Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: 1TB SATA HDD Seagate Barracuda, Windows herkent hem niet maar BIOS wel?

• Vraag is opgelost

1TB SATA HDD Seagate Barracuda, Windows herkent hem niet maar BIOS wel?

Hi ,

Heb een heel 'klein' probleempje... laatst een nieuwe PC gebouwd met er in:

Mobo: Republic of Gamers - Crosshair V Formula (Asus)
    CPU: AMD FX-6100
    RAM: Corsair Vengeance BLACK, 1600 GB
    PSU: Corsair GS800Watt
    GPU: MSI HD4350-MD1GH (deze had ik nog liggen, en kan ook gewoon de nieuwste spellen aan )
    HDD #1: Samsung 320GB, 7200RPM SATA [deze is tijdelijk, omdat de Seagate niet werkt...]
    HDD #2: Seagate Barracuda 1TB, 7200RPM SATA [deze werkt dus niet]

Wat is er aan de hand?
    Ik leuk alles in elkaar gezet, PC aan, Windows 7 - Ultimate (x64) disc er in en.... jawel... de BIOS ziet de HDD, Windows installatie (het stukje waar je een partitie moet maken) ziet de HDD maar... Windows wilt geen partitie maken... (Error: 0x8007045d)
    De Samsung gebruikt en... geen enkel probleem. Als ik opstart en naar schijfbeheer ga (start --> computer [--> rechtermuis -->] beheer --> schijfbeheer) zie ik mijn Seagate NERGENS staan... ik zie de Seagate ook niet tussen staan als ik opnieuw opstart of iets. Iemand enig idee wat er mis is gegaan?

Giga Senior edmoor's avatar
    Ergens een kabeltje los geschoten?

Jammer genoeg niet... heb trouwens ook alle kabels en alle poorten geprobeerd (en dat was 'n rot werk!)

Giga Senior manamana's avatar
    Oke is het de originele disk.

Yep! Misschien handig om te melden, Windows 2000, XP Professional, Vista Ultimate (x64) hebben 't zelfde probleem (en ook allemaal origineel)

Heb je toevallig USB apparaten aangesloten, ik had onlangs ook problemen met het vinden van mijn instalatie schrijf in de setup, na lang zoeken bleek een usb keyboard het probleem te zijn, na instalatie kon die er gewoon weer in maar tijdens de instalatie vreemd genoeg niet...
    Always remember you're different...

Just like anyone else...

Deze had ik nog niet eerder gehoord, ga ik meteen proberen!

Giga Senior edmoor's avatar
    In navolging op de USB tip, dat probleem heb ik eens gehad omdat er ook nog een IDE schijf aangesloten was.
    Na het loskoppelen hiervan ging de installatie zonder probleem en kon ik daarna de IDE schijf ook gewoon weer aansluiten en gebruiken.

Helaas ook deze oplossingen hebben niet geholpen... Iemand anders nog idee?

Het bleek een DOA geval te zijn Thx voor helpen!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners