Firefox: script reageert niet + vertraagt enorm computer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisvh

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hallo

Ik heb een probleem ondervonden bij Firefox 12.0. Dat dit programma mijn computer soms zéér erg vertraagt. Ik merk ook een voortdurende werking op mijn harde schijf. Meestal na een tijd, soms 5 min krijg ik dan een melding: "Waarschuwing: script reageert niet"
"Een script op deze pagina is bezig of het reageert niet meer. U kunt het script nu stoppen, of u kunt verdergaan om te zien of het script zal worden voltooid."

Kan ik hier firefox instellen dat het MINDER lang over doet voor ik die melding krijg?

Laatst bewerkt:
Een van de oorzaken kan zijn. klik lees ook verder onderin andere oorzaken. Heb je het probleem niet bij Internet Explorer en/of bij google chrome.

en hier nog veel meer troubleshooters. klik

En is je computer soms traag bij alles.?

Hangt ook nog eens helemaal vanaf welke scripts er geladen worden. Dus vanaf welke website.
Recent nog had iemand zo'n script melding bij de Hotmail/Live Mail website. Bleek dat hij een Proxy plugin had geïnstalleerd voor anoniem surfen etc. Na uitschakelen daarvan werkte alles weer goed.

Kortom: Eerste wat ik zou doen is je Firefox plugins nakijken op updates, en daarna er verder zoveel mogelijk van uitschakelen om te kijken of daarmee het probleem verdwijnt. Indien ja, dan selectief weer inschakelen en opnieuw testen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.

Tijs.

Hangt ook nog eens helemaal vanaf welke scripts er geladen worden. Dus

Kortom: Eerste wat ik zou doen is je Firefox plugins nakijken op updates, en daarna er verder zoveel mogelijk van uitschakelen om te kijken of daarmee het probleem verdwijnt. Indien ja, dan selectief weer inschakelen en opnieuw testen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.

Tijs.

Ik heb alle plugins uitgeschakeld. Maar het probleem blijft bestaan!!! Firefox loopt bijna vast op scripts van sommige sites en vertraagt ook enorm de werking van mijn computer!
Is er geen mogelijkheid om die scripts uit te schakelen?

Er bestaat een plugin noscript dat je zou kunnen proberen, maar of de sites zónder scripts wel goed werken kan ik natuurlijk niet garanderen.

Het is verbazingwekkend dat, zelfs met alle plugins uitgeschakeld, het niet vooruit te branden is. [Ik neem aan dat je computer/laptop zelf voldoende geheugen en CPU-kracht heeft en dat Internet Explorer wél snel is.]

Tijs.

Ik werk hier wel met Ubuntu 10.04 LTS. Internet Explorer kan ik hier niet gebruiken en heb vroeger ook al veel problemen mee gehad!

Stel je verder eens de volgende vraag: Hoe belast is je pc en netwerk: Misschien zit je pc of Internet-verbinding 'verstopt' met (bijv.) downloads (hoeven niet van jou te zijn, kunnen ook van anderen zijn op dezelfde Internet-verbinding).
Doe verder eens een verbindingstest op http://www.speedtest.net op het moment dat Firefox dat script-probleem heeft.

Tijs.

mogelijks heb je een virus staan moet je all je internet bestanden laten verwijderen avg vond bij mij rommel installeer kort webdeveloper toolbar kijk bij disable plaats onder use proxi the do not use proxi

het is zeer spijtig als je na een proxi zou zitten maar LET OP ER IS SPYWARE VAN DE ERGSTE SOORT DIE PROXI NADOET EN VEEL INFO STEELT

en indien je de dader op één of ander mannier kan detecteren laat het me weten dan kan ik een uitlevering naar belgie aanvragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan