Mapweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
519
Ik heb heel veel mappen en dat zijn documentmappen. muziek, foto's diverse bestanden etc. Het laatste half jaar wordt de mapweergave dus de instelling bij het verlaten van de map goed onthouden, echter nu is het weer mis en moet ik tot vervelends toe telkens als ik de map weer open de instelling aanpassen. Ik weet niet waar het aan ligt. Het begon na het toepassen van de prestatietest wat ik dus beter nooit had kunnen doen.

Voorbeeld: ik heb c:\user\username\hulpprogramma's en daar staan allemaal pictogrammen en als ik die sluit staat die op pictogrammen en bij opening op details. Nu is dat bij een paar mappen niet erg, maar het constant weer herhalen begint snel te vervelen.

In het verleden kon W7 de mapweergave ook niet onthouden. Wie weet wat hier mis zit?
Ik heb wel zo'n honderdduizend mappen.

De volgende Sizekeys staan op decimaal 120000 = hexadecimaal 1d4c0
H-KEY-CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\BagMRU

H-KEY-CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags

en
H-KEY-CURRENT_USER\Software\Classes\Wow6432Node\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\BagMRU

H-KEY-CURRENT_USER\Software\Classes\Wow6432Node\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags
 
Laatst bewerkt:
De weergave van elke map opslaan AAN vinken, Toepassen OK?

Die staat er niet in Windows 7 Ultimate.

Die tweede:
Als je daarna dan weer naar de Hoofdmap gaat boven de onderliggende mappen die je wil aanpassen, die een RMK geeft, Eigenschappen, Aanpassen, & daarna de sjabloon kiest, eventueel Dit sjabloon ook op alle onderliggende mappen toepassen AAN vinkt, Toepassen, OK, dan ben je al een heel eind, schat ik.

heb ik al eens gedaan en alles standaard op details gezet en dat was toen een uitkomst omdat je bij 100000 mappen toch ergens moet beginnen. Als je dan met mappen aan de slag gaat en instellingen doet dan is het alleen een kwestie van onthouden. In een map komen dus weer submappen voor (apart) met afbeeldingen, documenten, muziek.

Dus je hebt map 2033 submap afbeeldingen, submap documenten, submap muziek. Dus het is een kwestie van dat als ik de (sub)map verlaat deze ook weer zo geopend wordt. Dus dat is alles. Vroeger gebruikte Microsoft een bestandje in elke map om de instelling te onthouden. Dit is de enigste goede methode volgens mij. Ik heb met Google al vaker gezocht en dit hardnekkige en zeer vervelende probleem komt veel vaker voor. Volgens Microsoft ligt de oorzaak in het register.

Je zou iemand moet hebben die zelf met Windows 7 Ultimate werkt en de door mij gegeven sleutels/waarden kan checken/vergelijken en dan zijn of haar sleutels/waarden doorgeven.

Ik heb Windows 7 Ultimate 64-bits. Welke sleutels hebben andere gebruikers daar staan? Ook alle vier? En wel welke waarde?
 
Laatst bewerkt:
Een fix toepassen zonder te weten wat die inhoudt is natuurlijk een groot risico bij honderdduizend mappen. Ik heb liever de juiste registersleutels. Kijk Microsoft zet de waarde op 5000 en daar schiet ik niets mee op.
 
Aangenomen dat De weergave van elke map opslaan AAN gevinkt is.
Bovenstaande staat niet onder de mapopties in Windows 7 Ultimate. Dus kan ik niet aanvinken.

het mapvenster vernieuwen, & dan sluiten
Waar zit deze optie of hoe doe je dat dan?

CCleaner gebruik ik regelmatig met vaste instellingen echter de makers komen nogal eens met nieuwe versies en ik weet niet of dit programma mogelijk eens een keer effect heeft op het onthouden van de mapweergave.

Inderdaad bedoel ik de Prestatie Index van Windows zelf die staat op 7,? Opvallend was toen dat het bureaublad de letters van de pictogrammen veel witter waren.

Volgens mij heb ik die fix al eens toegepast.

Probleem bij die tweede link is dat ik dat allemaal precies heb uitgevoerd, echter het is niet duidelijk of ik nu alles moet uitvoeren wat daar staat of alleen dat deel waar For x64-based versions of Windows Vista of Windows7,... bij staat.

Ik heb destijds alles uitgevoerd maar er kunnen toch weer oude sleutels staan. Ik moet dus eigenlijk weten: Wat moet er wel staan? en de rest kan ik dan deleten.

Ik heb Windows 7 Ultimate 64-bits, maar bij Program Files staat Program Files en Program Files (x86)

De BagMRUSize staan allemaal op DWORD (32-bits)-waarde Decimaal 120000 en Hexadecimaal 1d4c0
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan