Error 0xc00000e9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperr

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Beste allemaal,

Vanochtend toen ik mijn laptop (dell M301Z) wilde opstarten liep deze opeens vast, gisteren was er nog niets aan de hand. Ik heb toen de laptop na een tiental minuten gewoon weer uitgezet met de aan/uit knop. Toen na een minuut oid weer opgestart en ik kreeg de melding dat de laptop niet goed was uitgezet. Verder met opstarten en toen liep de laptop weer vast. Er werd mij aangeraden door windows 7 om opstartherstel uit te voeren. Dit gedaan en toen kreeg ik een error 0xc00000e9. Zelf denk ik dat er iets is met mijn harde schijf in mijn laptop. Ik heb op internet al dingen voorbij zien komen dat je moet herstellen met de windows disc maar mijn laptop heeft geen dvd drive. Verder blijf ik in een soort loop zitten, start op, krijg aanbeveling op opstartherstel toe te passen, krijg de error, ga weer door en kom weer aan bij de aanbeveling van het opstartherstel.
Wat nu te doen, er staan belangrijke bestanden op mijn HDD en deze wil ik niet kwijt zijn...

MVG

Opstarten in veilige modus gaat niet, dan gaat ie alle system32 bestanden laden en loopt ergens ook vast en begint dan weer van vooraf aan en dan kom ik weer terecht in het menu waar ik moet kiezen tussen opstartherstel ja ofte nee

Dan zeg ik: hard disk eruit halen, extern aansluiten op USB op andere pc, data redden en dan met de Dell recovery functie de laptop naar fabrieksinstellingen herstellen.

En op welke manier kan ik ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk data redt van de HDD?

Als je hem extern hebt aangesloten op een andere PC moet het gewoon leesbaar zijn net als een USB stick...
De bestanden moet je dan ook gewoon kunnen slepen naar een andere locatie.

Oke en hoe krijg ik de laptop het beste uit elkaar, want ik heb alles wel losliggen (schroevjes en dergelijke) maar ik krijg het omhulsel maar voor de helft er af.
Moet het toetsenbord apart losgemaakt worden? Heb op internet al rondgekeken maar daar staat allemaal een strip boven het toetsenbord losmaken, maar die strip is er bij mij niet eens.

Ah thnx, ik had het net zelf ook al ergens gevonden.
Maar ik kan niet bij de hdd als ik niet de hele cover eraf gehaald heb dus dat moet wel even gebeuren.
Wat moet ik doen als ik de hdd 'open heb liggen'? Kan ik de hdd dan ergens neerleggen of raakt ie dan nog verder beschadigd?

Dan kan hij gewoon neergelegd worden.
Vergeet alleen niet een sata-> USB converter ergens te lenen/kopen, anders schiet je nog niks op, want dan is hij niet extern aan te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan