invoegen hyperlinks in tekst en openen dmv muisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Hallo,

Hoe kan ik achter een woord in een stuk tekst een hyperlink plaatsen? Deze moet ook door een muisklik geopend worden (dus NIET via control enter)
Alvast erg bedankt

Jerry
 
Hoi,

1. klik op rechter muisknop.
2. klik op `hyperlink`.
3. typ bij `adres` een web adres (voorbeeld: www.google.nl) of kies in de mappen een bestand wat je er onder wilt zetten.
4. typ bij `weer te geven tekst` de tekst die jij in het document wil laten zien (voorbeeld: aap).
5. klik op `aap` (of de naam die jij het gegeven hebt), dan word de website in de browser geopend, en het document in het programma dat het geschreven is.

Dit werkt in: Word, Exel en Powerpoint, office 2003, 2007 en 2010

kees
 
hyperlink

Dag Kees,

Dank voor je reactie.

Op het woord aap (als voorbeeld) krijg ik de tekst: control click om te openen. Ik bedoel dat ik uitsluitend met een (muis)click wil openen.

Ger
 
Hoi,

Ik denk dat je dan iets fout heb gedaan. Want dat krijg ik nooit. probeer het eens opnieuw. welke oficce gebruik je?

Kees
 
Hoi Ger,

Ik weet wat het probleem is. Je moet ALT ingedrukt houden, en dan op de link klikken. Dat is de enige manier.

Kees
 
In Word 2003 (en dat zal in 2007/2010 ook vast ergens zitten) kun je via <Extra>, <Opties> via <Bewerken> de optie <CTRL+KLikken gebruiken om de hyperlink te volgen> uitzetten, met als resultaat dat je met een simpele muisklik de hyperlink activeert. Kijk dus in je Opties waar die optie nu zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan