• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische opsommingslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
102
Beste,

Met behulp van Roeljongman ben ik een eind verder gekomen. Echter nu vragen ze het onmogelijke van me. In het togevoegde bestand zie je 3 tabbladen die elk een periode vertegenwoordigen. Het laatste tabblad is een opsommingslijst waarin een corrigerende actie moet ingevuld worden indien er een score 1 gehaald is.

Is het mogelijk als men een score 1 invult deze automatisch verschijnt in de tabblad "opsommingslijst"? Liever zonder lege cellen er tussen. Zo gebruiksvriendelijk :p



Groetjes,
Hanzel
 

Bijlagen

  • Zelfaudit productie-2.xlsx
    32,5 KB · Weergaven: 14
zijn er niet meer dan 3 perioden?
misschien is dit wat je bedoeld
er zit een kleine macro achter het laatste blad deze laat alleen de ingevulde cellen zien wanneer het blad geactiveerd wordt (geopend)
je hebt per periode 13 regels, in het overzicht blad heb je 100 regels dus ik vroeg me af of er meerdere regels bij kunnen komen of dat er meer periodes bij kunnen komen
de formule in kolom C gaat maar tot (3 x 13) rij 39
 

Bijlagen

  • Zelfaudit productie-2.xlsm
    38,4 KB · Weergaven: 29
Hey Pasan,

Bedankt hier komt ik verder mee. Echter je raad het al. Al dit mooie werk moet achter slot en grendel want niet iedereen kan met excelsheets/pc's omgaan. Krijg alleen na het beveiligen een foutmedling als ik van het ene tabblad terug naar de opsommingslijst ga. Kennelijk kan de marco zijn script niet afmaken door de beveiliging. Weet jij hier iets op?

Gr, Hans

ps Het echte blad bestaat uit 13 periodes trouwens.
 

Bijlagen

  • Zelfaudit productie-3.xlsm
    38,9 KB · Weergaven: 14
Hiermee moet het lukken
Als je het wachtwoord "Q" wil veranderen pas dan eerst handmatig het WW aan van het blad en het zelfde WW zet je dan in deze code ipv "Q"

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Application.ScreenUpdating = False
   Unprotect "Q"
   Range("$A$1:$D$101").AutoFilter Field:=2, Criteria1:="<>"
   Protect "Q"
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

jou vert.zoeken ook even aanpassen
zie hiervoor de helpfunctie
Belangrijk Als benaderen WAAR is of wordt weggelaten, moeten de waarden in de eerste kolom van tabelmatrix in oplopende volgorde zijn gesorteerd, anders geeft VERT.ZOEKEN wellicht niet de juiste waarde als resultaat.
 

Bijlagen

  • Zelfaudit productie-3 (1).xlsm
    36,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Hey Pasan,

Hij is weer top. Kan lekker me gang gaan nu.

Gr, Hanzel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan