Probleem bij spel: Prince of Persia

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
365
Ik krijg tijdens het starten van dit spel (na kort laden en even een zwart scherm):
Prince of Persia werkt niet meer
U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: Prince of Persia.exe
Versie van toepassing: 1.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 491b2932
Naam van foutmodule: Prince of Persia.exe
Versie van foutmodule: 1.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 491b2932
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00049f59
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 0a9e
Aanvullende informatie 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Aanvullende informatie 3: 0a9e
Aanvullende informatie 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt



Extra:
Windows 7 32bit
Laptop kan de game aan (volgens een bepaalde site).


Wat is dit en hoe los ik het op?
 
Heb je alle drivers van je laptop geïnstalleerd? Anders zou het installeren daarvan waarschijnlijk wel helpen.
 
Nee, die moet je van de website van je fabrikant downloaden. Maar heb je je laptop wel opnieuw geïnstalleerd? Anders heeft het weinig zin. Is het een W7 laptop?
 
Laptop is officieel Vista, maar staat win7 op. Wat kan dan het probleem zijn?
 
Het probleem kan zijn dat je na het installeren van W7 niet alle drivers van je laptop hebt geïnstalleerd. De drivers kan je vinden op de site van je fabrikant.
 
Via apparaatbeheer werken er nu (na een update) 2 dingen niet: onbekend apparaat en fingerprint iets (zit vingerafdruk beveiliging op, nutteloze feature voor mij).

Nog altijd doet hij het niet. Hoe weet ik welke drivers ik moet updaten etc?
 
Zoals ik al eerder zei, moet je de drivers van de site van je fabrikant downloaden, Windows' drivers zijn prut.
 
Geef eens de specificaties van je laptop.

Er zijn meerdere spellen van Prince of Persia. Bedoel je Prince of Persia: The Forgotten Sands?
 
Toevallig is dit het spel dat gewoon "Prince of Persia" heet (uit 2008).

Ik heb mijn laptop getest op specificaties via een site (geen idee of ik die hier mag noemen?)
 
Maar het probleem is dat ik dat ook had bij mijn killer-game pc (van 2 jaar oud :)), na een tijdje was dit weer weg. Ik heb dit toen verholpen door de patches te installeren (van GTA 4, was elke keer net halverwege de laatste missie :(). Sindsdien geen last meer van gehad.
 
Het kan inderdaad meerdere oorzaken hebben. Er zijn helaas geen patches beschikbaar voor Prince of Persia (2008).

Het i.i.g. belangrijk om de specs te weten van de laptop om beter te kunnen helpen.
 
Dat ben ik met je eens. En er zijn geen patches voor? Dan is het zeker een heel goed/duur spel dat ze geen patches nodig hebben ;).
 
Off-topic:

De meeste spellen uit de Prince of Persia reeks van Ubisoft komen zonder patch. Ik heb ze allemaal gespeeld en kan zeggen dat ik er (tot nu toe) geen problemen mee heb gehad. De laatste (forgotten sands) had schijnbaar veel bugs maar daar heb ik niets van gemerkt.
 
@TS: heb je het al in compatibiliteitsmodus XP geprobeerd? Dat schiet met net te binnen
 
Ik wilde inderdaad de site " http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx " noemen.

Deze gaf i.i.g. aan dat ik hem aankon.

Ik weet mijn laptop specs zo snel niet, ik heb voordat ik de drivers installeerde al de compatibiliteit aangezet op windows XP. Dit hielp ook niet.

Uiteraard begrijp ik dat specs niet alles zeggen, ik ben er zo ook achter gekomen dat GTA IV eigenlijk nét niet gaat op mijn laptop, maar het spel installeren ging prima, echter moest de resolutie héél laag en dan nog bleef hij regelmatig hangen.

Het is echter zo, dat puur bij het opstarten het al fout gaat. Het scherm wordt zwart en er komt het "blauwe cirkeltje" wat aangeeft dat hij aan het laden is. Vervolgens schiet het zwarte scherm naar linksboven in de hoek en wordt hij wat kleiner, en komt de genoemde foutmelding.

Hier de laptop (hij is "TU/e vrij" dus er kan niets op zitten wat het blokkeert, andere spellen (Dragon Ace Origins o.a.) werken wel):
http://www.gepwnage.nl/new/?p=linkdump&id=2705

- Intel® Core2Duo T9600 processor (2.8-GHz, 6-MB L2 cache, 1066-MHz FSB)
- 4096-MB (2*2GB) memory (800 MHz DDR2 SDRAM)
- 250 GB harddisk, 7200 rpm
- DVD+/-RW Drive
- 15,4” WSXGA+ TFT, (1680x1050 resolution)
- Graphics nVidia FX 770 M, 512 Mb dedicated memory
- Wireless LAN 802.11 a/b/g/n
- Integrated Intel 10/100/1000 network connection
- Onboard 56K V.92 modem
- 4 x USB 2.0
- Express card slot
- Integrated SmartCard reader

- Media Card Reader
- Firewire 1394 connector
- HDMI connector
- eSATA port
- Integrated Webcam
- Bluetooth
- Fingerprint security
- 8-cell battery
- Dimensions: 28 mm * 355 mm * 263 mm
- Weight: 2,9 kg
- Delivered with MS Vista
- Including all necessairy software
 
Tsja, het lijkt erop dat hij het wel zou moeten kunnen draaien, ja. MAar heb je al de compatibiliteitsmodus geprobeerd? Rechtermuisknop op pictogram>compatibiliteit>xp sp3, evt. in lage resolutie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan