trojan.agent/gen-kryptik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
op dit moment loopt superantispyware op mijn computer .
tot mijn verbijstering heeft deze al meer dan 170 files ontdekt met bovenstaande trojan

Ik heb verder de laatste tijd helemaal geen problemen met mijn computer en vraag me af wat dit is en wat er fout gaat
kan hierover geen duidelijk verhaal op internet vinden

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen informatie vinden van mensen die hulp vragen, omdat SAS het enige programma's wat deze false positive geeft.
Sowieso een vreselijk programma, weg met die zooi en niet meer naar kijken.

ja heel leuk, maar ondertussen geeft ie het al meer dan 250 keer
wat kan ik dan wel gebruiken om te checken of het goed zit?

Gewoon een bekende antivirus kopen.
Combinatie van Avast! en MBAM werkt hier al jaren perfect. over SAS heb ik nog nooit goede verhalen gehoord

Laatst bewerkt door een moderator:
ben ik mee eens ,verwijder die superantirommel van je pc en installeer de gratis versie van avast en Malwarebytes antimalware of emsisoft antimalware en je bent van je zorgen vanaf ....
succes :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
grappige is dat ik altijd netjes installeer wat me hier op helpmij aanbevolen word
en daar was dit er dus eentje van

Malwarebytes doet het bij mij niet meer om eoa reden

Als MBAM het al niet doet dan is het sowieso tijd voor een nieuwe windows installatie, want MBAM heeft nooit problemen.

dat is nog niet zolang geleden volledig gebeurd

ik heb net malwarebytes geprobeerd te vervangen maar krijg een lading foutmeldingen
dus het kan wel degelijk problemen geven

dan zou ik zeggen doe dit: start je pc op in veilige modus met netwerkverbindingen en installeer je MBAM en ook avast antivirus, update alles en scan je pc ermee maar doet dit allemaal nog steeds in veilige modus en is zien wat er dan eruit komt?

ja inderdaad daarom eerst die oude antivirus verwijderen en zeker met ccleaner nog is erlangs scannen oké?

je weet niet eens wat er op staat en toch moet ik zomaar blindelings iets gaan verwijderen?
sorry hoor maar dat vind ik toch wel een beetje vreemd

je weet niet eens wat er op staat en toch moet ik zomaar blindelings iets gaan verwijderen?
sorry hoor maar dat vind ik toch wel een beetje vreemd

Dan vraag je ons niet om advies en laat je alles staan zoals het staat?..
Je vraagt aan ons welke programma's werken en wij raden deze combinatie aan.
Het gaat voornamelijk om SAS wat je moet verwijderen en als MBAM niet kan installeren is er echt iets niet goed met je installatie van Windows ;)

tja zo te zien is je antivirus niet goed genoeg om je pc veilig te houden, waarom zou ik dan moeten weten welke het is ?
enfin maakt niets uit ,aan u om te oordelen wat je gaat doen wij proberen je goede raad te geven en je te helpen maar als je twijfel aan mijn advies dan volg maar iemands anders zijn advies :shocked:

Laatst bewerkt:
Even graag een andere toon jongeman
je hebt het niet tegen je kleine zusje

ik vraag advies over de 250 trojans die ik aantrof op mijn computer en die er volgens jullie helemaal niet op zitten.
inmiddels ben ik 6 uur verder en wordt er vanalles op hoge toon gebelleerd zonder enig uitleg of dat jullie verder informeren
alles wat ik erop heb zitten is zonder dat je ook maar weet wat er op zit al fout en rotzooi volgens jullie

het is twee maanden geleden geinstalleerd door iemand wiens dagelijks werk het is.
die een hele dag bezig is om alle narigheid ontstaan als gevolg van eerdere vage adviezen op dit forum was ontstaan
mag ik dan vragen om meer duidelijkheid van het waarom of niet?

moet ik zomaar blindelings mn computer gaan deinstalleren alleen omdat jij dat zegt
zonder dat duidelijk is waarom?

het lijkt mij logisch om eerst te weten of ik werkelijk 250 virussen heb
en wat ik daar aan doen kan
dat was immers mijn vraag

maar tot nu toe moet ik alleen maar ongefundeerd vanalles wegsmijten zonder enige uitleg of toelichting

en ondertussen doet niet alleen malwarebytes het niet meer maar is ook avira ermee gestopt
wat volgens mij toch aangeeft dat er iets wel heel erg mis is.

Allereerst zijn het geen virussen maar false positives, waarvan het bekend is dat het door de betreffende software vrijwel altijd wordt aangegeven.
Ik heb SAS zojuist bij mij geïnstalleerd en kreeg binnen 10 minuten meer dan 100 meldingen, terwijl ik je kan beloven dat er niets schadelijks op mijn pc staat.
Dit is dan ook de reden dat we je het advies geven SAS te verwijderen en nooit meer te gebruiken, andere reden heb je hier niet voor nodig.

Mensen die dit als "dagelijks werk" doen zijn niet per definitie goed in dat werk.
We vragen niet dat je blindelings doet wat we zeggen, we geven advies en als je het niet wilt aannemen doe je dat niet.
We laten ons hier niet afkatten, omdat de toon van iemand je niet aanstaat terwijl deze meer dan terecht is.
Je geeft aan dat iemand een dag is bezig geweest je pc te maken door adviezen die hier zijn gegeven, waarom kom je dan nog terug?

Je vraag is al meerdere keren beantwoord en voor mij is het klaar.
Je bent zijn kleine zusje misschien niet, maar wij doen dit voor de community en we doen dit vrijwillig en laten ons dan ook niet afkatten als ons advies teniet wordt gedaan.
Dat is je eigen keuze.

EDIT:

Om je dan toch nog maar van dienst te zijn.
Ze melden zelf dat er een update is uitgerold, omdat het programma false positives geeft.
Er is sowieso niets aan de hand met de bestanden genoemd in SAS.
Dus updaten en daarna alsnog lekker verwijderen.

Laatst bewerkt:
Allereerst zijn het geen virussen maar false positives, waarvan het bekend is dat het door de betreffende software vrijwel altijd wordt aangegeven.
Ik heb SAS zojuist bij mij geïnstalleerd en kreeg binnen 10 minuten meer dan 100 meldingen, terwijl ik je kan beloven dat er niets schadelijks op mijn pc staat.
Dit is dan ook de reden dat we je het advies geven SAS te verwijderen en nooit meer te gebruiken, andere reden heb je hier niet voor nodig.

Mensen die dit als "dagelijks werk" doen zijn niet per definitie goed in dat werk.
We vragen niet dat je blindelings doet wat we zeggen, we geven advies en als je het niet wilt aannemen doe je dat niet.
We laten ons hier niet afkatten, omdat de toon van iemand je niet aanstaat terwijl deze meer dan terecht is.
Je geeft aan dat iemand een dag is bezig geweest je pc te maken door adviezen die hier zijn gegeven, waarom kom je dan nog terug?

Je vraag is al meerdere keren beantwoord en voor mij is het klaar.
Je bent zijn kleine zusje misschien niet, maar wij doen dit voor de community en we doen dit vrijwillig en laten ons dan ook niet afkatten als ons advies teniet wordt gedaan.
Dat is je eigen keuze.

EDIT:

Om je dan toch nog maar van dienst te zijn.
Ze melden zelf dat er een update is uitgerold, omdat het programma false positives geeft.
Er is sowieso niets aan de hand met de bestanden genoemd in SAS.
Dus updaten en daarna alsnog lekker verwijderen.

@ grumbkow : :thumb::)bedankt voor je terechte uitleg en advies ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan