Software 95/98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
387
Hallo iedereen,
Ik zit hier met enkele pc's, een paar op win 98 en eentje op win 95.
Ik zou er graag wat gratis software opzetten, zodat ze start klaar voor beginnende gebruikers.
Wat raden jullie me aan?
De software zou de basis eisen van een pc in 2012 moeten kunnen voldoen, internet, tekstverwerking, presentaties, printen, foto's en creatief bezig zijn. (bv. zoals de publicher van m$)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jens
 
Hallo,

Als je ze gaat verkopen aan beginnende gebruikers, zullen ze geen 95/98 meer nemen.
Het is ondertussen al bijna 15 jaar verder en erg door ontwikkeld, maar het kan dat iemand het nog gebruikt.

Voor internet: Google Chrome, de oude internet explorer van 95/98 zijn te oud. (te downloaden op: chrome.google.com)
Voor tekstverwerking/presentaties/spreadsheets: Open Office, dat is een gratis programma dat super erg lijkt op Microsoft Office.(te downloaden op: openoffice.org)
Voor foto bewerking: Paint.NET, dat is een uitgebreider teken/fotobewerkings programma dan Paint in Windows.(te downloaden op: www.getpaint.net
Ik zou ook een schoonmaak en een defgramentatie houden op de computer(s), zou dat ze weer wat sneller en opgruimder zijn.
Gebruik daar voor Ccleaner en Defragller van Piriform. Je kunt het downloaden op www.piriform.com

Mvg,

Martin de Groot
 
Draai het verhaal eens om. Ik ben beginnend gebruiker en krijg van jou deze pc. Alles wat je nu zou willen met een pc gaat niet meer lukken. Hou er rekening mee dat ook een beetje foto tegenwoordig 5mb is en zelfs het openen hiervan een hele opgave gaat worden. Eindresultaat is dat ik erg gefrustreerd raak van jouw ongetwijfeld goedbedoelde werk.

En voor de rest wat Wolf zegt.
 
Allereerst: beste mods, ik weet het inmiddels is dit topic meer als 2 jaar oud, maar voor iemand die toevallig nog een oude 98 etc draait voor plezier is dit wel handig om te weten.

Je zou eens KernelEx moeten googlelen. Daarmee kan je moderne programma's die 98 niet meer ondersteunen toch nog draaien op 98. Ik gebruik het zelf ook voor mijn 98 game pc. Heel handig, kan je de latere versies van Firefox downloaden die nog redelijk deftig werken en dan kan je meteen het net terug deftig gebruiken. Kortom een echte aanrader voor wie nog een 98 of ouder pc'tje heeft en die het nog wil gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan