laptop heet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

escfan88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Ik heb 1.5 jaar gelden een acer laptop gekocht en sinds ongeveer een half jaar loopt de temperatuur erg hoog op (CPU 75graden Videocard 65graden/// Tijdens gamen of film kijken tot 120graden dan valt de laptop uit...). Ik vraag me af waaraan het ligt. Stof is het niet want hij is schoon. Zover ik weet doen alle fans het nog en ik heb hem altijd op een effen tafel staan en ik heb echt geen idee waarom hij zo heet word. hulp graag.

Heb je misschien je apparatuur overclocked? daar zou het aan kunnen liggen. Anders zou je eens moeten kijken of alle fans het nog goed (juiste snelheid enz.) doen. Veel succes ermee!
Gr, daniel.

klinkt inderdaad wel alsof een van de fans het niet meer doet, controleer dit eens. als ze wel draaien zou je hem eens open kunnen schroeven om te kijken of er echt geen stof in zit o.i.d.

Hallo

"een acer laptop" --> vermelding typenr is nuttig

Nu sluit je mogelijk specifiek nuttige antwoorden voor u uit.

"sinds ongeveer een half jaar loopt de temperatuur erg hoog op " --> dit is lang ... de toekomstige uiteindelijke levensduur zal uitwijzen of dit "te lang" heeft aangesleept.

"Zover ik weet doen alle fans het nog" --> blijkbaar zitten er meerdere in ???

"Stof is het niet want hij is schoon" --> controleer voor de zekerheid ook de binnenzijde van de heatpipe radiator.

De meeste stofophoping gebeurt immers binnenin (stoftapijt)

Hoe eenvoudig stofvrij maken :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Mits deze "een acer" reeds uitschakeld op zijn thermische veiligheid , zal zo goed al zeker de aanwezige thermisch geleidende pasta versteend zijn.

Mogelijk aanwezige thermalpads zo goed als zeker verdampt.

Aan deze laptop is dus het een en ander te controleren.

Peter

Je kan ook proberen om de laptop in power saver mode te zetten dan zou hij minder warm mogen zijn..
Maak ook dat je een koelpad onder de laptop hebt liggen!

Hoi... ik heb dat probleem ook gehad, en opgelost door er een (ehhh... zo'n ding die hem trapsgewijs iets omhoog zet) onder te zetten.
Nu al ruim een jaar geen last meer van probleem.

Ps; wel even controleren op vuil / stof in de ventilator (zie reactie van VDK_P).

Vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan