battery notificator werkt niet :o

Status
Niet open voor verdere reacties.

winlux

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
354
hallo,

ik heb een 2k laptop die zegt dat hij altijd op netstroom zit ook bij de accu instellingen staat iets over geen accu kun je dit oplossen met een programma of bij windows onderdelen als ik het doe kan het fout gaan.

dus kan iemand me helpen :cool:

dus nog eens:

het icontje staat er gewoon dat is niet het probleem

het probleem is hij geeft gewoon niet aan hoeveel % ik heb

:eek:
 
Onheldere vraag:
Dus (indien op batterijen) staat het batterij icoontje er wel, maar geeft niet aan hoeveel % energie er nog in zit? Ook niet als je de muis-cursor erboven laat hangen?
En als op batterijen, zie je niet op het batterijtje het batterij-niveau lager worden?

De mogelijkheden voor die indicator zouden beschikbaar moeten zijn in
Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl -> tabblad Geavanceerd
of via Start -> Configuratiescherm -> Energie-opties -> tabblad Geavanceerd

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dat klopt, er staat maar 1 ding op netstroom er staat dus niet hoeveel er nog in de batteryzit maar mijn pc is officeel xp en ik heb 2000 erop gezet omdat xp niet snel liep op men pc dus in de instellingen staat ook geen accu ofzo

dus ik zie niet de status alleen dat het op netstroom is :(


dus duidelijK :

het icontje is er wel maar er staat niets over hoeveel procent het is alleen op netstroom meer niet ook als ik er niet op zit
 
Blijf het onduidelijk vinden:
Je bedoelt dat alleen op netstroom je het icoontje ziet? Of zowel op netstroom als op accu?

Of bedoel je dat (indien op netstroom) je het icoontje ziet, maar dan niet kan bepalen hoeveel de accu ondertussen is opgeladen [dus of de laptop nog even op netstroom moet blijven of niet om verder op te laden etc.]?

Zover ik kan zien zou het batterij-icoontje altijd in beeld zijn als er op accu wordt gedraaid, en bij netstroom kán je het evt. afzetten.
Weinig informatie vanuit het batterij-icoontje zou (mogelijk) kunnen liggen aan drivers of eigen energiebeheersoftware van de fabrikant, als je die geïnstalleerd zou hebben.

Kijk verder eens in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) en kijk of je iets aantreft m.b.t. ontbrekende of niet-gestarte drivers.

Meer heb ik niet voor je. Hopelijk komt er een oplossing.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke ik zie het icontje altijd op netstroom en ook op accou maar er word niet weergegen hoeveel % er nog is.

dus het icontje is er gewoon .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan