Netwerk wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave25

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2005
Berichten
18
Krijg ma geen verbinding tussen men netwerk: win7 - win 7

OP men vaste pc zit een extra hd met al men foto's , ... heb alles al aangepast wat je op internet kunt vinden maar blijft om het wachtwoord vragen: enkele voorbeelden ;

-delen met wachtwoord is uitgeschakeld
-RUN en type regedit
ga dan naar HLM/SYSTEM/Control/Lsa klik met de rechter muisknop op LimitBlankPasswordUse en kies voor Modify
Verander nu de 1 in een 0 ;ook gebeurd
-map gedeeld met alle toegangen
-geprobeerd om het wachtwoord in te geven , geen verbinding ...
...

wat moet ik nog aanpassen om dit terug werkend te krijgen.
Vroeger werkte dit perfect met win xp op die hd en zo die te delen, maar lijkt mij niet normaal om op een bestanden hd nog een win. te gaan installeren om te kunnen delen ...
 
Ok, ten eerste vind ik het niet verstandig om op die manier je probleem te omzeilen. Gemiddeld ondergaat een computer 39 hackpogingen per uur, bijna altijd geautomatiseerd gericht op de Administrator-account, & als je de computer dan zo instelt dat lege wachtwoorden geaccepteerd worden, is het dus de eerste de beste keer raak....

Maak gewoon een gebruiker, of zelfs gast voldoet, aan met wachtwoord op beide computers & stel ook meteen de mappen die je wil delen in, & welke gebruiker er toegang toe heeft. Dan start je in Netwerkcentrum een van de Wizards om een netwerk voor delen in te stellen, ook op beide computers, & na voltooid herstarten.

Als het goed is kan je dan overal bij via Netwerklocaties.
 
Je kunt ook dit proberen:

Rechtsklikken op de gedeelde map, en Eigenschappen kiezen.
In tabblad Delen via Geavanceerd delen ook de groep "Gasten" toegang geven. Daarna in het tabblad Beveiliging de groep "Gasten" ook toegang geven.

Tijs.
 
Alles staat af en wat hier boven staat ook geprobeerd maar blijft achter netwerk wachtwoord vragen.

Nog iets wat ik kan proberen ???

Bedankt alvast
 
Doe eens een schermafdruk van beide beveiligings-instellingen.

Verder kan een firewall in de weg zitten. Schakel dus alle firewall-programmatuur uit op de delende computer.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan