Minecraft error | Could not create the java virtual machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExoticFruit

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2012
Berichten
11
He,

Ik heb sinds enkele weken een error als ik minecraft of start.
Deze zelfde error krijg ik ook bij het opstarten van programma als " World painter " een programma voor het tekenen van minecraft werelden.

Ik krijg telkens de zelfde error ben al een tijdje het aan het opzoeken en vind maar niets wel veel antwoorden erop enz, maar niets werkt

Op internet stond
----------------

Java deinstalleren en dan weer installeren [Gedaan & niet geholpen ]

Heel men Pc scannen op Adware en spyware [ Gedaan & niets gevonden ]

----------

Mijn besturing systeem is Windows vista

Dit is de error :


2hwe8fd.png





Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik ben die error wel zat :D

Groetjes
 
Vraag verplaatst van Programmeren > Java naar Spellen > Spel werkt niet :)
 
In deze discussiedraad wordt een manier aangegeven om (hopelijk) minecraft wél te kunnen starten.

Komt op het volgende neer:

a. Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar de volgende opdrachtregel (wel zelf het doorgekleurde pad aanpassen naar waar bij jou Minecraft.jar staat. De "-tekens laten staan.):
cmd.exe /c cd /d "C:\Minecraft" & java -Xmx512M -Xms256M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame
b. Dubbelklik de nieuw gemaakte snelkoppeling van a.

Succes,

Tijs.
 
Dus ik moet "cmd.exe /c cd /d "C:\Minecraft" & java -Xmx512M -Xms256M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame" intypen bij zoeken en daarvan een snelkoppeling maken.

Daarna moet ik dubbelklikken op de snelkoppeling van "cmd.exe /c cd /d "C:\Minecraft" & java -Xmx512M -Xms256M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame" en daarna minecraft starten?

- zo heb ik het net gedaan en dat helpt niet..


- ExoticFruit
 
Ik heb nog zo gezegd: Je moet het pad aanpassen naar waar bij jou Minecraft.jar staat.
Dus stel dat Minecraft bij jou in de map C:\Program files (x86)\Minecraft staat dan zou de opdrachtregel worden:
cmd.exe /c cd /d "C:\Program Files (x86)\Minecraft" & java -Xmx512M -Xms256M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame

Tijs/
 
Ja dat snap ik

Maar als ik naar C:\Program files ga dan staat er geen minecraft tussen?
 
Heb je een snelkoppeling naar Minecraft op je bureablad staan (of in je start-menu)? Als je daarop rechtsklikt en Eigenschappen kiest, dan zul je zien waar Minecraft staat.

Tijs.
 
2u4swu9.png



Een andere locatie staat er niet.

Maar ik veronderstel dat dit niet de juiste is ? :confused:
 
Dat is idd niet de juiste, want is een .exe bestand ipv. een .jar bestand.
Ik heb dan verder geen idee. Hopelijk komt iemand anders nog met een tip.

Tijs.
 
hallo allemaal,

bij is het zelfde probleem dus ik dacht gewoon minecraft op nieuw instaleren dus ik heb eerst verwijdert en nu wilde ik het weer installeren en toen gaf hij het zelfde aan dus wie kan helpen

Gr.
Thijs
 
@333thijs en @miharu
Welkom op Helpmij :)
Jullie mogen allebei zelf een nieuw topic aanmaken.
Als jullie de Forumvoorwaarden hadden doorgelezen, dan hadden jullie kunnen weten dat het niet op prijs wordt gesteld topics ouder dan 3 maanden omhoog te halen laat staan erop in te breken.
Succes verder met jullie vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan