
Silke
 
Het probleem blijft onopgelost.

Waaraan kan het nog liggen dat als:
- ... ik het bestand open met een andere pc, het probleem zich niet voordoet
- ... ik een ander bestand open op dezelfde pc, het probleem zich niet voordoet. En als dan het 'probleem'-bestand erna geopend wordt, ook hierin geen slaap-problemen meer zijn. (dus een ideale oplossing voorlopig, maar ik vraag me toch af waar het probleem dan juist zit)
- ... ik eerst het 'probleem'-bestand open en vervolgens een ander bestand, in beide hetzelfde probleem voorkomt.

Macro's zijn er niet aanwezig. Of bestaat er ook zoiets als verborgen macro's?

Groeten,
Silke
 
Je hebt waarschijnlijk sinds kort een skype applicatie geïnstalleerd.
Schakel die uit.
 
Bedankt snb!!

Skype bleek inderdaad het probleem. Daar had ik het zelf nooit bij gevonden.
Probleem was dus de skype applicatie in mijn internet browser: click-to-call...
Eens je het weet vind je hopen informatie op het internet :)

Bedankt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan