• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Palletkaart maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcstupid

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Beste lezers,

Voor het verladen van zendingen gebruiken wij eenvoudige palletkaarten met de klantnaam, plaatsnaam, palletnummering en de afleverdatum.
Dit doen wij tot op heden nog steeds door voor iedere pallet een aparte kaart te maken omdat de benummering bij meerdere pallets nooit hetzelfde blijft (bij 10 pallets: 1/10, 2/10, 3/10, enz.).
Als palletkaartformaat hanteren wij 2 x A5.

Omdat dit behoorlijk tijdrovend is (en er mensen bij ons werken die niet zo snel zijn met typen) was ik op zoek naar een methode om dit te vereenvoudigen.

Ik heb al gezocht maar kan niet echt iets passends vinden wat aansluit bij mijn 'wensen'.

Even kort door de bocht: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn invoer in cel B4 op blad 3 resulteert in een doornummering in cel A3 op Blad 1 (bijv 10 wordt 1/10, 2/20, enz) die per pagina wordt afgedrukt?

Alvast bedankt!

Code:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HHWPPVULLN8M.xls

Deze eenvoudige code knapt dat voor u op:

Code:
Sub auto_nummering()
aantal = Sheets("Blad3").Range("B4")
begin = 1
    With Sheets("Blad1")
        For begin = begin To aantal
            .Range("B3") = begin & "/" & aantal
               Sheets("Blad1").PrintPreview
        Next
    End With
End Sub

Hang deze achter een button en voila!

Thx Cobbe!

Werkt bijna!
Ik heb de code begin & "/" & aantal omgedraaid omdat ze dat zo gewend zijn.
Alleen hij schrijft hem steeds weg als datum...

Als ik 5 pallets opgeef, krijg ik 1 jan, 2 jan, 3 jan, 4 jan en 5 jan...

Ik heb de cel A3 op blad 1 al verwijderd maar hij geeft nog steeds hetzelfde.

En kan ik hem gelijk laten printen door van PrintPreview te veranderen in Print?

VOor de rest super!

Ik heb het al opgelost!
Ik heb gewoon de code gesplits naar ieders een eigen cel..
'Begin' staat nu in cel A3 en 'Aantal' in C3 met de '/' in cel B3.
En heb Preview veranderd in Out

Bedankt voor de snelle hulp!!

hey McSptupid,

Omdat je over de typesnelheid begon heb ik nog wel een handigheidje voor je..

maak een lijst met je meestvoorkomende klanten en met een simpel macrootje op in het dubbelklik event en de namen kunnen worden ingevoegd met 1 klik.

zet onderstaande code in het VBAblad staat van blad3 en zorg dat de klantnaam in kolom E (column 5) en de plaats in kolom F
dan zal deze macro in 1x de klantnaam en plaats invullen.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Target.Column = 5 Then
    Range("B2") = Target: Cancel = True
    Range("B3") = Target.Offset(, 1): Cancel = True
End If

End Sub

leuk me een leuke bonus bij je vraag. zie bijlage (ik heb blad1 er even uit gegooid anders was het bestand te groot) maar het gaat puur om de werking van bovenstaande macro te kunnen uitproberen.

Bijlagen

Bedankt Roel!
Is idd erg handig.
In mijn huidige tabblad heb ik de klantnaam in kolom I met de plaatsnaam in kolom J.
Ik heb de code kunnen ontleden en heb er nog een kolom naast gemaakt!

Nogmaals bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan