ICIDU flash drive 32Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

rh107

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
8
Goedemiddag,

Ik heb onlangs een ICIDU 32Gb flash drive gekocht, omdat ik dacht dat het handig was om deze vol met films te zetten voor onze dochter. Kon ze onderweg mooi op haar tablet wat films kijken.
Wat er echter gebeurde was dat mijn pc mooi de films aan het kopiëren was van de harde schijf naar de USB-stick. Omdat het echter wat lang duurde heb ik maar andere dingen gedaan.
Na een tijdje ging ik kijken en kreeg ik de melding te zien dat de USB stick Write Protected was. Er was wel het één en ander gekopieerd, maar elke film stond er maar voor een deel op.
Ik ben gaan zoeken op internet en heb ook van alles geprobeerd (HP tool, USfix etc., Registry aangepast zoals werd aangegeven), maar niets helpt.

Wat schetst nu mijn verbazing. Alle ingangen lijken write protected te zijn. Als ik een SD card plaats, kan ik de foto's wel zien, maar niet verwijderen.
Als ik mijn ipod aansluit, kan ik alleen maar zien wat er op staat.


Als laatste heb ik een system restore gedaan van voor de dag dat ik hem gekocht had, maar ook dat heeft helaas niet geholpen...

Ik draai op Windows Vista en vraag jullie om hulp.

Alvast vriendelijk dank voor jullie reacties...
 
er zit toevallig geen klein schuifje aan de zijkant van de stick?
 
Hoi, nee dat zit er niet. Ik heb al erg goed gekeken, maar dan had hij dat ook meteen aan moeten geven toch, en niet eerst een deel kopiëren...

In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
je was grote bestanden aan het overzetten???

is de stick wel NTFS geformateerd ?
 
Ik heb hem uit de verpakking getrokken en in de pc gestopt. Zelfs formatteren lukt nu niet meer :evil:
 
Heb je geprobeerd bestanden groter dan 4gb te kopieren? want een usb-stick is standaard FAT32 en die pikt dit niet. mocht het formateren via rechtermuisknop niet werken kun je misschien via cmd formateren? J: /fs:ntfs (waarbij J je schijf letter is)

Succes
 
Cannot format. This volume is write protected........

als ik het via de cmd wil proberen.........
 
als formateren niet lukt,probeer dit eens

Doet jou USB-Stick ook opeens raar.
Sluit je je usb stick aan en krijg je de melding
dat je je usb stick moet formateren :S WTF??
Onderneem de volgende handelingen:

Download teskdisk 6.12

Zorg ervoor dat je de beschadigde usb
stick in de poort hebt

Open Testdisk

ga met de pijltjes toets naar create

-duw met enter op { create } create a new log file
-vervolgens zie je: je usb stick
-klik onderaan op proceed
-klik vervolgens op [intel]
-en vervolgens op [delete]

je data op de usb stick wordt allemaal gedelete
Je bent dan wel zowiezo je bestanden kwijt.

even kijken op verdere stappen en daarna de pc
opnieuw opstarten. usb-stick er in laten zitten.

deze computer openen en vervolgens usb stick
aanklikken
 
Geprobeerd via testdisk........gaat niet.
Krijg de melding: Write error Can't clear partition table.
Via schijfbeheer lukt ook niet.

Ik denk dat het probleem niet zozeer in de usb stick zit, want anders zouden mijn andere poorten toch gewoon moeten werken? Andere usb stick, externe harde schijf, sd cards etc. etc....
 
zal er toch een piep klein schuifje op je stick zitten??
omdat hij aangeeft write protected

of hij is overleden
 
Haha, nee er zit echt geen schuifje op. En als hij overleden zou zijn, dan zou mijn pc hem toch niet meer herkennen en de bestanden weergeven?
Zelfs al krijg ik een nieuwe (garantie) dan kan ik hem nog niet formatteren.....grrrrr
 
Nee, dat zal ik zeer binnenkort eens even doen. Dank voor je tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan