hulp extra aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
135
Ik heb een wireless router maar de afstand naar de pc is te ver om stabiel te zijn.
Ik woon in een langgevel boerderij en de router zit dus helemaal vooraan in huis terwijl de pc achter staat dus bedraad was ook geen optie.
Vandaar dat hier een powerline adapter aan zit voor naar de pc.
Mijn laptop en tablat gaan wel goed via draadloos.
Nu heb ik een nieuwe tv met internet mogelijkheden. Hiervoor zou ik of een draadloze module moeten aanschaffen die vrij prijzig zijn (met het risico dat de afstand toch te groot is) of natuurlijk bedraad aansluiten. Maar dat dus in verband met de afstand ook geen optie. Ik zou natuurlijk een extra powerline adapter kunnen nemen maar die kost dan toch weer over de 30 euro.
Zou ik eventueel achter de poweline adapter van de pc een switch kunnen gebruiken naar de tv? Zodat ik dus beide apparaten via die powerline adapter gesplitst aan kan sluiten?
Voor die incidentele keer dat er internet op de tv gebruikt gaat worden (streamen) lijkt me dat de goodkoopste oplossing toch?
Of is er een andere handige manier om dit te doen?
Alvast bedankt!
 
De powerline adapters gedragen zich als een netwerkkabel. Je kunt er dus gewoon een switch aanhangen zoals je dat aan een verlengkabel ook zou doen.
 
Ja de werking van de powerline is inderdaad gelijk aan een netwerk kabel.
Ik ben alleen verder niet bekend met switches (was aan het zoeken naar een spiltter hahah) dus ik wist niet zeker of je daar de verbinding mee zou kunnen splitsen.
Met een switch kan ik als het nodig is even een kabel vanuit de switch naar de tv trekken.
Maar ik begrijp dus uit jullie reacties dat het zou moeten lukken.
Zou er dan nog iets extra's ingesteld moeten worden? Of komt het vanzelf in orde met evt. ip adressen enzo?
 
Het bijkomend voordeel van een switch is dat je niks hoeft in te stellen. Gedraagt zich in die zin als een splitter.
 
Helemaal super!
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dan mag er een slotje op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan