draadloos netwek van laptop delen met andere laptop, tablet en/of telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
404
Hoi hoi,

Ik zit vanaf volgende week op een camping waar ze een betaald wifi netwerk hebben.
waarschijnlijk is dit met een toegangscode en werkzaam op één laptop.

mijn vraag is of het (simpel) mogelijk is om mijn laptoptop als een soor router te laten fungeren zodat er meerdere apparaten gebruik kunnen maken van dit wifi netwerk.

Hoor erg graag van jullie.

Alvast bedankt voor jullie reakties!!

Groetjes Berry:thumb:
 
Dat kan, bedraad en met WiFi. Je kunt dit het beste bedraad doen. Je deelt de WiFi verbinding zo: Je gaat naar het Netwerkcentrum -> Klik op 'Adapterinstellingen wijzigen' -> Rechtermuisknop op 'Draadloze netwerkverbinding' -> Klik op 'Eigenschappen' -> Klik op het tabblad 'Delen' -> Vinkje zetten bij 'Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer' -> 'Verbinding via thuisnetwerk' moet via 'LAN-verbinding' -> Druk op 'OK'. Nu is de vaste netwerkpoort (RJ45) een WAN poort geworden. Hier kun je een computer/switch/router op aansluiten.

Suc6:D!
 
helaas heb ik daar geen bedraad internet op de camoing maar alleen maar wifi.
is dan onderstaand ook mogelijk en zie ik deze dan ook als wifi netwerk in bv mijn telefoon?
 
Dit is met WiFi. Je leest het verkeerd. Ik bedoel dat er dan een draad 'uit' jouw laptop komt. Dus zeg maar dit:
Schets Netwerk.jpg
 
ik kan namelijk wel zoiets met mijn telefoon.
dit heet dat thetering.
 
O zó. Nou begrijp ik het:p. Dan heb je een tweede WiFi adapter nodig: Klikkerdeklik! Tenzij je Intel My WiFi-technologie in je laptop hebt zitten. Dat tethering kun je alleen je mobiele verbinding (3G/GPRS) naar jouw laptop sturen. Dat is iets heel anders.

PS: Waar ga je naar toe?
 
Laatst bewerkt:
ah ok!
heb hier nog wel een losse usb wifi adapter liggen. voldoet deze ook om te delen?

overigens gaat de reis naar callandsoog.
 
Als je de software hebt om het te laten werken (drivers). Overigens hier de handleiding hoe je dat moet opzetten. Je hoeft blijkbaar geen tweede WiFi adapter nodig te hebben.
Windows Vista


Als de internetverbinding gemaakt is (dus als Internet Explorer werkt) doet u het volgende:
Kies Start >> Configuratiescherm
Dubbelklik op de icoon Netwerkcentrum
In de kolom Taken (links op het scherm) klikt u op Verbinding of netwerk instellen
Kies de optie Draadloos computer-tot-computer netwerk instellen (tijdelijk netwerk) en klik op Volgende (Bij Windows 7 moet je 'een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen' hebben en dan 'Draadloos computer-tot-computer netwerk instelen').
Klik op Volgende. In het venster dat nu op het scherm verschijnt vult u alledrie de rubrieken in:
Geef uw netwerk een naam, bijvoorbeeld 'Mijn mobiele hotspot'
Kies in de keuzelijst bij Beveiliging voor gewoon WEP
Vul een wachtwoord in om controle te houden over wie u toelaat tot uw mobiele netwerk
Klik nu onderaan op de grote balk: Inschakelen van gedeelde internetverbinding.
Dit is voor Windows Vista. Windows 7 werkt bijna hetzelfde. Dit heet een ad-hoc netwerk.

EDIT:

Dit is hetzelfde, voor Windows 7 met plaatjes.
 
Laatst bewerkt:
werkt niet.
het is het ene netwerk of de ander.
maar de ander geeft dan wel verbinding maar heeft natuurlijk geen (draadloos) contact met de router
en dat is nou juist de bedoeling
 
maar is het mogelijk om met een externe usb wifi adapter om een dubbele verbinding op te zetten?
één voor ontvangst en de andere voor verzenden?
 
Dat kan:

Je gaat naar het Netwerkcentrum -> Klik op 'Adapterinstellingen wijzigen' -> Rechtermuisknop op 'Draadloze netwerkverbinding' (van jouw laptop) -> Klik op 'Eigenschappen' -> Klik op het tabblad 'Delen' -> Vinkje zetten bij 'Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer' -> 'Verbinding via thuisnetwerk' moet via de WiFi adapter die je met USB hebt aangesloten (ik weet niet hoe die heet) -> Druk op 'OK'. Nu is de tweede WiFi adapter een internet-hotspot.
 
Nee, helaas lukt het niet.
Heb internet op één laptop. Kan de verbinding niet gedeeld krijgen.
 
Toch gelukt!!!

Heb een programmatje gevonde waarmee het erg simpel is om te delen en het is nog gratis ook!

Het heet Connectify.

Bassie bedankt voor je reakties!!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan