• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch verplaatsen naar ander werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo,

De agenda van het werk wordt momenteel in Excel handmatig bijgehouden, zo moeten we iedere verstreken week automatisch verplaatsen naar het werkblad "historie". Is het mogelijk om dit automatisch te laten doen?
Dus zodra bv. week 32 is verstreken deze naar de historie verzet wordt en week 33 dus bovenaan de pagina komt te staan.

Hieronder een simpel voorbeeld.

Bekijk bijlage agenda voorbeeld.xlsx

ps. Als dit met macro's moet gebeuren, graag een wat uitgebreidere uitleg. Ik ben namelijk niet thuis in de macro's.
pps. Ik weet dat hier al een klein topic over is gemaakt een jaar geleden, maar de uitleg in dat topic is voor mij niet voldoende om het te snappen.

Mvg,

Mark.

In de bijlage 2 macro's 1 die een vast aantal regels verplaatst (jou voorbeeld doet vermoeden dat elke agenda bereik even lang is)
en 1 macro die alle regels van 1 week verplaatst

bij de macro's een korte beschrijving gemaakt, maar met een heeel klein beetje vba kennis zou je het al kunnen herkennen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan