Probleem met gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heleen77

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
10
Ik heb in februari 2010 een site gemaakt met daarop een gastenboek. Voor dit gastenboek heb ik een php script gebruikt dat met xml werkt.
Dit werkte als een zonnetje, tot enige tijd geleden.

Aangezien ik weinig tot geen ervaring met php of xml heb, kom ik er niet achter wat er nou ineens fout gaat. Het heeft 2 jaar prima gewerkt en nu ineens krijg ik de melding "Niet alle velden zijn ingevoerd" (terwijl ze wel zijn ingevoerd).
Ik heb al hulp gekregen van een php kenner, maar nu zit er nog een probleem met het xml bestand.

De foutmelding in het php bestand is: Notice: Undefined index: value in /home/vovh.nl/public_html/functions.php on line 162
Volgens de "php-er" heeft deze regel te maken met het uitlezen van het xml bestand.
Dit is de regel:

function parseArray($mvalues) {
for ($i=0; $i < count($mvalues); $i++) {
$mol[$mvalues[$i]["tag"]] = $mvalues[$i]["value"];
}
return $mol;
}

function xml2String() {
$xmlcontent = parseXmlFile("gastenboek.xml", "item");
$return_str = "";
foreach ($xmlcontent as $item) {
$return_str .= genPost($item);
}
return $return_str;
}

Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat ik precies moet aanpassen (in lekentaal svp). Bedankt!
 
Zijn wellicht de rechten van het .xml bestand gewijzigd. Als je met je via ftp inlogt en met je rechtermuis op het bestand klikt dan kun je kiezen en de huidige rechten bekijken. Voor sommige bestanden is het nodig dat de rechten staan op 777.
Dit staat voor de hoogste recht schrijven, lezen en aanpassen volgens mij. (Het is nu laat en ik doe het zo uit het hoofd :D.

Ik hoop dat je hier wat aan het. Het is wel de moeite waard om het te proberen.
 
Dank voor de tip. Ik heb het geprobeerd, maar helaas blijf ik een foutmelding krijgen.
Ik vul alle velden in mijn gastenboek in, maar bij verzenden krijg ik de foutmelding "niet alle velden zijn ingevuld".
Ik vrees dat er niks anders op zit dan een nieuw gastenboek te maken.
Of heeft iemand nog een ingeving? Het gaat om www.vovh.nl/gastenboek.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan