Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: mysql werkt niet

• Vraag is opgelost

mysql werkt niet

Beste mensen,

Ik heb sinds kort de nieuwste versie van usbwebserver geinstalleerd op onze terminalserver
    apache loopt en dat werkt prima, alleen SQL wil niet starten.
    Ik krijg de volgende errors:

Code:
    Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: [2002] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. (trying to connect via tcp://localhost:3306) in C:\USBWebserver\8.5\root\infotech\config.php on line 14

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. in C:\USBWebserver\8.5\root\infotech\config.php on line 14
    Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

iemand?
    Laatst aangepast door Beetsma : 22 juni 2012 om 13:29
    Sommige mensen zijn zó arm, het énige wat ze hebben is geld..

Bekijk even je configuratie van de firewall, het lijkt erop dat deze parten speelt.

als je naar phpmyadmin gaat staat daar voordat je inlogt:

Gebruikersnaam: root
    Wachtwoord: usbw
    Mysql port 3307

Bij de eerste foutmelding staat dat hij probeert te verbinden met 3306. Maar ik weet niet hoe je dat kan veranderen.

Het lijkt er idd op dat wanneer de "doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd" dit een firewall kan zijn.
    Wanneer je de MySql poort wil aanpassen dan moet dit in het volgende bestand: ....../8.5/settings/usbwebserver.ini

#kabouterplop & awc:

Bedankt !
    werkt weer als een trein
    Sommige mensen zijn zó arm, het énige wat ze hebben is geld..

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners