• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,

Ik heb een beveiligd werkblad, met hierop 2 reeksen met gegevens.
Nu wil ik graag dat door het indrukken van een knop ( Naam = Index1), de eerste reeks (range) wordt opgevuld met de gegevens van de tweede reeks (range), graag zonder de beveiliging van het werkblad te halen.
De eerste reeks zijn cijfers van 1 t/m 20 (range naam = Cijfers) en de andere reeks bestat uit A t/m Z (range naam = Letters).
Nu is mijn vraag eigenlijk,.... is dit mogelijk, en hoe dit te doen in VBA.

B.v.d.
Jack
 
A tot en met Z zijn 26 letters
en je wilt dat bijvoegen bij de cijfers 1 tot en met 20?

of moeten de letters de cijfers vervangen ?

voorbeeld bestandje verschaft misschien meer duidelijkheid?
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat A t/m Z, normaal gesproken meer positie's inneemt dan 1 t/m 20.
Maar sommige letters zijn samen gevoegd, zodat deze ook 20 positie's groot is.
Zoiets als bij index tab's voor een ordner.
Het is de bedoeling dat de ene range wordt vervangen door de andere range.
In een kolom staan eerst b.v. een 20 tal velden gevuld met cijfers, en door een druk op de knop moeten deze waarden in de 20 velden, vervangen worden door letters.
Het lukt wel door deze d.m.v. de knop te kopieren, maar dan moet het werkblad onbeveiligd zijn.
Ik vraag mij dus af of het op een of andere manier mogelijk is dit te doen, zonder de beveiliging eraf te halen.

Jack
 
Neen, de beveiliging moet eraf voor de duur v/d uitvoering v/d macro maar anders gaat niet
 
Je kan natuurlijk de beveiliging er af halen in de macro zelf.
Dit bestandje is beveilgid met 1234.
Onder de button zit de macro om de letters in de cijfers te vervangen.
 

Bijlagen

  • beveiliging(cobbe).xlsm
    15,1 KB · Weergaven: 27
Hartelijk dank voor de reacties, ik kan hier weer mee verder.
Ik ben zelf bezig geweest met een keuze vinkje, waarmee in een cel de waarde 1 of 0 wordt geplaatst.
Deze cel in onbeveiligd, maar door het vinkje hier overheen te plaatsen, is de cel niet benaderbaar.
Afhankelijk van de waarde van deze cel (ALS formule), kan ik daarna de waarde in een cel veranderen.
Het grote nadeel hiervan is dat het behoorlijk wat regels zijn, elke keer 20 stuks.
En ik moet dit 50x hebben.....veel regeltjes aanpassen :confused:
Maar het werkt wel.
Hierbij wordt niet de beveiliging van het werkblad af gehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan