Probleem contacten laden in VOIP - Skype telefoon Philips VOIP855

Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
218
Wij hebben een vreemd probleem met onze, net aangeschafte, Philips voip855 (skype-)telefoon. Alles werkt zoals het hoort, maar contacten laden en synchroniseren gaat niet goed. Ik kan alleen contacten laden als ik de telefoon bij Skype afmeld, vervolgens in het skypeprogramma op de laptop al mijn contacten verwijder en me daar afmeld, dan weer aanmelden op de telefoon en de (lege) contactlijst laden > weer afmelden op de telefoon > op de laptop de contacten weer terugzetten en weer afmelden > aanmelden op de telefoon en dan kan ik mijn contactlijst laden op de telefoon. Ik kan vervolgens die lijst ook bijwerken, maar niet synchroniseren met mijn contacten op de laptop (in de cloud?). En als ik me bij de telefoon afmeld, ben ik de contactenlijst weer kwijt en kan deze alleen op bovenstaande omslachtige manier weer laden. Dit probleem doet zich voor bij vijf van de zes skype-accounts die ik heb getest, waaronder ook een nieuw aangemaakt account, waarbij ik niets aan de basisinstellingen heb veranderd.
MAAR bij één account van een vriendin, werkt het wel goed. Dat account laadt de contacten op de telefoon ook als ik afgemeld ben geweest. Natuurlijk dachten wij zo de oplossing te kunnen vinden. De instellingen van de account van de vriendin zoveel mogelijk overgenomen in onze account en ook haar contacten op een gegeven ogenblik in onze account geladen in plaats van onze eigen contacten. Maar dat hielp allemaal niets :shocked: Ook een helemaal nieuw skype-account aanmaken met de instellingen van die vriendin, lost het probleem niet op. Wij piekeren ons suf :p wat de account van onze vriendin heeft, wat de andere vijf accounts niet hebben.....

Verder hebben wij ook zonder resultaat geprobeerd:
- Het basisstation helemaal resetten
- De handsets en het basisstation resetten.
- De software updaten.
- Geen nieuwe versie firmware gevonden.
- Wisselen van skype-status op de telefoon (een oplossing die op de website van Philips staat).
- Een andere Philips VOIP855 telefoon en handset geprobeerd.

Philips adviseert te testen op een ander netwerk. Dat probeer ik nu te regelen, maar valt nog even niet mee om iemand te vinden die ook een andere provider heeft. En omdat het mij logisch lijkt dat, als het een netwerk probleem is, het probleem zich ook op de account van die vriendin zou voordoen, stel ik hier toch alvast deze vraag.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Waarin zou de account van onze vriendin kunnen verschillen, van de andere vijf niet goed werkende accounts?

Heeft iemand een idee?
Bedankt, Angela
 
Ik realiseerde me opeens dat ik dit ook met mijn telefoonsim (dongel in modem) kon testen en ja, zo kreeg ik verbinding met het basisstation van de skypetelefoon. Maar hetzelfde probleem deed zich voor. Ik denk dus dat het echt niet aan het netwerk kan liggen.

heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen?
 
Ik heb nog geprobeerd of een account aangemaakt via de telefoon, wel beter werkte, maar nee, even werkte het, een paar uur later niet meer. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Bedankt, Angela
 
Nadat ik ons premium abonnement heb opgezegd, was het probleem opgelost en dat bleef zo nu we een abonnement hebben op onbeperkt bellen binnen Nederland naar vaste nummers. Het lijkt er dus sterk op dat het abonnement op het premium account de oorzaak was van het probleem.
 
Voip 855

Mijn teleurstelling was groot nadat ik deze telefoon had aangeschaft. Ik had er veel lovende kritieken over gelezen.
Eerst had ik een rtx4088 via Chat and vision bij skype gekocht. Maar dat was helemaal niets. Het ding funtionneerde voor geen meter.
De service van help desk was ver onder de maat.

Toen mijn verlies maar genomen en de voip855 aangeschaft.
Dit had ook een teleurstellend resultaat.
Ik heb het zelfde probleem als jullie met de adressenlijst van Skype. Waardeloos dus.
Het netwerk heeft er geen bal mee te maken.
Zelf leef ik in Frankrijk en werk met orange.fr.
De Nieuwste philips software deugt niet en ik begrijp niet dat het een Skype gecertificeerd toestel is.

Vroeger gebruikte ik een Philips 321 met aparte modem aan de pc en kreeg ik een volledige skype adressen lijst erop.
Maar toen Windows 7/64 uitkwam werkte dat ook niet meer. Ook een Philips software kwestie.

Zou het mogelijk zijn dat Philips alsnog zijn software aanpast zodat de vele gebruikers niet dezelfde miskoop hebben.

Gr
Hans
 
Laatst bewerkt:
Bij ons zijn de problemen met de contactenlijst dus opgelost, nadat wij ons premium account beëindigd hebben. We hebben nu een abonnement naar vaste nummers binnen Nederland bellen en daarbij doet het probleem zich niet voor. Ik werd in eerste instantie echt prettig en goedbedoeld geholpen door de klantenservice van Philips, maar toen het geen makkelijk op te lossen probleem bleek, hoorde ik niets meer. Jak! Ik heb Philips laten weten wat de oorzaak was (geen reactie :rolleyes:) en hoop natuurlijk dat ze hun software zo gaan aanpassen dat de telefoon met alle abonnementen werkt en dat ze dat up to date houden. Het is denk ik daarbij belangrijk dat iedereen die dit soort problemen heeft, dit meldt bij Philips. Ik heb Philips ook laten weten dat een groot probleem van hun servicedesk is, dat je nooit direct contact hebt met degenen die er verstand van zouden hebben.

Ik weet niet wat voor abonnement jij hebt, maar het zou dus kunnen dat het ligt aan het soort skype-abonnement wat je hebt. Ik weet niet of je dit al eens getest hebt door via een ander skype-account (met een ander abonnement of zonder abonnement) met je telefoon in te loggen? Skype geeft geen hulp bij dit soort problemen, maar ik kreeg wel zonder problemen mijn geld terug toen ik een niet werkend abonnement wilde opzeggen.
 
Ook ik heb een Philips VOIP 855 Skype telefoon met een Europa abonnement.
Nadat de stroom is uitgevallen kan in ook niet meer mijn contactenlijst terug krijgen op mijn handsets.
Wel staat die gelukkig nog op mijn desktop computer zodat ik via deze kan bellen.
Binnenkomende gesprekken komen wel op mijn handset binnen en naar buiten bellen (als ik een nummer intik) lukt ook (maar dus niet meer via de contactenlijst die ik nu mis).
Ik ben wel onlangs overgestapt van internet Explorer naar Firefox maar daar heeft het volgens mij niets mee te maken omdat de contactenlijst op mijn desktop normaal werkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de contactlijst terug op mijn handset te krijgen.
Bovendien zou ik ook niet weten hoe ik:
- Philips zou moeten benaderen voor hulp, zo deze al hulp kan bieden
- Het zelfde geldt voor Skype
- Ik zou eventueel ook mijn Skypeaccountnaam willen wijzigen mits ik het abonnementsgeld voor het Europa-abonnement terug zou krijgen maar weet ook niet hoe dit te doen.

Ik ben benieuwd of iemand (Angela?) mij zou kunnen helpen. Ik ben eventueel bereikbaar in Belgie op mijn skypenaam "fredanny"

Alvast heel vriendelijk bedankt.
Groeten,
Fred
 
Laatst bewerkt:
Hai Fred,

Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar ik zou allereerst tien minuten de spanning van het basissation halen en dan nog eens proberen. Werkt dat niet dan nog eens 10 minuten de spanning van het basisstation halen en ook de batterijen uit je handsets halen.
Heeft dit niet geholpen, probeer dan een reset zoals omschreven staat op pagina 54 handleiding: standaard instellingen herstellen.
Als dat allemaal niet helpt kun je ook nog een harde reset proberen. Ik leg dan wel uit hoe dat moet, heb nu even niet zoveel tijd en misschien helpt bovenstaande al.
En je kunt ook nog de methode proberen die ik in mijn omschrijving van het probleem heb uitgelegd.

Test ook even of je telefoon wel werkt met een ander skype-account!

Philips kun je via deze website bereiken:
http://www.support.philips.com/support/sms_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Ondersteuning voor Skype vind je hier:
https://support.skype.com/en/

Hoe geld terug te vragen bij skype vind je hier:
https://support.skype.com/en/faq/FA...age=search&q=refund&fromSearchFirstPage=false

Succes!
Angela
 
contactlijst Voip 855

Beste Angela,

Ik heb gedaan wat je in de eerste alinea schrijft maar dat helpt allemaal niet. Zou de oorzaak kunnen liggen in de recente update van Philips want ik zie dat het probleem recent bij meerdere mensen voorkomt.

Ik heb geen ander Skype account en weet ook niet hoe dat te verkrijgen is dus dat uitproberen lukt even niet. Wil wel die harde reset van jou proberen.

Ik kan dus wel alles met de telefoon doen (bellen, gebeld worden, het antwoordapparaat werkt) maar alleen de contactenlijst krijg ik niet op het scherm en het aanmelden hiervoor mislukt.

Ik heb wel veel waardering voor jouw hulp en kennis. Al met al ben ik er al dagen mee bezig en heb niet de indruk dat het aan Skype ligt want mijn desktop en laptop computer doen het goed.

Ik ben benieuwd of ik e.e.a. weer aan de gang krijg met jouw hulp maar betreur het dat Philips ons in de steek laat terwijl zij waarschijnlijk de oorzaak zijn van het probleem maar ik heb al eerder veel problemen met de service van Philips ondervonden hetgeen mij heeft doen besluiten geen Philipsapparatuur meer aan te schaffen.
Ik hoop dat ik er samen met jou uit kom.

Alvast bedankt en haast je niet.
Groeten,
Fred
 
Hai Fred,

Een tweede skype-account om te testen, kun je gewoon aanmaken zoals je de skype-account aan hebt gemaakt die je al hebt. Je hoeft er geen abonnement bij te nemen of prepaid tegoed te kopen om te testen of je de contacten uit dat account wel kunt ophalen. Juist goed om bij de test-account geen abonnement te nemen, want zo kun je testen of het misschien aan de abonnementsvorm ligt (zoals bij ons).

Verder kun je dus ook nog een harde reset van het basisstation proberen, dan weet je ook gelijk of het aan de firmware update ligt, want die wordt door de harde reset ongedaan gemaakt. Wel direct je telefoon instellen op niet automatisch updaten, anders krijg je wel weer de nieuwste updates erop.

Een harde reset van het basisstation gaat zo (ik kopieer en plak even uit een mail van skype):
You need to hard reset the base station. Unplug power and hold both buttons on top pressed, while reconnecting the power. Keep them pressed until the 2 lights on top start flashing (3-5 seconds or so). Release the buttons and the reset starts.
This will eventually bring the original firmware version back and you need to re-configure the device using the handset. You will also lose your voicemails.​

Ik zou wel contact opnemen met Philips, want wie weet weten zij een oplossing. Ik heb de ervaring dat ze op zich wel behulpzaam zijn, maar dat dat stopt als het geen standaardprobleem is. Bovendien is het belangrijk dat Philips weet dat dit probleem speelt. Als veel mensen dit bij hen melden, zullen ze eerder geneigd zijn een oplossing te zoeken, vermoed ik.

Heb je al eens geprobeerd de contacten terug te halen op de manier zoals ik dat in mijn oorspronkelijke vraag heb beschreven?
Heb je al eens gewisseld tussen de skype-status op je telefoon? Schijnt ook wel eens te helpen.

IK hoop dat je snel een oplossing vindt! Wij zijn blij dat we doorgezet hebben, want nu het allemaal werkt, is het geweldig.

Vriendelijke groet,
Angela
 
Beste Angela,

Ik wil je heel erg bedanken voor je hulp.
Ik heb het basisstation van de VOIP 855 gereset zoals door jou aangegeven.
Ook heb ik de automatische update uitgezet!

Ik kon daarna mij niet aanmelden omdat ik blijkbaar een verkeerd wachtwoord gebruikte. Ik kon niet via het door jou opgegeven Skype supportadres naar Skype mailen maar heb op internet Skype support gevonden en hier mijn wachtwoord gewijzigd.

Daarna heb ik mij weer via de handset aangemeld en na een tiental minuten ook weer de contactpersoonlijst binnengekregen. (Het is dus even wachten hierop!!!

Dus nogmaals heel erg veel dank voor je geweldige support. Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Ik heb Philips ook een mail gestuurd over mijn en anderen problemen en hoop dat ze in het vervolg betere updates leveren want volgens mij ligt het inderdaad hieraan!!!

Groeten,
Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan