Dubbele aanhalingstekens en apostrof's

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodylojohn

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik "opeens" een raar probleem.
Ik krijg bij het drukken op de apostrof toets '' (2 apostrofs) en bij het drukken op de aanhalingstekens "" (2 aanhalingstekens).
Ik heb de laptop opnieuw opgestart en de landeninstellingen gecontroleerd. maar ik kan me ook niet herinneren dat ik iets aangepast heb. weet ik eigenlijk wel zeker.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

op welke taal staat het toetsenbord ingesteld.

nederlands (nederlands) - verenigde staten (internationaal)

nederlands - nederlands heb ik ook al geprobeerd zonder resultaat.

en bij toetsenborden heb ik verenigde staten bovenaan en daaronder nederlands.

Ik heb al proberen te switchen maar ook geen resultaat

De rest van de toesten werken allemaal naar bohoren. alleen de apostrof en aanhalingsteken toets niet.

In notepad werkt ie wel correct.

probeer eens ctrl en shift tegelijk in te drukken en kijk of het hiermee is opgelost.

Ik had dat probleem ook en kon het met geen enkele combinatie van toetsenbord en taal weer in orde krijgen.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe keyboard layout gegenereerd en geïnstalleerd.
Nu werkt het weer prima, geen last van de zogenaamde "Dead Keys".
Die oplossing vond ik hier:
http://blog.ginkel.com/2010/05/us-international-keyboard-layout-wo-dead-keys-for-microsoft-windows/

De setup die ik ermee heb gemaakt installeert een nieuwe toetsenbordlayout met de naam "US International No Dead Keys" die je na de setup kunt kiezen in het configuratiescherm voor toetsenbord en talen.
Die setup is met 136 kb te groot om als bijlage te plaatsen maar kan ik uiteraard wel mailen aan geïnteresseerden.
Het benodigde programma en bijbehorend bestand voor het genereren van die setup staan tevens in de oplossing waar ik hierboven naar verwees, waarmee je dat ook zelf kunt doen.

Laatst bewerkt:
Beste edmoor....

Alvast hartelijk dank.

Ik heb het programma gedownload net als de .klc file.
Maar hoe krijg ik nu de toestenbord indeling te zien in het scherm van de taalinstellingen?
Ik heb de .klc file geladen in het programma. Maar HOE en WAAR moet ik het bestand nu opslaan???

Start dat programma, klik op File en dan Load source file.
Zoek dat .klc bestand op en laadt deze in het programma.
Klik nu op Project en kies Build DLL and Setup Package.
Hij vraagt daarna om de map te openen waar de spullen zijn aangemaakt.
Hierin staat een setup.exe die je dan uit kunt voeren.

Als je dat hebt gedaan zal het nieuwe toetsenbord beschikbaar zijn om te kiezen in het configuartiescherm voor Land en taal.
Ik heb daarin alleen Engels (Verenigde Staten) staan met als toetsenbord "United States-International-No Dead Keys"
Eventuele anderen heb ik eruit verwijderd.
Daarna even af- en weer aanmelden.

Laatst bewerkt:
Beste edmoor..

wederom bedankt.

Als ik op project --> Build DLL ... klik krijg ik de melding "there was a problem building the keyboard file. Would you like to see warning /error information?"

Dan klik ik ja en krijg de melding "cl.exe returned 1 , rc.exe returned 1 , link.exe returned 1"

Deze meldingen krijg ik 4 keer.

doe ik iets fout?

Geen idee, ik heb dat programma ook alleen maar 1x gebruikt om m'n probleem op te lossen.
Kennelijk kan hij de source niet compileren en linken. Dat zou te maken kunnen hebben met onjuiste rechten of het niet aanwezig zijn van de juiste .Net modules.
Ik wil je die setup wel mailen, dan hoef je hem niet zelf aan te maken.

stuur maar naar *knip*
Zou je me er ook bij kunnen zetten waar ik het bestand moet plaatsen??

Alvast hartelijk dank voor alle moeite.

Laatst bewerkt door een moderator:
mail het bestand maar naar puppie@helpmij.nl dan plaats ik het hier.
Dan heeft iedereen er iets aan.
Helpen doen we via het forum en niet via de mail.

Het probleem is met beide andere adressen hetzelfde.
Maar bedankt voor het aanbod.

Ik heb het bestand op een filehost gezet:
http://www4.zippyshare.com/v/10344858/file.html

Het bestand heet usintndk.zip.
Download het bestand, pak het uit waar je maar wilt en start de setup.exe
Volg daarna de 2e alinea in post #8

Laatst bewerkt:
Bij deze hier gepost.

Bijlagen

Dank je :thumb:

IT works!!!

Bedankt iedereen.

Dan rest mij alleen nog te vragen wat de oorzaak van mijn probleem zou kunnen zijn?

Microsoft is not the answer, it is the question :cool:

edmoor, krijg je nu bij het intypen van 1x ' meteen ' of werkt het zoals VS internationaal zou horen te werken? (' + e = é)
De naam "No Dead keys doet me vermoeden dat het werkt zoals ik als eerste noemde"

Klopt. De dead keys zijn in bovenstaand toetsenbord uitgeschakeld.
Het intikken van eenmaal een ' levert dus direct een ' en hetzelfde geldt voor het " teken.

Bij programmeer werkzaamheden vind ik dead keys bijzonder lastig en als ik dan toch een samengesteld teken nodig heb gebruik ik er de ALT code voor die ik dan ook wel uit het hoofd weet v.w.b. de meest gebruikte.

€ = ALT+0128
à = ALT+133
é = ALT+130
ë = ALT+137
è = ALT+138
ï = ALT+139

Voor het Euro teken is die 0 voor de 128 verplicht.

Laatst bewerkt:
Oké, een veel makkelijker oplossing voor jouw "probleem" was dan geweest om toetsenbord indeling VS in te stellen en niet VS-Internationaal.
bodylojohn heeft nu dus met zijn probleem moeten leren leven door een (onnodig) aangepaste keyboard layout te gebruiken.

Ik had namelijk zojuist hetzelfde probleem als de topicstarter maar ik wil wel perse gebruik maken van die dead keys.
Ik heb besloten een regcleaner te draaien die 490 fouten vond, maar dat na verwijdering niets aan het probleem verhielp.

Het viel me op dat bij het inloggen ik wél gewoon ~ + n kon doen om ñ te krijgen (ik zag maar 1 sterretje extra verschijnen na ~+n gedaan te hebben)
Dus het begint pas als Windows volledig geladen is.
Toen heb ik iets vreemds gevonden in mijn msconfig.
Een programmaatje genaamd "Kvtay" wat wilde starten met de volgende locatie: "C:\Users\Sebastiaan\AppData\Roaming\Ubumif\daavs.exe"
Ik kon me geen enkele voorstelling maken van een programma dat ik geïnstalleerd had wat daarop leek, dus vinkte ik het af, en verwijderde het exe bestand.
Tot mijn grote blijdschap verhielp dit het probleem na een restart, maar maakte Windows wel weer een nieuwe referentie aan om het programma te draaien, dit keer met zo'n ellenlang hexadecimaal nummer tussen die { } haakjes.
Ik heb deze teruggevonden in het register:
HKCU\Software\Windows\CurrentVersion\Run

(HKCU = HKEY_CURRENT_USER)

Wat mij opvalt is dat dit toch een soort Trojaans paard blijkt te zijn (Mijn Panda Cloud Antivirus detecteerde ditzelfde Trojaanse Paard in een Power DVD download, maar had het blijkbaar niet geneutraliseerd) die slecht te verwijderen is met anti-virus scans.

Wat ik bodylojohn dus wil aanraden is om in de bovenstaande registermap eens te kijken naar zeer verdachte verwijzingen.
Als je ze zelf niet kan identificeren dan is een screenshotje hier plaatsen ook genoeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan