windows 7 live essentials 2011 / Live mail / Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

noscanto

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Hallo, Eerst verdween Messenger en daarna volgde Live Mail. Geprobeerd deze twee opnieuw te installeren maar het lukt nog steeds niet. Uiteindelijk, het hele pakket windows 7 live essentials 2011, met alles er op en er aan, van de computer verwijderd, dacht ik zo. Dus van Windows 7 Live Essentials 2011 alleen de Messenger en Mail opnieuw installeren. Tot mijn verbazing verschijnen een aantal iconen, met uitzondering van Bing, dat die programma's al geinstalleerd zijn. Van alles geprobeerd ze weg te krijgen om alleen Messenger en Mail te installeren. Hoe kan deze opgelost worden? Bijvoorbaat bedankt.

Gebruik de handmatige methode die hier omschreven is. Dus de methode via WLARP.EXE

NB: Je moet als administrator zijn aangemeld bij Windows om Windows Live-programma's te kunnen installeren of verwijderen.

Tijs.

De file wlarp.exe is nergens te vinden. Ook niet te downloaden op de website van Microsoft. Zou wel handig zijn geweest.

Doe eens het volgende:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad
Rechtsklik erop en kies voor Als Administrator uitvoeren
In het CMD-venster:
dir /s /a c:\wlarp.exe

Kijk of je het bestand dan gemeld krijgt als gevonden (duurt wel even).
Indien niet, dan houdt het voor mij op, en hoop ik voor je dat anderen nog tips hebben.

Tijs.

Er schijnt iets te zijn in een map Installer die ook niet te zien is. c:Windows\Installer\$PatchCache$\Managed\ met een cijferreeks. Als ik het goed heb begrepen zit het dan in \Installer\$PatchCache$\Managed\

Via %SYSTEMDRIVE%\Windows\Installer ben ik gekomen in de folder waar veel bestanden inzitten waaronder delen van Essential. Nou zit ik te twijfelen om op een van de bestanden te klikken.

Laatst bewerkt:
Je interpretatie van de resultaten lijkt me fout, maar je zou het zo kunnen doen:
a. Noteer het eerste 5 cijfers van die cijferreeks waar je het over had
b. [In hetzelfde CMD-venster nog steeds]
cd /d C:\windows\Installer\$PatchCache$\Managed
cd cijfers_van_a*
wlarp.exe

Dus stel dat het eerste 5 cijfers van die cijferreeks 53832 zou zijn bij a., dan wordt het als 2de cd-regel in cmd.exe:
cd 53832*

Overigens raar dat wlarp.exe niet in de 'normale' mappen te vinden is. Ik kan (dus) ook niet garanderen dat wlarp.exe in die aparte map je gaat helpen of niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nou dan i shet zo geworden. cd /d C:\windows\Installer\$PatchCache$\Managed
cd B53C7*
wlarp.exe

En wat gebeurt er als je het uitvoert? Want dat is natuurlijk wat je moet doen/proberen.

Tijs.

Op enter drukken dan verschijnt de tekst "wlarp.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand".

Overigens Tijs, het schijnt een bekende probleem te zijn. Ik denk niet het te gaan oplossen zoals onderstaand.

"jantje64
8 februari 2011, 17:26
Het probleem is opgelost door een nieuwe installatie van Windows 7, lekker alles opgeruimd."

Laatst bewerkt:
Is dat bestand wlarp.ex nergens te downloaden dan? Zo kan ik de restant van essentails verwijderen al zal ik het niet meer gebruiken.

Hiep hiep Hoera Tijs, Het is mij gelukt. Het bestand gevonden op een externe schijf samen Windows Installer Clean Up. Deze laatste bijgewerkt met miscuu2, alle bestanden van Live essentials verwijderd uit de installer en opnieuw messenger en mail geinstalleerd. Alles doet het weer prima.

Dat is goed nieuws. Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan