Videokaart SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paintrain

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Berichten
14
Goedemorgen,

Ik wil graag een tweede videokaart in mijn systeem, en ik zag dat het via SLI mogelijk was om de processoren on de GPU's samen te laten werken en de prestaties verdubbelen. Ik heb nu een EVGA Nvidia GeForce GTX 550 Ti Superclocked in mijn systeem en was van plan om nog zo'n zelfde kaart erin te zetten en te verbinden met een SLI kabeltje (of printplaatje).

Nu is mijn vraag, is mijn voeding krachtig genoeg voor een tweede GTX 550? Ik heb een OCZ Xstream 500 Watt in mijn systeem.

Volledige setup:

Asus P6T SE
Intel i7 930 2,8 Ghz
6GB DDR3 RAM, 1066 Mhz
OCZ Agility 3 120GB
2TB WD HDD 7200 RMP
EVGA Nvidia GeForce GTX 550 Ti Superclocked
500 Watt OCZ Xstream
4 Led koelers (Zahlman)

Alvast bedankt!

Bryan
 
Volgens de specs van je moederbord ondersteund je moederbord geen SLI. Ik zou dat dus eerst nog eens nakijken voordat je naar de voeding kijkt.
 
Nu zie ik dat ook idd, moet ik gemist hebben :)
Maar als het goed is moet het met BIOS Flash toch verholpen worden, dat hij het wel support?

Alvast bedankt!

Bryan
 
Lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij dat specifiek wordt aangeboden. SLI zit op weinig moederborden simpelweg omdat NVIDIA 10 euro (zoiets iig) vraagt om het te mogen gebruiken. AMD vraagt een paar dubbeltjes voor crossfire. Soms is er een hack mogelijk, maar dat zal niet worden aangeboden door de fabrikant, omdat die dan de licentie moet betalen voor het inschakelen.
 
Aah oke! Nouja was toch wel van plan om het MB eens te vervangen, maar nog niet gelijk. :)

In ieder geval heel erg bedankt voor de info, hier ben ik erg goed mee geholpen!

Thanks.

Bryan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan