Hoe kan je via AllShare je laptop verbinden met je tv? (waar ook AllShare op staat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

samuelvisser

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Hoe kan je, als je op je laptop AllShare hebt, en op je tv, bijvoorbeelt een film die op de laptop staat afspelen op de tv?
Ik weet niet of dit met bluethooth gaat of met gewoon een draadloos netwerk, ik denk eigenlijk het netwerk.
Maar ik heb al veel geprobeert, maar ik krijg geen bestanden zoals films en foto's van de laptop op de tv,kan iemand me helpen?

Zitten ze allebei wel op hetzelfde netwerk aangesloten?

ja, op het draadloos netwerk van ons thuis, de pc vind de tv ook, en zegt dat hij verbonden is, alleen weet is niet hoe je dan iets kan sturen naar de tv

Laatst bewerkt:
Gedeelde map

Het lukt me maar niet die 'gedeelde map' toe te voegen.

Het werkt zo, je moet een map selecteren op je computer, en alles wat je daar in zet, kan je delen met je tv en andere apparaten met AllShare.
Maar het lukt maar niet die map toe te voegen.

Ik doe het zo:
Ik ga naar 'Bestand' (bovenaan)
Daar druk ik op 'Gedeelde map toevoegen uit Deze computer'
Dan selecteer ik de map in het schermpje, en druk ik op 'ok'
Maar dan gebeurt er niets, en hij zegt nog steeds 'Geen gedeelde map'
Ik heb het voor de zekerheid op meerde computers geprobeerd, maar het werkt overal niet.

Misschien kunt u mij een keertje helpen met Teamviewer, ik doe waarschijnlijk iets fout, maar ik weet niet wat.

Bedankt

Ok dan denk ik toch dat je ergens iets fout doet.
Heb je dat Youtube filmpje ook bekeken... wat ik net poste?
Het ziet er vrij simpel uit.. maar goed niet alles wat er simpel uitziet is ook simpel... dus dat Lol :D
Zal wel even kijken of ik een betere uitleg voor je kan vinden.

EDIT:

http://www.samsung.com/global/allshare/pcsw/quickguide.html

als je de handleiding van de tv hebt staat het daar waarschijnlijk ook wel in uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Hoi.

Hier heb ik op een ander forum iemand gevonden die PRECIES hetzelfde probleem als mij heeft:
http://www.samsungworld.be/nl/support/tickets/4718

Die zijn er ook niet uitgekomen.

Ik heb dat youtube filmpje gekeken, en idd, zo simpel werkt het bij mij niet.

Volgens mij doe ik het gewoon goed, precies zoals dat filmpje maar hij lijkt die map gewoon niet te pakken, waardoor ik ook niets kan verzenden naar de tv (die inmiddels wel via allshare aan de pc gekoppeld is)

Ik ga die informatie van die site nu lezen, maar ik verwacht er weinig van omdat ik al heel veel gelezen heb bij de help van het programma zelf, en als ik precies hetzelfde doe, lukt het niet.

Misschien heeft het met de firewall te maken,of met de herkenning van een MAC-adres op de router (van dat samsung forum)

Bedankt, Samuel

EDIT:

Ik heb de site helemaal doorgekeken, maar er stond niets wat is nog niet wist...

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd een andere map te delen?

zeker, wel 20
het helpt niets.

Ik heb nog allerlei dingen doorgelezen, en ik weet nu eigenlijk wel zeker dat ik het goed doe.

Volgens mij is het meer iets technisch, zoals de firewall, iets met de Internet router, of zoiets, ik kan haast niet voorstellen dat ik het fout doe.

Ik zal dan nog wel even proberen om je te helpen...

Zit je allebei zeker weten op het zelfde netwerk dus niet een op de modem en de ander op router?

(dit vraag ik omdat ik daar ook wel is problemen mee kreeg.. met netwerken aanleggen)

Maak je tv draadloos connectie of met kabel? probeer dan ook je pc met dezelfde verbinding aan te leggen
Ik denk dat het bovenstaand wel moet kloppen aangezien je wel je connectie hebt maar je mappen niet kan delen toch?
Dan zou je misschien even tijdelijk Windows firewall en virusscanner uit kunnen schakelen.. om te testen of het dan wel werkt.

(daarna wel weer inschakelen maar dan een uitzondering voor het programma invoeren)

Of je programma Allshare uitvoeren op de pc met administrator rechten en dan proberen te delen.
heb je de nieuwste versie van het Samsung Allshare programma?
zou je je tv nog kunnen updaten... als het mogelijk is?

laat maar even weten

en anders als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon lekker voor een hdmi kabel tussen je pc en tv gaan...

Laatst bewerkt:
ze zitten zeker weten allebei op hetzelfde netwerk, allebei draadloos op ons netwerk.

Sinds kort is de tv nu met een netwerk kabel aangesloten, gewoon omdat dat sneller gaat.

En precies, ik heb wel connectie, maar kan mijn mappen niet delen.

firewall uitschakelen heb ik al geprobeerd, virus kan ik nog ff testen.
Ik weet niet hoe je zo'n uitzondering toevoegt, dat zou wel handig zijn, kun je me dat uitleggen?

De pc heeft maar 1 account, dus met administrator rechten.

Nieuwste versie van AllShare staat op pc, en tv heb ik net 2 weken geleden een update gegeven, zou dus wel up to date moeten zijn, kan het nog met een usb-stick proberen.

een hdmi-kabel zou wel kunnen, maar met een laptop is dat toch vrij irritant, veel liever draadloos...

Ik ga dus nog die paar dingen chekken, ik laat je wel weten wat daar uit is gekomen.

Beste,

Ik had hetzelfde probleem. Heb het opgelost door in het Netwerkcentrum van Windows "Media delen" in te schakelen en m'n tv toe te staan. Firewall staat gewoon aan.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan