Game programeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmazingAlien

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Beste,

Ik heb een plan voor een game te make (met de game engine van UNITY).
Het programeren is echter een probleem. Ik ken er wel de basics van
en je vind Pre-Made scripts op internet maar ik zoek iemand die deze game kan programeren.
UNITY werkt met java-script.

Dank bij voorbaad!
-Alien

Ten eerste raad ik aan om inplaats van in javascript/unityscript in C# te programmeren. Dit heeft een stuk meer controle en features maar kan soms iets lastiger zijn. Verder zul je merken dat oefening kunst baart, ga aan de slag en kijk waar je terecht komt. Zodra je iets moet programmeren dat echt niet lukt kan je altijd hier weer terugkomen om te vragen hoe dat moet (wij gaan alleen niet het werk voor doen alleen maar je opweg helpen of iets oplossen).

Welkom op Helpmij..:thumb:

1 posting verwijderd in dit topic. Een meld misbruik is immers voldoende.
Andere topic over dit onderwerp voorzien van een slotje.

Succes met je vraag.

Oke danku maar Unity heeft standaart javascript. Moet ik gewoon men C progje erin planten of moet ik naar mn bestanden gaan bij Unity en daar veranderen?

-Alien

Je kan bij create script ook een C# script createn. Ik zou echter eerst een paar C# oefeningen doen voor je echt er mee gaat beginnen.

Als je dan toch weinig of geen ervaring met programeren heb kun je altijd klein beginnen
met Gamemaker, Gamemaker biedt ook een eigen programmeertaal GML.
Hiermee kun je ook mooie 3d games maken, deze kunnen dan als eindproduct geleverd
worden doormiddel van een .exe bestand!

Als je dan toch weinig of geen ervaring met programeren heb kun je altijd klein beginnen
met Gamemaker, Gamemaker biedt ook een eigen programmeertaal GML.
Hiermee kun je ook mooie 3d games maken, deze kunnen dan als eindproduct geleverd
worden doormiddel van een .exe bestand!

oke, bedankt, dat bekijk ik zeker eens op voorhand!
-Alien

Ik ben vandaag begonnen met die Game maker. een zeer leuk en handig! maar kan je het ook multiplayer gebruiken? want dat was het einddoel van mijn game: 'een leuke shooter voor multiplayer'.

-Alien

Help mij is een fantstisch forum voor allerhande dingen, ook voor games.
maar voor het maken van games is Helpmij misschien iets minder geschikt.
ik weet niet of je de engelse taal goed beheersd want dan zou je kunnen kijken op
indieDB.com of Moddb.com. dan is een spciale site voor het maken van games en mods.
je kunt daar in de speciale "Job!" section een gratis oproep plaatsen voor programeerders,
modelers, mappers, texture artists, etc etc etc.
die sites worden speciaal bezocht door indie developers en mensen die graag samen werken
aan een game en of mod.

mod zelf al 12 jaar en ben net begonnen aan mijn eerste indie game, en programeren is dan
inderdaad altijd een probleem. een raad, probeer de game klein te houden en probeer zoveel
mogelijk zelf te leren want erg veel hulp zul je er meestal niet bij krijgen. want iedereen is
vaak al met zijn eigen project bezig.

maar, laat je niet direct uit t veld slaan en vooral gewoon doorgaan.
weet wel dat t maken van een game minstens 2 jaar werk is, en dan moet je er dagelijks minstens
8 uur aan werken, en dan nog heb je maar een gemiddelde game. dus een game maken in een
paar maanden kun je echt vergeten, veel mensen onderschatten dit heel erg, vandaar mijn waarschuwing.

succes
leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan