Beeldscherm valt uit tijdens spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiddehoi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
604
Hallo!

Ik heb een probleempje: Mijn beeldscherm valt ongeveer na 20 minuten uit als ik farming simulator 2011 of bus simulator 2012 speel. Allemaal legaal gekocht en ook geen virussen op m'n pc. Het enige wat ik dan nog kan doen is m'n hele pc resetten. Beeldscherm krijgt alleen dan weer signaal.

videokaart: NVIDIA GeForce GT 240

Heeft iemand ideeën hoe ik het op kan lossen?

Alvast heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je dus iets anders doet op je pc, ongeacht hoelang gebeurd dit dus niet?
Wanneer je het spel afsluit (alt F4 ofzo) dan doet je beeldscherm het weer?
De PC blijft dus wel draaien? Gaat het scherm op zwart? of gaat het voedingslampje ook uit?
Al geprobeerd anders scherm aan te hangen (Dit zal het wel niet zijn als het alleen met spellen is)
Dan denk ik dat het aan je video kaart ligt? Welke video kaart heb je? nieuwe drivers?
 
Ja, als ik die spellen niet speel doet hij het gewoon de hele dag. Heb net ook videokaart erbij gezet: NVIDIA GeForce GT 240. Drivers allemaal geupdate. Hij krijgt geen signaal meer, voeding doet het nog wel.

Bedankt voor je snelle reactie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hiddehoi,

Welkom op Helpmij.nl! :)

Weet je zeker dat het alleen je beeldscherm is die het niet meer doet, of loopt je hele PC vast?
Als je hele PC zou vastlopen, kan het een warmteprobleem zijn, wat als gevolg heeft dat dit het beeldscherm op zwart zet.

Heb je toevallig een andere monitor om te controleren dat het geen monitorprobleem is?


Met vriendelijke groeten,

d0mzy
 
Hoi,

De pc blijft het gewoon doen, je hoort ook nog gewoon het geluid van het spel. Ik heb al geprobeerd met een andere monitor, maar die geeft hetzelfde probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hiddehoi,

Goed om te lezen dat je al een andere monitor hebt geprobeerd, jammer van het resultaat.
Ik lees dat je drivers hebt gedownload en geïnstalleerd, ik neem aan dat je ze hier http://www.geforce.com/drivers van hebt?

Mag ik ook vragen of de PC een standaard-gekochte PC is, of juist samengesteld, en hoe oud deze is?

Groetjes,

d0mzy
 
Ja, drivers komen daar vandaan. PC is gewone standaard medion-pc van de Aldi, denk nu een jaartje/1,5 oud. Verder nooit problemen mee gehad, het probleem doet zich ook alleen voor bij deze twee spellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Hiddehoi: Welkom op Helpmij:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger en topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Frank Wannet
Supermoderator Helpmij.nl
 
Hallo Frank,

Zal er de volgende keren opletten, bedankt voor de tip!

Groet,
Hidde
 
Hoi Hidde,

Na wat zoeken heb ik ontdekt dat er patches bestaan voor de Bus Simulator, volgens mij ook voor de Farming Simulator.
Als je nu eens voor beide spellen deze patches installeert en opnieuw probeert te spelen, hoop ik dat het opgelost is.

Bron: http://sf-sim.de/forum/board49-tech...-bus-simulator-2012-blackscreen-startproblem/
Nach erneutem installieren des Patches hat sich das Problem in Luft aufgelöst...
Betekent: Patches installeren heeft het probleem opgelost.

Succes,

d0mzy
 
Laatst bewerkt:
d0mzy

Bij mij heeft het ook geholpen, heb ook een nieuwe beta driver gedownload van de videokaart en alles doet het! Heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan