Hallo,
Met (op dit moment nog) geringe kennis van Access toch aan het proberen om een voorraadsysteem te bouwen.
Na veel adviezen om NoordenWind eens goed door te nemen loop ik toch tegen een tabellenprobleempje op, dat in hierin niet aan de orde komt.
Op dit moment het ik een tabel "artikelen" en een tabel "leveranciers" welke aan elkaar gekoppeld zijn door de sleutel "LeverID".
Aangezien in het systeem zowel verkoop als inkoop moet kunnen worden ingevoerd was ik van plan om onderstaande tabellen op te nemen:
Mijn plan was om de tabellen "Inkoop" en "Verkoop" te koppelen aan het tabel "voorraadmutaties"
Mijn vragen hierover zijn de volgende?
Als iemand een betere oplossing heeft dan hoor ik dat heel graag. Wel dan heel graag voorzien van wat achtergrond info aangezien ik graag mag begrijpen waarop iets op een bepaalde manier gaat.
Alvast superbedankt voor je/jullie reacties
Groetjes
Met (op dit moment nog) geringe kennis van Access toch aan het proberen om een voorraadsysteem te bouwen.
Na veel adviezen om NoordenWind eens goed door te nemen loop ik toch tegen een tabellenprobleempje op, dat in hierin niet aan de orde komt.
Op dit moment het ik een tabel "artikelen" en een tabel "leveranciers" welke aan elkaar gekoppeld zijn door de sleutel "LeverID".
Aangezien in het systeem zowel verkoop als inkoop moet kunnen worden ingevoerd was ik van plan om onderstaande tabellen op te nemen:
- voorraadmutaties
- Inkoop
- Verkoop (Kas en Bank moet wel worden gescheiden)
Mijn plan was om de tabellen "Inkoop" en "Verkoop" te koppelen aan het tabel "voorraadmutaties"
Mijn vragen hierover zijn de volgende?
- Kan ik in het tabel "voorraadmutaties" zowel een referentiesleutel voor het tabel "Inkoop" alsook voor het tabel "Verkoop" plaatsen of is het beter om alle mutaties in enkel het tabel "voorraadmutaties" op te nemen?
- Is het mogelijk om in mijn voorgenomen oplossing ook nog het stukje Kas en Bank scheiding aan te brengen? (neem aan via een tabel "betaalmethode" welke ook gekoppeld wordt aan het tabel "Verkoop" of, indien enkel het tabel "voorraadmutaties" wordt geadviseerd, gekoppeld aan het tabel "voorraadmutaties")
- Kan ik het tabel "Leverancier" behalve aan het tabel "artikelen ook aan het tabel "Inkoop" koppelen? De inkoop zal later toch per leverancier opvraag baar moeten zijn.
Als iemand een betere oplossing heeft dan hoor ik dat heel graag. Wel dan heel graag voorzien van wat achtergrond info aangezien ik graag mag begrijpen waarop iets op een bepaalde manier gaat.
Alvast superbedankt voor je/jullie reacties
Groetjes