Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Is mijn hieronder genoteerde redenering juist?

• Vraag is opgelost
    Senior Member Robert Vervloet's avatar
    Afstand tot server
    ±185 km

Is mijn hieronder genoteerde redenering juist?

Ik gebruik mijn eigen router i.p.v. de modem/router van Telenet.
    Daartoe moet ik via Mijn Telenet "Draadloos" uitschakelen.
    Tijdens mijn vakantie wil ik verbinding maken met een Telenet Homespot,
    maar daartoe moet ik "Draadloos" weer inschakelen?
    Daartoe wil ik mijn netwerk tijdelijk uitsckakelen door:
    1. alle PC's af te sluiten + draadloze printer afsluiten
    2. stroom uit router halen
    3. via een bekabelde PC," draadloos" weer inschakelen
    4. bij mijn thuiskomst eerst" draadloos" weer uitschakelen
    dan voeding opnieuw in router
    Ik heb een draadloos netwerk met 6 computers en een draadloze printer en Belkin play N750 DB router. Besturings systemen XP Vista en W7.
    met vriedelijke groeten
    Robert Vervloet
    Vriendelijke Groeten,

Robert Vervloet

Senior Member
    Afstand tot server
    ±26 km
    Volgens mij hoeft jou Telenet router niet aan te staan om met je inloggegevens via de hotspots van andere te kunnen verbinden.

Jij bedoelt waarschijnlijk dat je de wireless optie van je telenet router uigeschakeld hebt?
    Als je op vakantie gaat,hangt het niet van jouw systeem af of je een telenet hotspot kunt gebruiken,maar van het feit of die dienst beschikbaar is waar jij logeert,of dat er thuisgebruikers in die buurt de hotspot functie op hun telenet router geactiveerd hebben.
    Met jouw telenet login en paswoord,kan je zowel telenet hotspots als telenet homespots (van particulieren) gebruiken....

Afstand tot server
    ±185 km
    grumbkow,de telenet router moet wel aanstaan zoniet kunt ge geen verbinding maken met de Telenet Homespot.
    roadworker,ja inderdaad wireless moet uitgeschakeld worden om uw eigen router te gebruiken. Ik ga op vakantie in een appartement van vrienden waar alleen een homespot, geen hotspot, beschikbaar is.Een homespot vereist dat draadloos van de telenet router is ingeshakekeld
    Vriendelijke Groeten,

Robert Vervloet

Afstand tot server
    ±185 km
    Ik heb inderdaad mijn telenet login en wacht woord nodig maar ook moet draadloos van telenet ingeschakeld zijn zoniet word met een homespot geen verbinding toegestaan.Vorig jaar heb ik het tevergeefs geprobeerd
    Vriendelijke Groeten,

Robert Vervloet

Lijkt me ook redelijk voor de hand liggend. Je mag gratis bandbreedte van anderen gebruiken. Dan is het niet meer dan eerlijk dat je dan ook jouw eigen bandbreedte deelt. Vandaar dat het zo zal werken.
    Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.

Quote Origineel gepost door Robert Vervloet Bekijk Bericht
    roadworker,ja inderdaad wireless moet uitgeschakeld worden om uw eigen router te gebruiken.
    Niet noodzakelijk......ik heb een draadloos netwerk via mijn router en 1 via mijn telenet router geconfigureerd.....is makkelijk als je op 1 locatie slecht bereik hebt,kan je gelijk overschakelen naar het andere netwerk.

Quote Origineel gepost door Robert Vervloet Bekijk Bericht
    Ik ga op vakantie in een appartement van vrienden waar alleen een homespot, geen hotspot, beschikbaar is.Een homespot vereist dat draadloos van de telenet router is ingeshakekeld
    Dan zal je je vrienden om hun login gegevens moeten vragen........de jpuwe gaan niet werken,aangezien de router ID gekoppeld is aan hun adresgegevens en klantnummer....

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners