Een tweede monitoor op een videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JZCreations

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
26
Ik heb een tweede monitor aangesloten op mijn videokaart. Maar ik zie niets op het tweede scherm. Ik heb wel het een en ander gelezen in een eerder onderwerp. Maar ik werk met een andere videokaart namelijk de ATI Radeon X1950 GT. Ik heb het help bestand ook geraadpleegd maar daar kom ik niet verder mee, kan iemand mij op weg helpen om ervoor te zorgen dat mijn tweede monitor het ook gaat doen. Ik werk trouwens met een Windows 7 PC.
 
Je moet eens het windows tekentje op je pc ingedrukt houden en op P drukken dan kan je kiezen wat je wil. (uitbreiden, dupliceren, ...)
 
Hallo Koenie31,

bedankt voor je snelle reactie, Windows toets +P heb ik al geprobeerd maar met dupliceren dan heb ik op beide schermen het zelfde, en met uitbreiden dan heb ik alleen op het tweede scherm mijn bureaublad maar daar kan ik vervolgens met mijn muis niet bij. Het is de bedoeling dat mijn bureaublad op mijn hoofdscherm (1) staat en dat ik dan een willekeurig prog. kan openen en naar het tweede scherm kan slepen.
 
Beweeg de andere kant eens op ;)
Je zal waarschijnlijk je eerste monitor op de aansluiting van de tweede hebben gezet.
Dat is bij een alleenstaande monitor niet erg: je kaart gebruikt dan alleen die output.
Maar zodra je een tweede monitor aansluit op de eerste aansluiting blijft Windows wel er van uitgaan dat Monitor 2 (Dat is dus je eerste aangesloten monitor) de hoofdmonitor is, maar Monitor 1 staat dan volgens de software links van je hoofdscherm... jij hebt hem waarschijnlijk rechts naast je hoofdscherm staan.
Dus je probeert aan de verkeerde kant van je scherm naar het andere scherm te komen.

Hoe is dit op te lossen?
3 opties:
1. Je draait de kabels op je videokaart om.
2. Je wisselt de monitoren van plaats.
3. Je klikt met de rechtermuisknop op je bureablad en kies voor Schermresolutie (Windows 7) of Eigenschappen (Windows XP).
In Windows XP ga je naar het tabblad instellingen.
In Windows 7 komt het direct te voorschijn.

Je ziet dan 2 monitoren: eentje met een grote 1 en een met een grote 2 erin.
Ze zullen waarschijnlijk in de volgorde 2,1 staan.
Klik op de 1, hou de muisknop ingedrukt, en sleep hem aan de andere kant van de 2 (dus links).
Klik op Toepassen en OK.
 
De kabels had ik al omgedraaid hier een afbeelding van mijn schermresolutie>instellingenbeeldscherm.jpg
 
Je hebt er maar 1 aan staan.
Bij meerdere schermen moet je kiezen voor uitbreiden.
 
Het is gelukt. Ik heb nog maar een keer de kabels aan de PC omgewisseld, maar de tweede monitor had ook twee aansluitingen heb ook hier de kabel omgewisseld. Toen werkte het wel om met de Windows toets +P en Uitbreiden. Moest alleen nog even de schermen verslepen wat Muchacho al eerder had verteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan