Oké, een veel makkelijker oplossing voor jouw "probleem" was dan geweest om toetsenbord indeling VS in te stellen en niet VS-Internationaal.
bodylojohn heeft nu dus met zijn probleem moeten leren leven door een (onnodig) aangepaste keyboard layout te gebruiken.
Ik had namelijk zojuist hetzelfde probleem als de topicstarter maar ik wil wel perse gebruik maken van die dead keys.
Ik heb besloten een regcleaner te draaien die 490 fouten vond, maar dat na verwijdering niets aan het probleem verhielp.
Het viel me op dat bij het inloggen ik wél gewoon ~ + n kon doen om ñ te krijgen (ik zag maar 1 sterretje extra verschijnen na ~+n gedaan te hebben)
Dus het begint pas als Windows volledig geladen is.
Toen heb ik iets vreemds gevonden in mijn msconfig.
Een programmaatje genaamd "Kvtay" wat wilde starten met de volgende locatie: "C:\Users\Sebastiaan\AppData\Roaming\Ubumif\daavs.exe"
Ik kon me geen enkele voorstelling maken van een programma dat ik geïnstalleerd had wat daarop leek, dus vinkte ik het af, en verwijderde het exe bestand.
Tot mijn grote blijdschap verhielp dit het probleem na een restart, maar maakte Windows wel weer een nieuwe referentie aan om het programma te draaien, dit keer met zo'n ellenlang hexadecimaal nummer tussen die { } haakjes.
Ik heb deze teruggevonden in het register:
HKCU\Software\Windows\CurrentVersion\Run
(HKCU = HKEY_CURRENT_USER)
Wat mij opvalt is dat dit toch een soort Trojaans paard blijkt te zijn (Mijn Panda Cloud Antivirus detecteerde ditzelfde Trojaanse Paard in een Power DVD download, maar had het blijkbaar niet geneutraliseerd) die slecht te verwijderen is met anti-virus scans.
Wat ik bodylojohn dus wil aanraden is om in de bovenstaande registermap eens te kijken naar zeer verdachte verwijzingen.
Als je ze zelf niet kan identificeren dan is een screenshotje hier plaatsen ook genoeg.