Wifi media connect. van Philips.

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
301
Hallo beste mensen,

Ik krijg mijn Wi-fi media connect niet aan de praat.Alles op nieuw ingesteld op tv.wachtwoord en wpa sleutel goed ingevuld,een paar maal opnieuw geprobeerd .Laatste versie van wifi media connect geherinstalleerd .Nu heb ik glasvezel van KPN en het werkt niet meer.Voor heen werkte het wel,kreeg ik wel verbinding met mijn tuis netwerk,maar haperde het veel,dus echt werken deed het niet.Nu heb ik een verbinding die alles aan moet kunnen ,werkt het helemaal niet meer.Net tv werkt wel prima.en verbinding met tv netwerk is ook goed.Allen mijn laptop of desktop daar krijg ik wifi media connect niet aan de praat.Hij geeft aan BEZIG MET ZOEKEN NAAR TV OP NETWERK.Misschien hebben jullie een idee,moet ik wat verzetten op het modem van KPN of wat,ik kom er niet uit.Ik heb nu een experia modem van KPN v8 Ik heb Philips gemaild die zeggen het ligt aan het modem.KPN heb ik gebeld en gemaild,en niemand kan me helpen,Ik hoop dat er hier iemand is die me kan zeggen hoe het wel moet,Heb me rot gezorgd op de forums,maar kan niets vinden.Heb ook al van alles geprobeerd in het modem,maar nog steeds zonder resultaat.Hoop dat ik het hier goed heb geplaatst.

Al vast hartelijk bedankt.
 
a. Kun je het ip-adres van de tv handmatig ingeven in wi-fi media connect ipv. er naar te laten zoeken? Probeer dat eens.
b. Het zou kunnen zijn dat firewall-programmatuur op beide pc's de verbinding onmogelijk maakt. Schakel eens (tijdelijk) alle firewall-componenten uit (dus die van Windows Firewall, maar ook van programatuur zoals Eset, Norton, AVG, Kaspersky etc.)

Tijs.
 
Hallo,
sorry voor het late antwoord werken werken werken.Ik kan in wifi media connect niets ingeven.Het is maar een klein programma,waar je niet veel kunt veranderen.Virusscanner en firewall al uit gehad,maar ook dat helpt niet.Normaal kan ik via dat kleine program vanaf mijn laptop of pc het programma op het beeldscherm van de tv programmeren .En dan gewoon alles doen wat ik op de laptop kan.Films kijken foto's en noem maar op.Ik baal ontzettend dat dit niet meer gaat.Maar blijkbaar moet je toch wat in het modem instellen.Maar ik hoop toch nog van iemand een antwoord te krijgen.In ieder geval heel erg bedankt om met me mee te denken.

Groet.
 
Voor mij is niet duidelijk of de tv en de pc+laptop wel in hetzelfde ip-netwerk zitten. Stel dat je een zelf aangeschafte (draadloze/bedrade) router hebt waar de pc+laptop op zijn aangesloten en de tv rechtstreeks op de KPN-routermodem, dan zou dat evt. een verklaring kunnen zijn.

Licht dus toe hoe het netwerk eruit ziet. Noem ook het ip-adres die de TV heeft/gebruikt en welke ip-adressen de pc+laptop hebben/gebruiken.

Tijs.
 
Ga vanavond even kijken,als ik het je beter kan uitleggen.

Bedankt.
 
Glasvezel kastje.en experia box van KPN v8 Er loopt een netwerkkabeltje van het glasvezelkastje naar de experia box.En een netwerkkabeltje van de experia box naar de draadloos adapter.Die daar bij zit.Dit alles is gemonteerd in de meterkast.Dan zit er nog een draadloos adapter achter de tv en een voor boven bij de tv. Interactief tv.Dit werkt allemaal samen.Het werkt ook allemaal prima.ja met digitale ontvangers bij elke tv natuurlijk.Zit verder niks tussen .ook niks zelf tussen gezet.Het gaat ook niet om mijn desktop computer van boven,maar eigenlijk alleen om mijn laptop die ik normaal bij de tv zet.en met het programma zie foto,alles op mijn laptop projecteer zeg maar.En gewoon kan afspelen.BIJ: films foto's enz.

IP adres van desktop computer boven 192.168.2.4 adres type door DHCP toegekend.

IP adres TV 192.168.2.2 draadloos netwerk.

Laptop zie foto.


Groet.
 
"En een netwerkkabeltje van de experia box naar de draadloos adapter" is onduidelijk. Welke van de volgende opties is het?
a. Glasvezelmodem -> Experiabox
b. Glasvezelmodem -> Experiabox -> (zelf aangeschafte) draadloze router of accesspoint

Indien optie a.: Zijn alle computers/laptops én de TV (bedraad of draadloos) aangemeld bij de Experiabox?
Indien optie b.: Zijn alle computers/laptops én de TV (bedraad of draadloos) aangemeld bij de draadloze router/accesspoint?

En werkt die Wifi Media Connect software wel op die desktop computer?

Tijs.
 
Alles is van KPN,ik heb er zelf niets tussen gezet.Dit is origineel.En alles is draadloos.
Ik heb in het modem gekeken,en daar zie je mijn laptop staan boven aan.onderaan zal mijn gsm wel zijn.
De laptop is met zijn eigen wifi adapter die in de laptop zit.Desktop computer werkt de Wifi media connect ook niet.Maar dat maakt niet uit.Het gaat me alleen om die laptop.Verder zie je een geel kabeltje die van de glas vezel naar het modem gaat,en die rode gaat van glasvezel naar modem.maar in jou geval is het optie a dus 1 De adopters zijn alleen voor de draadloos tv's in mijn geval,je kunt ze ook voor computers gebruiken.maar die zijn al voorzien van wifi.Die in de meter kast stuurt de rest aan.

Groet.
 
Ik snap de setup nog niet helemaal, maar het is mogelijk om te testen of de pc/laptop en de tv in hetzelfde (ip-)netwerk zitten:

Kijk na welk ip-adres de TV heeft (ik ga hier even van 192.168.2.2 uit)
Start cmd.exe "als administrator"
In het cmd-venster:
ping 192.168.2.2
arp -a


Wellicht levert de eerste cmd-stap een response op.
En de tweede het mac-adres van de TV (mogelijk 5c-33-8e-27-6f-7c).
Als dat allemaal slaagt (of toch minstens het mac-adres van de tv) dan houdt het voor mij verder op: De pc/laptop en tv zitten dan in hetzelfde (ip-)netwerk en (zelfs met firewalls uit) is er vanuit de connect-software geen verbinding te maken. Ik zou dan toch nog bij de maker van de software informeren wat er aan de hand zou kunnen zijn of wat je nog verder zou kunnen onderzoeken.

Tijs.
 
Nou dat pingen lukt me niet zo goed.arp-a daarna doet hij niks,kan hij niet vinden.En wat moet je daarna precies ingeven alleen het mac adres .kon ik niet zo goed volgen.

Ik heb nog een keer een foto bijgevoegd.En het is inderdaad boven is het ip en mac van de computer en onder van de TV.


Maar in ieder geval bedankt voor jouw tijd.
 
Laatst bewerkt:
sorry hier nog een paar ping foto's weet alleen niet wat ik moet ingeven na arp-a
 
Je hoefde na arp -a verder niets te doen (behalve de gegevens opschrijven of in schermafdrukken vastleggen). Het CMD-venster mocht daarna dus gewoon dicht (via het rode kruisje bijv.)

Nu je schermafdrukken duidelijk laten zien dat de TV gewoon bereikbaar is heb ik dus geen ideeën meer (zie mijn vorige posting). Wellicht helpt een vraag aan de software-maker je verder voor uitzoek-tips of nieuwe versies etc.

Tijs.
 
Heel erg bedankt voor het mee denken.

Ik ga er zeker achter aan,en als ik het weet,laat ik het je weten.Ik Laat dit nog even open staan.


Groet.
 
in de FAQ sectie staat er nog een stukje over het niet kunnen vinden van de TV vanuit de mediaconnect software, vetgedrukt wat je nu nog lijkt te kunnen proberen/testen:
Philips WiFi USB-adapter PTA01 voor Philips-TV

Vraag
Wanneer ik probeer te projecteren met Wi-Fi MediaConnect, wordt er een bericht weergegeven dat er geen compatibele TV aanwezig is in mijn netwerk. Hoe los ik dit op?
Antwoord


•Zorg ervoor dat uw TV is ingeschakeld en op uw thuisnetwerk is aangesloten. Raadpleeg de Snelstartgids van de adapter voor informatie over het instellen van uw WiFi USB-adapter en draadloos netwerk.
•Controleer of uw PC is aangesloten op hetzelfde netwerk als uw TV. U kunt dit doen door het IP-adres van beide apparaten te controleren.
De eerste drie cijfers moeten hetzelfde zijn: bijv. PC (192.168.1.10) TV (192.168.1.12).
•De instelling "Show PC media files" (PC-mediabestanden weergeven) in het menu "Network settings" (Netwerkinstellingen) moet zijn ingesteld op "ON" (Aan), anders is de TV niet zichtbaar in het netwerk.
•Als uw PC een firewallprogramma uitvoert, controleer dan of uw firewall toestaat dat "Wi-Fi MediaConnect" gegevens via het netwerk verstuurt en ontvangt. Raadpleeg uw firewalldocumentatie voor meer informatie.
•Nadat u uw TV en PC op uw netwerk hebt aangesloten, wacht u een minuut voor u begint met projecteren. Het kan even duren om verbinding te maken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook al gevonden op internet ,vorige week.Maar erachter kom ik,dat weet ik zeker.Ik had de virusscanner er al helemaal afgegooid.De gekste dingen,met kabel heb ik ook al geprobeerd,lukt ook niet.Ma ja.komt goed.Bedankt.


Groet.
 
Nee de vraag is nog niet opgelost.
laat het nog even openstaan.
misschien komt er nog een oplossing.
Heb mijn vraag ook nog open liggen bij klacht.nl

Groet
 
Wi-fi media connect.

Hallo allemaal,nog steeds niet opgelost,je wil niet weten wat ik allemaal gedaan heb,om het aan de praat te krijgen.Ik zet de vraag maar als opgelost,maar dat is het zeker niet.

Bij Philips weten ze het niet en bij KPN zeggen ze niks,heb heel veel geprobeerd in mijn glasvezel modem Experia v8 maar het lukt niet.

allemaal bedankt voor jullie hulp,en een mooie kerst en goed 2013.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan